Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 12:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: CD transport (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Jeg leder efter en CD transport - nyt eller også gerne brugt. Max pris 5 kilo. Der skal være en coax SPDIF udgang. Nogle forslag? (Begrund gerne.)

Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

oz4rg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

En Sony CDP-XA50ES Med clock og zapfilter fra LC-Audio

Begrundelse:Jeg har en til salg

Til top Vis oz4rg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oz4rg

MikeAalborg
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Hejsa eller go´aften

Skal det være SPDIF i form af rca eller??? Og til hvilken dac?

De gængse forslag vil strække sig fra en bambus-dvd (fra dem der ikke tror på forskelle i digitale overførsler) over diverse ældre/halvældre cdafspillere (Sony ES 5xx/7xx), Pioneer PD95/PDS-06, Denon 3560 (og søskende), Teac VRDS 10/20/25/T1 osv til deciderede drev som fx Cambridge øhhh DiscMagic, Teac T1 (igen) eller P700 (og søskende), Audiolab hmm CDM, diverse Highend mærker.

Min erfaring er, at det også kan blive for gammelt og/eller for billigt. Som oz4rg skriver, så betyder en clock en hel del for et drev (men zapfiltret er hamrende ligegyldigt!). Jeg anvender selv en Pioneer PDS-06 fordi jeg tror tallerken-ideen er bæredygtig  og ja, så, fordi den ser rimeligt pæn ud og funktionerne kører som i smør, næsten. Jeg får smidt en Trichord clock 4 i den én af dagene sammen med tilhørende psu - det skulle give en forskel ifølge diverse kloge hoveder. Tidligere har jeg prøvet en ældre Pioneer DVD (tja, hvad skal jeg sige: fungerede det gjorde det da), Cambridge DacMagic (kørte rigtigt godt, OnTech bruger det fx i forbindelse med udvikling af dac´s), Sony øhhh ES555 (fin mekanik, mangler SPDIF hvilket kan laves, men ikke rigtigt specielt på nogen måder) og så den nuværende Pioneer, som klarer jobbet rigtigt godt - jeg gider i hvertfald ikke bruge mere energi på drev den første lange tid.

Men husk endelig, at digitalkablet har en rimelig indflydelse. Bruger selv Bertram og det fungerer LANGT bedre end diverse coax/antenne-kabler osv osv...

Håber du kunne bruge det til noget

Mvh
Mike

Til top Vis MikeAalborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MikeAalborg

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Det kunne da bestemt bruges. (Og god begrundelse iøvrigt. oz4rg  )

Det skal være koaksial SPDIF da min DAC har optisk og koaksial (RCA) indgang men den optiske er forbeholden PC. Desuden er der godt at undgå de optiske konverteringstrin så det er  fint at transporten bruger koaksial SPDIF.

DAC kan jeg godt forudsige skal skiftes, men den var da et pænt fremskrift ift den Xindak jeg havde havde før og det er ikke prioriteret nu. Det er en LITE DAC 50. Den opererer med 24 bit 96 kHz opløsning og har en rørbestykket udgang. Men det er vel nok så vigtigt hvilke clockfrekvens(er) den opererer med, det har jeg endhu ikke undersøgt.

Der er meget at vælge imellem og jeg har da kigget lidt rundt på ebay og andetsteds. Der har jeg bl.a. set en Arcam Delta 170, Theta Digital Data Basic og en Cambridge Audio Discmagic 1. Men jeg skal til at undersøge dem lidt nu. Det er lige før jeg tror den Theta Digital havde en Trichord Clock i, men kan ikke huske det. Desuden er der landet et par tilbud via pb jeg skal se på.

Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart kan jeg ikke lad være med at nævne mit Teac P-500 - forgængeren til P-700. Det har fungeret godt i de snart 10 år jeg har haft den, og den er købt brugt for et par tusinde dengang. Den er blevet renset hvert andet år, men ellers kørt perfekt og læst de mest ødelagte skiver! Jeg overvejede lidt fremtiden med den, og talte med Lars fra LC. Det er faktisk nemt at skifte til en bedre clock, og det er skal så synkroniseres med min Meridian DAC. Så vil jeg mene at det som kommer ud af drevet via RCA´en, det kan vel ikke blive meget bedre. Så uden at jeg skal lave reklame for LC...så virker ideen meget fornuftigt og bliver også mit næste projekt.

Mvh

Dr. Strangelove
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Kan anbefale nogle af TEAC's modeller. Har selv haft T1 og spiller p.t. på P700. Har også hørt P2'eren (men det er en lidt anden prisklasse).

Jeg foretrækker dem frem for eksempelvis Sony's eller Pioneers bedre modeller - men kender andre som har det modsat. Så her spiller smag og behag også ind.

Digitalkablet har stor betydning - har prøvet både de hjemmelavede i forskellige udgaver, antennekabel, Belden kabler og også en række "færdige" kabler - bl.a. kan jeg godt lide VdH kablerne. Er endt med et af de dyre VdH sølv digitalkabler. Bertram laver som nævnt i andet indlæg også rigtig gode kabler.

Afkobling af drevet har også stor betydning. Næsten alt lyder bedre end de originale fødder. Om man så er til blød eller hård afkobling er nok en smagssag og afhængigt af hvad du ellers har. Jeg er endt med kulfiber-afkobling (kan anbefale BDR-produkterne eller Archos kulfiberklodser).

mvh 

...Tubes rules
Til top Vis Dr. Strangelove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Strangelove

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Jeg synes selv at T1 drevet er lige skrabet nok, men det vel et ok transport. Jeg havde nok selv købt en p-700 hvis ikke jeg havde p-500....som har en noget mere primitiv vdrs system. Men det er vel også flippet nok med et næsten "prototype" hæ hæ . Ellers er forskellen på p-500 og p-700 måske kun alderen, men jeg ved det ikke. Min hedder også Esoretic....som Teac vist nok navngav deres hiend grej. I øvrigt laver Teac masser af det fede endnu, så kunne da sagten forstille mig at det ville være mums at købe en Teac D2 transport, det ligner en delux P-500/700 og lettere moderniseret. Fang den på google "billeder".

Cheers

Peter

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Bradford skrev:

Jeg synes selv at T1 drevet er lige skrabet nok, men det vel et ok transport. Jeg havde nok selv købt en p-700 hvis ikke jeg havde p-500....som har en noget mere primitiv vdrs system. Men det er vel også flippet nok med et næsten "prototype" hæ hæ . Ellers er forskellen på p-500 og p-700 måske kun alderen, men jeg ved det ikke. Min hedder også Esoretic....som Teac vist nok navngav deres hiend grej. I øvrigt laver Teac masser af det fede endnu, så kunne da sagten forstille mig at det ville være mums at købe en Teac D2 transport, det ligner en delux P-500/700 og lettere moderniseret. Fang den på google "billeder".

Cheers

Peter

Hér er et link til et andet udmærket drev fra Teac:

www.watch.impress.co.jp/av/docs/20010313/teac.jpg

Hilsen

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes