| Forfatter |
|
Krog Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
| Sendt: 15 Marts 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens!
Jeg har købt en brugt Luxman CDafspiller (DZ-111 hedder den). Før havde
jeg en Pioneer og en H/K. Jeg prøvede så en A-B lyttetest med Pioneer
og Luxman'en, og Luxman gav en meget bedre lyd - Ingen tvivl!
Alt det er jo meget godt, så er købet ikke helt forgæves! Men intet er
så godt at det ikke er dårligt for noget.. Den har nemlig det problem
at i intervaller på mellem 5-30 sekunder ca., hopper den frem i CDen.
Hamrende irriterende! Selve CDen virker fint i Pioneer afspilleren, så
det må være min Luxman der gør vrøvl!
Nogen der ved hvad det kan være? Skal laseren bare renses?
Håber det bare er det
Mvh. Christian
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 15 Marts 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv da at rense laseren først...det er jo ikke så dyrt.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger


Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
| Sendt: 15 Marts 2006 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, rens laseren... Det sker der aldrig noget ved... men det kunne godt lyde som om at det var de skinner laseren kører på, der skal renses og have noget nyt smørelse...
|
| Til top |
|
| |
Krog Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
| Sendt: 15 Marts 2006 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Ja jeg vil se om jeg får tid i aften eller i morgen. Men jeg har
konstateret at når CDafspilleren er "varm" dvs når den har stået i en
15-20 minutter, hakker den ikke i nær samme grad. Og det synes jeg
altså er lidt underligt!
|
| Til top |
|
| |
sonyes Forum Bruger


Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 475
|
| Sendt: 15 Marts 2006 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske er det laseren der er ved at gå. Min gamle sonyes maskine gjorde lidt på samme måde engang og det var laseren.
|
| Til top |
|
| |
Krog Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
| Sendt: 15 Marts 2006 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det kunne være muligt, den er jo lidt ældre. Hvor lang levetid har en laser typisk?
|
| Til top |
|
| |
Kristiankk Forum Bruger


Bruger siden: 19 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 280
|
| Sendt: 15 Marts 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken laser sidder der i? De gamle Luxman kører typisk med glaslinse og en meget god laser, som ikke er til at tage livet af. Det kan også være slide motoren der er træt, det er det ofte på dem.
|
| Til top |
|
| |
klitgt Forum Bruger


Bruger siden: 25 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 232
|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krog skrev:
Hej igen. Ja jeg vil se om jeg får tid i aften eller i morgen. Men jeg har konstateret at når CDafspilleren er "varm" dvs når den har stået i en 15-20 minutter, hakker den ikke i nær samme grad. Og det synes jeg altså er lidt underligt!
|
|
|
Det er da ikke så underligt. Når den er varm bliver smørelsen tyndere og så kører slæden nemmere frem. Prøv at tage strømmen fra og skubbe slæden forsgtigt frem og tilbage. Kører den helt uden modstand eller er der lidt modstand på vej frem og tilbage?
Hvis der er, skal du smøre med egnet middel, hvilket ved jeg ikke for den pågældende spiller.
Har selv netop købt en brugt Denon DCD2650, der havde det samme problem selv om sælgeren ikke havde haft det inden den blev sendt til mig. Den havde også lidt modstand på slæden og efter lidt silikonefedt med teflon på skinnen og lidt gymnastik frem og tilbage har den spillet uden knas siden.
|
| Til top |
|
| |
e-type Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 274
|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
SYnd med dine nye spille. Jeg vil tilslutte mig de andre. Forsøg dig med en omgang linserens - vatpind og isopropulalkohol (fjerner evt. røgrester, hvis maskinen har stået i rygetrhjem). Så har jeg selv erfaring med at smøre med en siliconolie med stort held. Den omtalte maskine spiller nu på 5 år hos min bror efter denne behandling.
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet
Venlig hilsen
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
Kristiankk Forum Bruger


Bruger siden: 19 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 280
|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
En god syrefri olie er fin. Den samme der går til symaskinen og modeltoget. 
Det er en god ide at give spindelmotoren en lille dråbe ved den øverste bøsning/leje. Den kan sætte hele værket i sving hvis den er tør deroppe, og det medfører også hopperi og fejlsporing.
|
| Til top |
|
| |
Krog Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak for alle svarene. Her er lidt at tage stilling til
|
| Til top |
|
| |