Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 11:29   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: CD OPTAGER. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI IS FUN
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 355
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

nu da kassettemediet er en saga blot.

findes der nu kassettebåndets afløser.

den optagebare cd.

kender du noget til den slags.

hvordan er lyden og kan man spille den på andre maskiner.

 

Til top Vis HIFI IS FUN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI IS FUN Besøg HIFI IS FUN's Websted
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Jeg regner med at indlægget er en joke?



__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1279
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Ja, man har i hvert fald kunnet få CD-optagere... Ved ikke om de er til at opdrive mere, for sjovt nok solgte de jo ikke særligt godt.

Hvorfor?
En computer giver da langt flere muligheder for at redigere, rense for lidt støj med videre...

Ja, en CD indspillet på en decideret CD optager kan sagtens spilles på en alm. CD afspiller forudsat man har afsluttet CD'en - ligesom når man brænder audio CD'er på computeren.


__________________
(\_/)       Mvh Morten
(O.o)      Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < )     PPAv2 - DIY bøf-forst.
Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan
 
janwa
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1288
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Man har dog love til at være lidt væk (eller ligge i dvale) .

Der har været CD optager der kun kan optage lyd , ved ikke om de stadig laves og af hvem. 
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa
 
Silent Knight
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Philips CDR950 cd-optager og jeg må sgu indrømme at selv om jeg har cd-brænder og alt mulig sjov i pc'en, så er de cd'er jeg brænder i cd-optageren af en så meget bedre kvalitet at jeg så at sige aldrig brænder cd'er i pc'en.
Godt nok er audio-cd'er temmelig dyre i forhold til alm. cd-rommer, men det er det hele værd i mine ører.

__________________
http://www.myspace.com/sagaca
Til top Vis Silent Knight's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Silent Knight Besøg Silent Knight's Websted
 
HIFI IS FUN
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 355
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

kan forstå at camebridge laver en cd optager.

og vil lige tage ind i klubben og lure på den

Til top Vis HIFI IS FUN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI IS FUN Besøg HIFI IS FUN's Websted
 
Bjørns
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 December 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 130
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

HHB laver en decideret Audio-CD recorder til prof. brug.
Den bruges bl.a. af DR og diverse lydstudier...

HHB CDR-830

http://www.interstage.dk/Sider/Produkter/Varegrupper/FS_Vare grupper.shtml
Til top Vis Bjørns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørns
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Silent Knight skrev:
Jeg har en Philips CDR950 cd-optager og jeg må sgu indrømme at selv om jeg har cd-brænder og alt mulig sjov i pc'en, så er de cd'er jeg brænder i cd-optageren af en så meget bedre kvalitet at jeg så at sige aldrig brænder cd'er i pc'en.
Godt nok er audio-cd'er temmelig dyre i forhold til alm. cd-rommer, men det er det hele værd i mine ører.

Du er en heldig mand nu. Jeg fandt hos wesellcd.de mine audio-cd'ere til 2,75 kr inklusiv fragt.

 

MHT CD-optagere så laver Roland en maskine som hedder CD2. Dette er et vidunderligt apparat.

Har selv en cdr-970 som jeg har overspillet en del gamle klassiske lp'er til CD for min fader.

Jeg ved ikke rigtig, men der må være masive muligheder for tweaking i alle ender og kanter.

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes