| Sendt: 23 Marts 2006 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har for nylig erhvervet mig et dejligt Marantz anlæg: en 5600 Surround receiver og en 4610 DVD-afspiller. Det lyder virkelig fedt, jeg er super glad for det, men mit spørgsmål er: Vil jeg kunne høre en betydelig forskel i stereolyden hvis jeg købte en cd-afspiller? Min DVD kan jo både afspille DVD, CD, DivX mmm. og så er det jeg tænker, at en afspiller som udelukkende skal kunne spille CD måske også varetager den opgave noget bedre?
Det handler vel i virkeligheden mest om DA-converterne eller hvad? Pt. overfører jeg al lyd fra DVD'en til receiveren via et coax kabel, og bruger således DA converterne i receiverne, som skulle være af særdeles høj kvalitet. Altså; kan det betale sig at bruge i omegnen 2000,- på en Marantz 5100 CD-afspiller (min DVD kostede 2000,-)?? Eller kan i evt. anbefale en alternativ afspiller i samme prisklasse?
|