Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 21:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Den bedste lyd, cd eller dvd?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mikkel Drewsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har for nylig erhvervet mig et dejligt Marantz anlæg: en 5600 Surround receiver og en 4610 DVD-afspiller. Det lyder virkelig fedt, jeg er super glad for det, men mit spørgsmål er: Vil jeg kunne høre en betydelig forskel i stereolyden hvis jeg købte en cd-afspiller? Min DVD kan jo både afspille DVD, CD, DivX mmm. og så er det jeg tænker, at en afspiller som udelukkende skal kunne spille CD måske også varetager den opgave noget bedre?

Det handler vel i virkeligheden mest om DA-converterne eller hvad? Pt. overfører jeg al lyd fra DVD'en til receiveren via et coax kabel, og bruger således DA converterne i receiverne, som skulle være af særdeles høj kvalitet. Altså; kan det betale sig at bruge i omegnen 2000,- på en Marantz 5100 CD-afspiller (min DVD kostede 2000,-)?? Eller kan i evt. anbefale en alternativ afspiller i samme prisklasse?

Til top Vis Mikkel Drewsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel Drewsen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes