| Forfatter |
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej rødder...
Efter at min Holfi Xenia CD er gået død, er jeg nu ved at overveje at skifte til en anden... Jeg har 2 maskiner i tankerne den ene Lyngdorf Audio CD1 er jeg lidt varm på... den anden Rega Apollo er der jo mange tilhængere af allerede... men fælles for dem, så SKAL de spille med mit Holfi forstærkersæt - Holfi Pre NB1/Holfi Power NB250.... da jeg allerede kan læse meget om Apollo, vil jeg helst høre om erfaringer med Lyngdorf Audio CD1 - og gerne hvis i har erfaringer med - eller meninger om hvordan det vil gå sammen med Holfi sættet..
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger


Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan.
Har du slet ingen muligheder for at få den til rep? Ellers kan jeg fortælle, at jeg havde en kort lyttesession i "Klubben for nogle uger siden. Jeg lyttede på CD1, SDAI 2175 og de var spændt for et sæt Dali Helicon 400. Umiddelbart lød det godt, men jeg synes der manglede lidt bas, kraft og "saft" i musikken. Det kan jo skyldes mange tusinde ting, men jeg tror det er forstærkeren. CD1 har i hvert fald fået ros for sine musikalske evner. Rega Apollo har jeg ikke hørt, men den har jo fået så meget ros i hif kredse...
Det bedste er nok, som du jo helt sikkert ved, at låne begge afspillere med hjem.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej AM-E
Ikke lige... jeg har en 'hemmelig' bagdør til Holfi, og selv den er svær at passere, og jeg vil helst ikke ha' en tilfældig 'radiomekaniker' til at rode med den...
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen AM-E
Jeg var også inde og høre CD1'eren i går med samme opsætning, og jeg syntes den lød lækkert, men det er jo svært at bedømme hvor meget det skyldes CD'eren eller forstærkeren, men højttaleren var også Helicon 400
Så der er jo nok ikke noget uden om, end at låne den med hjem og høre den på Holfi sættet
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
chubbz Forum Bruger


Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 23 April 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lyttet til begge maskiner op mod hinanden og må klart indrømmme at CD1 er den bedste maskine. Dog mente min pengepung ikke det samme, så jeg købte mig en apollo. Jeg må ærligt indrømme at til den pris (6500,-) har jeg aldrig hørt bedre maskine.
Lyngdorf'en er mere neutral i gengivelsen hvor Apollo har en mere varm måde at formidle musikken på.
Jeg har efterhånden hørt en del maskiner, også dyrere end apollo, og det er faktisk kun CD1 som jeg synes har været bedre, af maskiner under 20.000. __________________ Pass Labs
Dali Epicon
Rega
Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 23 April 2006 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
|
Hej AM-E
Ikke lige... jeg har en 'hemmelig' bagdør til Holfi, og selv den er svær at passere, og jeg vil helst ikke ha' en tilfældig 'radiomekaniker' til at rode med den...
mvh. Jan
|
|
|
Hvorfor kan den ikke laves , er de stoppet med det ?
Men her er en maskine til en god pris og en god lyd .
http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/kommercielannonce.asp?i Ad=1085
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 23 April 2006 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Også mit bud. Ellers har Jensen selv en Denon DCD S1 på "lager". Dem går man aldrig helt fejl af  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |