Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 13:20   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: THULE CD alternativ ! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
OME6GA
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Jeg er fuldstændig vild med Thules lyd...........
Men deres priser på CD / DVD afspiller er desværre meget høj !
Jeg har ikke brug for en DVD afspiller, mon der findes et godt alternativ til Thules CD afspiller med den samme lyd til ca det halve ?
Håber at der er nogen der har nogle erfaringer og foreslag.

Til top Vis OME6GA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OME6GA
 
Bond
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 619
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

..Jo, jo...ro på .....

Lyden er, ganske rigtig, og enkelt korrekt,  ....og prisen er, i den grad,  ikke for høj !!

Alternativet er at finde deres "rene" cd-maskine (CD150B -udgået model) brugt - gå efter de sidste med Sony-drev, og ikke mindst, Digit II versionen...

Bond



__________________
Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
Til top Vis Bond's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bond
 
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3519
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

alternativt kan du også købe en Thule CD 100, de ligger brugt til en omkring 2500 - 3500,-
Jeg spiller selv på en sådan kombineret med nogle andre æsker fra thule og det spiller sku egetlig ret godt - god jagt

__________________
mvh
Til top Vis mn1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mn1974 Besøg mn1974's Websted
 
Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 25 Marts 2006 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Det vil også blive mit råd. Køb brugt, i stedet for at gå på kompromis. Du skrev det selv: Du er vild med Thules lyd. Den får du jo ikke ved at købe noget andet!

__________________
AV M3 Avantgarde
Densen B-100 mKv + B-400 Black
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
Til top Vis Rizzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rizzo
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 25 Marts 2006 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Hvis man kan lide Thules lyd bør man også købe Thule, men der findes da alternativer når man nu har forelsket sig i en klar og korrekt gengivelse. Især Sony's maskiner syntes jeg lyder meget henad Thule's lydeal med en meget korrekt og neutral gengivelse, men måske knap så kølige som Thule's - men det er jo en smagssag    

__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 25 Marts 2006 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Dyre? Man kan da tit finde deres ældre produkter til næsten ingen penge eks. en DAC 200 til omkring 1000 kr.

 



__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
OME6GA
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

DAC 200 ! den har jeg aldrig hørt om og kan heller ikke finde noget på nettet !
Hvor gammel er sådanne sager ? har Thule lavet den ?
Til top Vis OME6GA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OME6GA
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 27 Marts 2006 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Jep, den er vel fra en 93-95 hvis jeg ikke husker helt forkert og kostede i sin tid 7995 kr.

__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3519
Sendt: 27 Marts 2006 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

jeg er da evt. interesseret i at afhænde min - du skal være velkomme til at sende en PB



__________________
mvh
Til top Vis mn1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mn1974 Besøg mn1974's Websted
 
OME6GA
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har tænkt lidt over indlæggene.Fordelen ved en brugt er en billigere anskaffelsespris. Men den brugte CD afspiller har jo nok arbejdet en del, man køber jo ikke en Thule CD afspiller for bare at have den stående til pynt.Et par forespørgsler på et nyt drev gav mig en pris på ca. 2000 kr isat. Og det er jo en sliddel man skal regne med at måtte udskifte. Men sammen med en brugtpris på 25 - 3500 kr hænger det altså ikke sammen. jeg tror lige at sparer lidt flere lommepenge sammen og køber en ny til 6000 kr. Måske i Tyskland, måske er de billigere der........ 
Til top Vis OME6GA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OME6GA
 
Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1708
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

de er næppe billigere i tyskland - og tror ikke su skal være meget nervøs for drevet i afspilleren - de fleste sony drev kører længe - rigtig længe før de dør.

__________________
Med Venlig Hilsen
Til top Vis Knoxville's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knoxville
 
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3070
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Hvorfor skulle det være nødvendigt at skifte drevet??? Det burde holde MANGE år, med mindre det er et billigt plastic-drev.

Typisk er det kun laseren der kræver udskiftning. Men hvis det er et SONY-drev, er det næppe et problem. Jeg har faktisk aldrig hørt om folk der har haft bøvl med drev fra SONY. Selv efter 10-15 års brug!



__________________
Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig
 
Sportsguitarist
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 167
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Laseren i min Sony gik efter 12 års flittig brug, så jeg tror ikke du ska være nervøs...
Til top Vis Sportsguitarist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sportsguitarist
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes