| Forfatter |
|
hitachi Forum Bruger


Bruger siden: 13 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 25 Marts 2006 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Har set en Teac Vrds SE til salg .Den skulle være omkring de 12 år gammel.Nu er det så jeg har set en Teac Vrds ( uden SE ) som kun skulle være otte år gammel ? SE modellen ( Second Edition ? ) må da være nyere eller er der bare noget jeg har misforstået ? Nogen der kan hjælpe med nogle inputs ?
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger


Bruger siden: 13 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 25 Marts 2006 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
I begge tilfælde er der tale om en Teac Vrds 10.
|
| Til top |
|
| |
slyd Forum Bruger


Bruger siden: 27 Juni 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 25 Marts 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
SE står for Special Edition
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger


Bruger siden: 13 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 25 Marts 2006 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der ved hvad "Speciel Edition" har mere end standard modellen ?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 26 Marts 2006 kl. 01:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forbedret lyd-kredsløb og designmæssige små-ændringer. SE´eren er den nyeste, så 8 år med en almindelig VRDS-10 passer slet ikke.
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger


Bruger siden: 13 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 28 Marts 2006 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der ved om man kan få en ny laser til sådan en gammel sag ? Takker for hjælpen.Utroligt så meget folk herinde ved om hifi og musik :))
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 28 Marts 2006 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hitachi skrev:
|
Nogen der ved om man kan få en ny laser til sådan en gammel sag ? Takker for hjælpen.Utroligt så meget folk herinde ved om hifi og musik :))
|
|
|
Ja, det kan man da! Men den er i den lidt dyrere ende. Husker ikke lige modelnavnet.
Hilsen
Nilau
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 28 Marts 2006 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
hitachi skrev:
|
Nogen der ved hvad "Speciel Edition" har mere end standard modellen ?
|
|
|
SE'eren spiller ikke helt så godt som "standard"-modellen.
Hilsen
Nilau
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger


Bruger siden: 13 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 28 Marts 2006 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skulle vel ikke have et link til at SE ikke spiller så godt som standard eller er det pesonlig erfaring ? Når du siger laser " i den dyrere ende" er det så 2-3000kr vi snakker om eller er det endnu dyrere ?
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger


Bruger siden: 13 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 28 Marts 2006 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et hurtigt spørgsmål jeg glemte...Hvor gammel er en "Standard" model ? Jeg spørger fordi hvis jeg nu køber sådan en sag , ja så skal man vel beregne at den måske skal renoveres på grund af alder og så kan det vel ikke betale sig ??...
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 28 Marts 2006 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
VRDS-10 kom på gaden i 1993. Laseren er en Sony KSS-151A og det koster knap 2000 kr. at få den udskiftet. Laseren er udgået af produktion, så medmindre den kan findes som OEM-laser, så kan det godt gå hen og blive et problem.
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger


Bruger siden: 13 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 28 Marts 2006 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder som man skal "holde snitterne" væk fra så gammel en sag :))
|
| Til top |
|
| |
Highmass Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 291
|
| Sendt: 29 Marts 2006 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
| VRDS-10 kom på gaden i 1993. Laseren er en Sony KSS-151A og det koster knap 2000 kr. at få den udskiftet. Laseren er udgået af produktion, så medmindre den kan findes som OEM-laser, så kan det godt gå hen og blive et problem. |
|
|
Laseren benyttes i adskillige af Denons modeller. Jeg købte en ny laser i "klubben" for et halvt års tid siden. Laseren koster uden montering ca. 660 Dkr. Den var IKKE let at udskifte i VRDS 10 (Ikke SE), men den har spillet fint lige siden jeg selv skiftede den omkring nytår.
Det kan altså gøres af en amatør, hvis blot man er stædig nok.
Mvh. Lars.
|
| Til top |
|
| |