Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 14:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: LYNGDORF TDA2200AD og "HT Direct" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 08 April 2006 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Jeg prøvelyttede Lyngdorf TDA2200 med CD1 i går og jeg faldt næsten af stolen. Virkelig imponerende.

Jeg har dog et spørgsmål til TDA2200AD, som jeg håber en her på forummet kan besvare. Når man har versionen med A/D-kortet kan en af de analoge indgange så benyttes som "HT Direct" (eller "AV Bypass" - kært barn har mange navne...), dvs. hvor niveauet for denne udgang kan sættes fast, så hver gang denne indgang vælges har forstærkeren samme gain? (bemærk, dette er IKKE det samme som den relative niveaujustering af de enkelte indgange, som jeg har læst at TDA2200 kan klare).

Jeg skal bruge dette til integration med en surround processor, hvor mine 2 front pre-out så skal gå til denne indgang på Lyngdorf'en. Det er en almindelig funktion på nogle engelske forstærkere, f.eks. ARCAM og Musical Fidelity, og det er ganske nyttigt fordi man så kan holde stereo adskilt fra surround uden at benytte højttaler-omskifterbokse.

Hvis TDA2200AD kan dette, så er jeg tæt på at blive knap 30.000 kroner fattigere...

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Sendt: 12 April 2006 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

HEJ

jeg kan desvære ikke svare på dit spørgsmål men ring til lyngdorfaudio på 46911090 de vil ha  svaret du søger

mvh

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 April 2006 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

greve skrev:

Jeg prøvelyttede Lyngdorf TDA2200 med CD1 i går og jeg faldt næsten af stolen. Virkelig imponerende.

Jeg har dog et spørgsmål til TDA2200AD, som jeg håber en her på forummet kan besvare. Når man har versionen med A/D-kortet kan en af de analoge indgange så benyttes som "HT Direct" (eller "AV Bypass" - kært barn har mange navne...), dvs. hvor niveauet for denne udgang kan sættes fast, så hver gang denne indgang vælges har forstærkeren samme gain? (bemærk, dette er IKKE det samme som den relative niveaujustering af de enkelte indgange, som jeg har læst at TDA2200 kan klare).

Jeg skal bruge dette til integration med en surround processor, hvor mine 2 front pre-out så skal gå til denne indgang på Lyngdorf'en. Det er en almindelig funktion på nogle engelske forstærkere, f.eks. ARCAM og Musical Fidelity, og det er ganske nyttigt fordi man så kan holde stereo adskilt fra surround uden at benytte højttaler-omskifterbokse.

Hvis TDA2200AD kan dette, så er jeg tæt på at blive knap 30.000 kroner fattigere...

Det kan den ikke, men problemet er vel heller ikke større end at du kan sætte volumen efter det, når du skal spille surround. Indstillingen på en TDA2200 plejer at matche ca. 75 på volumekontrollen - den løsning du efterlyser er lettere, men igen så er der jo kun tale om et drej på knappen.

greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 April 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

greve skrev:

Det kan den ikke, men problemet er vel heller ikke større end at du kan sætte volumen efter det, når du skal spille surround. Indstillingen på en TDA2200 plejer at matche ca. 75 på volumekontrollen - den løsning du efterlyser er lettere, men igen så er der jo kun tale om et drej på knappen.

Korrekt, men det er nu smartere at kunne klare det hele automatisk fra den programmerbare remote...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes