Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2025 | 23:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Apollo eller Jungson eller Atoll eller? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
cybervision_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2005
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Sendt: 14 April 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Er ute etter cdspiller og har etter mye tenking kokt det hele ned til 3 alternativer.

- Rega Apollo
- Jungson Moon Harbour
- Atoll CD100

Jeg har en Atoll IN100 forsterker og et par JMlab Cobalt 816s på vei i posten. Atollen matcher nok oppsettet best men 10 000 er litt for mye for mitt budsjett, og det virker på mange her på forumet som at Apollo er en absolutt verdig konkurrent, men tror dere den vil passe inn i kombinasjonen?

Har også vurdert kina-import av Jungson Moon Harbour som da lander på ca 4 000.

Hva ville dere valgt?

Atoll IN100 - Focal 1007 Beryllium - Jungson Moon Harbour

Music has charms to sooth even the savage beast...
Til top Vis cybervision_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cybervision_

Dolce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 April 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

A P O L L O
Til top Vis Dolce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dolce

cybervision_
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2006 kl. 01:33 | IP-adresse registreret  

Takker for svar, men anbefaler du Apollo fordi du vet at den vil passe best inn i oppsettet lydmessig eller fordi den er voldsomt hypet opp? Jeg vet det er en veldig bra spiller, men er jo ikke sikkert at den er en generell løsning for alle anlegg.

Til top Vis cybervision_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cybervision_

Sherman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 April 2006 kl. 07:26 | IP-adresse registreret  

cybervision_ skrev:

Er ute etter cdspiller og har etter mye tenking kokt det hele ned til 3 alternativer.

- Rega Apollo
- Jungson Moon Harbour
- Atoll CD100

Jeg har en Atoll IN100 forsterker og et par JMlab Cobalt 816s på vei i posten. Atollen matcher nok oppsettet best men 10 000 er litt for mye for mitt budsjett, og det virker på mange her på forumet som at Apollo er en absolutt verdig konkurrent, men tror dere den vil passe inn i kombinasjonen?

Har også vurdert kina-import av Jungson Moon Harbour som da lander på ca 4 000.

Hva ville dere valgt?

Hvis du har en CD-spiller allerede ville jeg vente til jeg fik anlægget hjem og havde hørt lidt på det. Så ved du hvilken lyd Atoll står for, og om du vil videre i den retning, eller du vil have drejet lyden over mod noget andet.

Umiddelbart ville jeg mene du skal op i samme klasse som forstærkeren, når du køber CD. Ifølge seneste test i Fidelity er Rega'en god, men ikke på den måde at den hører til i en højere prisklasse end hvad den koster.

Mvh
Søren (også JMlab fan )

Til top Vis Sherman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sherman Besøg Sherman's Websted

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 April 2006 kl. 07:34 | IP-adresse registreret  

Jaaaaa, det kommer også an på om du ønsker en speciel klangfarve? Misforstå mig ikke, jeg synes absolut ikke der er noget "forkert" i at ønske en speciel farvning på i sit set-up (jeg prøver selv at farve mit anlæg efter min smag) og da jeg ikke kender andre end Apollo, af de maskiner du nævner, så er det kun den jeg kan sige noget om jo

I mine øre er Apollo nemlig meget neutral. Den har altså et minimum af farvning i sig selv. Det spændende ved det, er at man nemmere kan tweake med kabler, og andre dele af sit set-up.

Selvom Apollo er temelig neutral, så er den alligevel en super musikformidler, da den spiller med et særdeles godt drive. Min erfaring gennem årene som HIFI entusiast siger mig, at dette "drive" fænomen, faktisk er realativt sjældent i hifi apparater..

cybervision_
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Vel, en av grunnene til at jeg hører her er fordi det virker som mange i Danmark har Apolloen og litt erfaring med Atoll også. Jeg leste en test i siste Hifi-Choice av Apolloen. I en sammenligning mellom Apolloen og Jupiter skrev de: "And the surprise was how easily and comprehensively the new player sounded, especially through the top half of the audio band, despite only costing half as much." De skriver også: "The Apollo's top end sound simply wonderful with a subtlety and sheer musicality that can rival players costing four times as much... ... While the top is little short of magical, the bottom end is dry, lightweight and lacking a little authority in comparison."

Er dette en erfaring dere også har gjort dere, at den er litt "tam" i bassen, er nemlig litt viktig for meg meg god bass og driv.

Når det gjelder klangfarge så føler jeg at Atollen min er nokså nøytral den og. Den spiller som ei kule og lager utrolig bra liv og trøkk i musikken, men i forhold til min forrige amp virker det som om den ikke fremhever noen partier kraftigere enn andre, istedet viser den "alt", mangler ikke på detaljer i musikken.

Og til Jmlab-supporteren lenger oppe: Hører man først et bra sett Jmlab så blekner det meste annet

Hvordan vil dere si bassen og lyden generelt er i forhold til Rega Planet? Den har jeg nemlig hørt!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes