Sendt: 15 April 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vel, en av grunnene til at jeg hører her er fordi det virker som mange i Danmark har Apolloen og litt erfaring med Atoll også. Jeg leste en test i siste Hifi-Choice av Apolloen. I en sammenligning mellom Apolloen og Jupiter skrev de: "And the surprise was how easily and comprehensively the new player sounded, especially through the top half of the audio band, despite only costing half as much." De skriver også: "The Apollo's top end sound simply wonderful with a subtlety and sheer musicality that can rival players costing four times as much... ... While the top is little short of magical, the bottom end is dry, lightweight and lacking a little authority in comparison."
Er dette en erfaring dere også har gjort dere, at den er litt "tam" i bassen, er nemlig litt viktig for meg meg god bass og driv.
Når det gjelder klangfarge så føler jeg at Atollen min er nokså nøytral den og. Den spiller som ei kule og lager utrolig bra liv og trøkk i musikken, men i forhold til min forrige amp virker det som om den ikke fremhever noen partier kraftigere enn andre, istedet viser den "alt", mangler ikke på detaljer i musikken.
Og til Jmlab-supporteren lenger oppe: Hører man først et bra sett Jmlab så blekner det meste annet 
Hvordan vil dere si bassen og lyden generelt er i forhold til Rega Planet? Den har jeg nemlig hørt! __________________ Lyd er relativt.
Atoll IN100 - Focal 1007 Beryllium - Jungson Moon Harbour
Music has charms to sooth even the savage beast...
|