Emne: Teac VRDS 20 ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Managuense Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 454
|
| Sendt: 15 Maj 2006 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Er der nogen der kender den ? Hvad har den kostet fra ny ?
På forhånd tak 
|
| Til top |
|
| |
Managuense Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2006 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ingen der kender den ???
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 15 Maj 2006 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glem den! Se efter en 25/25x Kender ikke prisen paa vrds20 men mener at 25x blev solgt for 25k ny derfter 12k ny.
|
| Til top |
|
| |
Managuense Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2006 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Winter !
Tak for svaret
Vrds 25X er lidt for dyr efter min pengepung (8000 brugt) .
Mener du at vrds 20 er dårlig ???? evt sammenlignet med vrds 10se ?
mvh
|
| Til top |
|
| |
redfox Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 663
|
| Sendt: 15 Maj 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Managuense,
Jeg har engang for år tilbage haft en kammerat der havde en vrds20. Det er en vrds 10 i forbedret udgave, bl.a. er kabinettet bedre dæmpet. Man kan sige, at teac eksperimenterede lidt, også via esoteric, og det ledte frem til de senere vrds 8, 10se, T1 og 25/25x. I Japan findes tillige en forbedret vrds25/x, nemlig kaldet vrds50. Den kan ikke købes i vesten.
I 1996 kostede en vrds20 officielt 13500kr. Det var en opgraderet vrds10, med flere dacs, men samme type, og bedre kabinet, bedre fødder, og balancerede xlr ud (plus de sædvanlige phono). Den vejede 13,8kg og var en ganske seriøs cd.
Jeg har altid oplevet det sådan med teac's cd'ere, at enten kan man lide dem, eller også afskyer man dem. De har dog nogle kompetente løbeværker, som man i dag ikke skal kimse ad.
Jeg har selv to styk vrds 10 og har haft et sæt p-500 med konverter, og et sæt p-700 med konverter. De er dog solgt for længst, da jeg ikke længere ville have separate sæt, men integrerede afspillere.
Det løbeværk der er i vrds20 er, så vidt jeg husker det samme som i vrds10, og altså BEDRE end det der sidder i vrds10se.
Af samme grund ser du også flere vrds10se'ere til salg end vrds10. vrds10se har det grønne plastikløbeværk. Ligeledes p500. vrds10 er bedre med metalklampe og lidt finere motor. vrds25/25x er endnu bedre og på x'eren er der ændret lidt ved ditalelektronikken som styrer værket.
Det store p50 (reor jeg nok det er) har samme drev. og noget gøgl med at upsample signalet til en mærkelig frekvens. Ellers en super fed maskine, som dog koster alt for meget i mine øjne. Også i dag i de nye versioner.
Der har været megen snak frem og tilbage om hvorvidt de kan spille brændte cd'ere, og jeg kan kun sige, at alle mine teac, altid har kunne spille hvad som helst, altid har track'et perfekt, og aldrig har været i stykker.
Den laser der sidder i vrds10 er også en bedre laser end i vrds10se.
T1 er en vrds10se uden analogprint, og derfor er trafo'en flyttet over i venstre side. Der er samme kobberbelægning på dele af kabinettet samt inden i, på løbeværk.
Som alle nok ved, og du sikkert selv har set, er der tonsvis af mods til teac's maskiner, både som drev, eller med konverter. Her mener jeg altså både de separate drev og de integrerede, i begge udgaver.
Jeg har stadig et par vrds10'ere og de bliver ikke solgt. Jeg vil selv gerne have en vrds25 eller 25x, så hvis du kender een, og ikke selv vil købe den, så er jeg meget interesseret.
Du kan også sende mig en besked, hvis du vil høre nærmere om mine egne små-mods på 10'erne, og de er bestemt ikke afsluttede endnu. Der er næsten altid en lidt basorienteret, ellers lidt stor men lidt fremmasende lyd i teac'erne, men det kan man heldigvis lave om på, alt efter temperament og pengepung. Der er rigtig mangemulighedder.
Som du også har set, er Wadia og Copland, og flere endnu også med teac-drev, men har blot stoppet det for nogen tid siden, da Teac besluttede ikke længere at sælge løse drev til andre fabrikanter. Temmelig trist i mine øjne.
I mine øjne er en vrds 20 rigtig fed, da den har flere dac's, bedre kabinet, bedre fødder og balanceret udgang (bl.a.) i forhold tilen vrds10. Jeg ville godt selv turde købe den. Blot skal man som ved alle cd'ere huske på, at de ikke er nye mere, men er nemme og ikke så dyre at få repareret. Og skulle de vise sig at være dyre at reparere, betaler jeg gladeligt alligevel, da de bare skal spille, og ikke dumpes. I mine øjne er der ikke mange der er så fede i dag. Blot må man jo tage hensyn til udvikling i analogdelen, her er der sket ting og sager.
Som jeg tidligere har skrevet andet steds, bliver jeg bare så skuffet, når jeg går ind i en hi-fi forretning, og trykker på eject, på en eller anden dyr afspiller, og vupti, efter en del klonk og klik og takakatak lyde, kommer det absolut billigste splatterdrev farende ud i hovedet på mig. Bevarres, der er sikkert mennesker som foretrækker dette, men det er bestemt ikke mig, og bliver det heller aldrig. Der er ingen substitut for en god solid mekanisk opbygning, og så kan man som teac/visse sony og visse denon-maskineejer, altid lave den om, eller tilslutte den til en superdac.
I sammenligning med det du kan få til samme pris idag som en brugt teac, ville jeg til enhver tid tage teac'en, derom hviler ingen tvivl. Sådan er det også for dem her på sitet, som er meget optaget af bestemte sony og denon-maskiner. Det er godt isenkram, og det forgår ikke så let, og det er bestemt værd at holde fast i.
ps: giv lige et praj med en eventuel vrds25/25x, ikk?
Hilsen igen fra Jacques/red fox.
Håber det svarede på lidt af dine spørgsmål, ellers bare send mag en mail, eller andet.
Hilsen Jacques.
|
| Til top |
|
| |
Managuense Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2006 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Redfox !
Helt kanon svar ! Takkker
Jeg sender dig lige en pb når jeg vender hjem fra arbejde
Takker
|
| Til top |
|
| |
slyd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 15 Maj 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Red Fox
Kan du ikke uddybe forskellen på vrds 10 og vrds 10se, hvad lavede de om og hvad er det der er blevet forringet i vrds 10se.
mvh søren
|
| Til top |
|
| |
redfox Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
så vidt jeg kan se af gamle papirer, og det jeg selv har set for år tilbage, er det løbeværket. Der var jo engang, hvor vi næsten allesammen sad og malede med grønne tusser på vores cd'ere, for at modvirke uheldige laserrefleksioner, der dermed kunne forøge fejlraten, med efterfølgende dårligere lyd. Den hoppede teac også med på, da de opdaterede deres 10'er til se. Ellers er der jo flere dac's i en se'er. Om man kan lide dette, er vel en smagssag. Men altså selve værket.
Når man opdaterer noget der er populært, kan der nogen gange ske det, at man forbedrer lidt her og der, men for at holde omokostningerne nede, så sparer man det hjem andet steds. Jeg skal ikke lige kunne sige sikkert om det var det teac lavede, men brug ørerne, hvis du har mulighed for at lave en sammenligning. Hvad har du selv? En teac?
Så var der også lige det med knapperne, men det er åbenlyst for enhver.
ps: Jeg mener, at teac tog ca. 20.000kr for vrds25 og senere ca. 16.000 for 25x, eller også er det omvendt, ha ha ;) Jeg må lige prøve at se efter.
Jeg kan huske, at da jeg rodede lidt i konverteren til min p500, så var der et lækkert sæt BB PCM63P i den. Uhm.
Løbeværket i p500 var til gengæld noget mere splatter-agtigt end i en vrds10.
pps: jeg husker også at jeg for år tilbage talte med en gut i hifiklubben på åboulevarden, som var på hifi-afvænning! Han sagde, at han havde haft stort set alle teac, da han var helt fanatisk med dem, og han gentog flere gange, at en vrds10, var hans favoritdrev. Jeg tror det var noget med den simple digitaldel, og så selve løbeværket, men det er lidt tåget for mig nu.
Anders på frederiksberg, solgte også disse teac'er og sagde i øvrigt lidt det samme.
Selv lyttede jeg til alle dem jeg kunne, og havde/har så dem som nævnt ovenfor.
iacdifhth, d.v.s. indkøb-af-cd-i-forhold-til-hjemmet, lagde dog en dæmper på anskaffelserne, da jeg havde købt p-500 p-700, hm hm hrm. ;)
hilsen Jacques.
|
| Til top |
|
| |
slyd Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2006 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, jeg har en vrds 10se, forskellen er vel primært vinduet hvor man kunne se værket i 10'er og
så knapperne og flere dac, jeg tror ikke at drevet er ændret. Jeg bruger kun min Teac som drev.
hilsen søren
|
| Til top |
|
| |
redfox Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Søren,
En vrds10 bruger cmk vistnok et 3,2 drev og en sony kss151a laser, tror jeg nok.
en vrds10se bruger et grønt plastikklampedrev cmk 4,0 med sony kss240a laser. eller også var det en T1'er. T1 gør i hvert fald.Hmm.
en vrds7 har et cmk 4,2 drev. sammen med en vrds 9.
en vrds25/25x har et vrds3,2 eller et 3,0 drev, jeg tror at det er et 3,2. så vidt jeg husker.
Er din således?
Det kan jo være, at hukommelsen løber af med mig, men du kan da se det, når du åbner låget på din 10se'er, næste gang du skal rense laseren.
Noget helt andet er så dac'sne og om den enkelte har dsrll. og et servokredsløb til motoren.
En p2s har cmk 2,0 drev.
en p-30 har et cmk3,0 drev.
og ja, som du siger, så var der lige det med det lille vindue, som blev fjernet på 10se.
en Wadia 861 bruger et modificeret cmk 3,2 drev.
Det samme gør en Wadia 270.
en Wadia 850 bruger et cmk 4,0 (a) vistnok modificeret.
Men jeg kan se efter en gang hvor jeg finder de gamle specs fra teac's eget materiale fra forhandlere (de er på loftet under min viv's tøj, ha ha). ;)
hilsen Jacques.
|
| Til top |
|
| |
slyd Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jacques
Tak for oplysningerne.
mvh søren
|
| Til top |
|
| |
redfox Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen årsag. Det er jo fede maskiner. Hvad bruger du af comverter?
hilsen Jacques.
|
| Til top |
|
| |
slyd Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wadia
|
| Til top |
|
| |
slyd Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har Wadia Digimaster 32X, og Wadia 12
|
| Til top |
|
| |
MadsVP Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 182
|
| Sendt: 15 Maj 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt at se der er andre der endnu er på Teac vognen...
Jeg har et 7-8 år gammelt P700 drev der stort set ikke har været brugt - det smider digitalsignalet ud i en LC up-amp modded Dac3..eller i en Onkyo Surround reciever, alt efter brug.
Ingen problemer med brændte skiver...læser svært ødelagte biblioteksskiver ganske godt.
Hvad er sådan en mon værd i dagens DK ?
/Mads __________________ nEt^DeViL Ownz You ! Danish Lammers !
|
| Til top |
|
| |
redfox Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der har tidligere været et p700 drev til 4000kr. Hvornår er gået mig forbi.
Jacques.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
redfox skrev:
Hej Søren, En vrds10 bruger cmk vistnok et 3,2 drev og en sony kss151a laser, tror jeg nok. en vrds10se bruger et grønt plastikklampedrev cmk 4,0 med sony kss240a laser. eller også var det en T1'er. Nej! Der er samme laser i hhv. VRDS 10 og VRDS 10 SE. T1 gør i hvert fald.Hmm. VRDS 10 SE bruger ikke det 'billige' drev som findes i VRDS T1. VRDS 10 & VRDS 10SE har samme drev. en vrds7 har et cmk 4,2 drev. sammen med en vrds 9. en vrds25/25x har et vrds3,2 eller et 3,0 drev, jeg tror at det er et 3,2. så vidt jeg husker. Er din således? Det kan jo være, at hukommelsen løber af med mig, men du kan da se det, når du åbner låget på din 10se'er, næste gang du skal rense laseren. Noget helt andet er så dac'sne og om den enkelte har dsrll. og et servokredsløb til motoren. En p2s har cmk 2,0 drev. en p-30 har et cmk3,0 drev. og ja, som du siger, så var der lige det med det lille vindue, som blev fjernet på 10se. en Wadia 861 bruger et modificeret cmk 3,2 drev. Det samme gør en Wadia 270. en Wadia 850 bruger et cmk 4,0 (a) vistnok modificeret. Men jeg kan se efter en gang hvor jeg finder de gamle specs fra teac's eget materiale fra forhandlere (de er på loftet under min viv's tøj, ha ha). ;) hilsen Jacques. |
|
|
Hej...
Jeg har skrevet 'rettelser' i rødt.
Mvh.
Nilau
|
| Til top |
|
| |
redfox Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay fint nok, jeg tror også at jeg havde skrevet vistnok, for det er lang tid siden jeg har kigget på dem.
Men bortset fra det, så synes jeg nu altså stadig, at en vrds20 er en fin opgradering af en 10'er. Jeg tror nok at den også har flere dac's.
hilsen Jacques.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
redfox skrev:
okay fint nok, jeg tror også at jeg havde skrevet vistnok, for det er lang tid siden jeg har kigget på dem. Men bortset fra det, så synes jeg nu altså stadig, at en vrds20 er en fin opgradering af en 10'er. Jeg tror nok at den også har flere dac's. hilsen Jacques. |
|
|
Yes...du var ikke sikker. Jeg synes bare lige jeg ville 'korrigere' af hensyn til eventuelle læsere!
Mvh.
Nilau
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 20 Maj 2006 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det samme her - korrigeringen, som Nilau kommer med, med hensyn til dreveti VRDS10/SE. Det er samme drev, og så valgte man faktisk at fjerne vinduet på VRDS-10 i den senere "Special Edition" pga. kritik flere steder fra - anmeldere såvel som private highend-nørder, der mente at det var useriøst med sådan en rude.  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|