Sendt: 21 Maj 2006 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
oink skrev:
Jeg er også begejstret. Eneste lille problem er at skaffe coaxical kablet. Den blev kun leveret med optical-kabel. Da jeg skal bruge rca-stik & bnc-stik & RG58 kabel, har jeg søgt på nettet. Seneste problem er at der vist kan være forskellige diameter på stikkene jeg troede det var standard. I har måske en nemmere/smartere måde?????.
Nej min er ikke modificeret. Tænkes der på dæmpning af kabinet, sorbothane fødder/spikes??? Eller skal der rodes i elektronikken. |
|
|
Jeg har fået lavet et kabel, med et high-end videokabel som digitalleder (stor båndbredde), hvor et BNC-stik er crimpet på, i den ene ende, og et højkvalitets RCA-stik er loddet på, i den anden ende. Ideelt set, bør RCA-stikket også være af typen der crimpes på, men den mulighed har jeg ikke haft endnu. Der er nogle der roder i elektronikken, men det mener jeg ikke man bør gøre. Printet er ekstremt skrøbeligt, og går let i stykker. De der skifter opampen i udgangen, til en mere 'korrekt' type, ændrer hele klangen i DAC'en, til en anden. Jeg syntes at den lidt tilgivende og rige klang, den har oprindeligt, er så god at der ikke er behov for at pille. Det er så min mening. Folk der er lynende dygtige til at lodde, kan så have lyst til at tweake. Dæmpefødder er vist ingen dårlig ting, og også Bitumen på den tynde topplade, samt under bundpladen, kan være godt. Det forringer næppe gensalgsværdien at montere Bitumen. De andre pillerier, kan godt nedsætte værdien.
|