Hejsa...
Som I kan se, er jeg helt ny på forummet og har oprettet mig som bruger, da jeg håber, at en venlig sjæl eller to kan give et bud på årsagen til et problem med min nyligt indkøbte H/K HD 970 CD-afspiller og et råd til, hvordan jeg forholder mig til forhandleren og om et evt. forlangende på bytte til andet mærke er rimeligt...
For et par dage siden satte jeg vanligt en CD i afspilleren og hørte den, mens jeg syslede med andre ting. CD'en stoppede på et tidspunkt, og jeg syntes det var lige vel kort afspilningstid, men fortsatte med andre gøremål. Da jeg så ville skifte CD, opdagede jeg til min store forundring, at skuffen var skubbet ud. Jeg afspillede så CD'en forfra og ved skæring 9 ved ca. 2:30 viste displayet >>DISC ERROR<< og skubbede skuffen ud, hvilket den har fortsat med at gøre ved samme sted. Det viser sig, at 2 andre modeller af HD 970 gør akkurat det samme på samme sted. CD'en er uden ridser og original og alle andre CD-afspillere bortset fra HD 970 spiller CD'en fejlfrit, også andre H/K CD- og DVD-afspillere.
Nu er den så tilmed begyndt ikke at ville indlæse en anden CD overhovedet. Dette problem er åbenbart unikt for lige min maskine, alle andre jeg har prøvet på indlæser CD'en fint, inkl. andre HD 970'ere.
På en 3. CD har den for en kort bemærkning lige clicket over på MP3 i displayet, selv om der ikke er skyggen af multimedia på CD'en.
Jeg var ret glad for HD 970'eren, indtil for kort tid siden...er så småt begyndt at fortryde mit køb. Det kan ikke passe, at jeg bare i min lille beskedne samling allerede har fundet 3 CD'er, som der er problemer med. Jeg er typen, som køber sjælne items på Ebay, og det ville være surt, hvis jeg bruger mange penge på noget, som jeg måske ikke kan høre alligevel. Jeg har hørt om lignende problemer før, men synes hyppigheden er for stor her. Nogen der har forklaring på problemet? Softwarefejl? Laser? Løbeværk? Kan jeg forlange bytte til andet mærke, hvis ikke fejlen bliver udbedret?
Afspilleren er indleveret til forhandleren, som sender den videre til reperation og de uspillelige CD'er er vedlagt. Spændende hvad de finder frem til. Måske er det børnesygdomme. EISA-award'en giver jeg i hvert fald ikke fem flade ører for mere.
På forhånd tak for svarene, Asse.