Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 23:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: HD-DVD i Europa til jul (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Så er det ved at være mere eller mindre officielt:

"HD DVD Available in Europe For Christmas

HD DVD will be launched in Europe in the fourth quarter of this year, according to the HD DVD Promotion Group representatives.

Olivier Van Wynendaele of Toshiba Information Systems UK told delegates at the MEDIA-TECH Expo in Frankfurt (June 30) that Toshiba?s 12-month European launch strategy for HD DVD, beginning before Christmas, will have two distinct halves: the first six months will target early adopters, predominantly male, who like to have the latest technology and are likely to own an HD Ready TV set.

After six months, the number of titles on the market is expected to be large enough to convince consumers to switch from DVD to HD DVD, he added. The format will then be aimed at a mass audience, less likely to own HDTVs but more interested in being able to watch the latest movies. Toshiba predicts that a million HD DVD players will be sold in Europe by the end of 2007, giving the format 4% penetration among European HD Ready TV owners.

Currently, 21 HD DVD movies are available in the U.S as of May 23, 7 more titles will be released by July and approximately 150 titles are expected to be available before Christmas.

A more detailed launch schedule for HD DVD will be revealed at IFA, which takes place in Berlin on 1-6 September."

http://www.dvd-recordable.org/Article2732.phtml

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Interessant læsning , men jeg kan dog ikke lade være med at trække på smilebåndet over forventningen om, at Toshiba forventer at sælge en million HD-DVD afspillere i Europa inden udgangen af 2007. Deres forventninger om at den brede befolkningsgruppe vil begynde at tage formatet til sig efter blot 6 måneder lyder også 'noget' optimistiske.

Der gik 2-3 år herhjemme før DVD begyndte at få et solidt fodfæste på markedet og de almindelige forbrugere begyndte at købe afspillere på lige linie med VHS gg forskellen imellem VHS -> DVD er nok markant større i folks bevidsthed end forskellen vil være imellem DVD -> HD-DVD/Blu-ray.

I USA (som jo er et land hvor HDTV har været standard i en generation) er der på 2½ måned shipped op imod 50.000 Toshiba HD-DVD afspillere, hvoraf det forventes at ca. halvdelen står i amerikanske hjem pt. Der er solgt ca. 70.000 HD-DVD discs (tallet dækker over ca. 70-80% af de forhandlere som har HD-DVD i sortimentet, så læg 25% til) hvilket passer meget godt med at hver Toshiba HD-DVD ejer har ca. 4 HD-DVD film i snit.

Så overfører man tallene og erfaringerne fra det amerikanske marked til europæiske tilstande, tror jeg Toshiba skal være glade for at sælge 1/20 af det antal de har sat sig for inden 2008. Europæerne er endnu ikke blevet vænnet til tanken om at HD er noget man bare har derhjemme og har ikke samme incitament for at investere i HD grej som amerikanerne har, men det er så blot min mening.

Det her gælder jo så selvfølgeligt også for Blu-ray produkter som jeg også spår en svær opstart i Europa. Men de CE producenter der pt. bygger Blu-ray afspillere står betydeligt stærkere i Europa end Toshiba - måske vil det blive udslagsgivende for hvilket format Fona og Merlin vil prøve at sælge til os indenfor et par år?

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Det jeg ler mest af er at de tror at efter 6 måneder vil også de der ikke har HD-Ready TV apparater begynde at købe HD-DVD for at kunne se de seneste film!

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

moviedude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Det jeg ler mest af er at de tror at efter 6 måneder vil også de der ikke har HD-Ready TV apparater begynde at købe HD-DVD for at kunne se de seneste film!

Så skulle måske finde dig nogle klogere mennesker at snakke med

-

Jul er godt nok noget sent for mig.. jeg ville tror dog at PC-drev kommer på det europæiske markedet en del før. Det bliver i hvertfald der jeg med sikkerhed hopper på vognen, hvis jeg ikke gør det inden med en afspiller fra USA.

Til top Vis moviedude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moviedude

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

moviedude skrev:
Jul er godt nok noget sent for mig.. jeg ville tror dog at PC-drev kommer på det europæiske markedet en del før. Det bliver i hvertfald der jeg med sikkerhed hopper på vognen, hvis jeg ikke gør det inden med en afspiller fra USA.

Ang. det med at købe US HD-DVD afspillere, så vær opmærksom på at de er regionskodede hvad angår DVD og tilsyneladende ikke er kompatible med PAL formatet, hvilket vil sige at de ikke kan afspille kommende europæiske HD-DVD udgivelser. Jeg ville nok vente på en europæisk HD-DVD afspiller som så gerne skulle være klar med 1080p output, ikke så mange bugs som US afspillerne og bedre understøttelse af HD lydformaterne. Det med et HD-DVD drev til computeren bliver heller ikke en tur i parken - man skal f.eks. have et grafikkort der understøtter HD formaternes kopisikringsmekanismer 100% hvis man vil nyde 720p/1080i/p og sådanne kort findes stort set ikke pt. De bliver ikke billige når de kommer...

Åh suk, alle de problemer bare fordi man gerne vil se HD....

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

moviedude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Agent Cooper skrev:

Ang. det med at købe US HD-DVD afspillere, så vær opmærksom på at de er regionskodede hvad angår DVD og tilsyneladende ikke er kompatible med PAL formatet, hvilket vil sige at de ikke kan afspille kommende europæiske HD-DVD udgivelser.

Da der ikke er regionskode på HD-DVD filmene, kunne Toshiba redde PAL afspilning med en firmware upgrade til de afspillere der er på gaden i dag (hvis de altså ikke er ligeglade).

Man kan jo altid håbe :P

Til top Vis moviedude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moviedude

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes