Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 13:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Arcam Alpha 5 CD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 28 Juni 2006 kl. 03:16 | IP-adresse registreret  

Hjälp; min elskede Arcam CD-afspiller er begyndt at "sköjte/hoppe" når den afspiller, mest på track 1 og 2, altså i starten af CD-skiven!

Om en uge gör den det ikke mere, men om 3 måneder dukker det så op igen, måske!?

Sådan har det väret med mellemrum siden foråret 1994; afspilleren kommer til service hvert andet år, laseren er renset, dutycykle er (vist nok) OK, og värkstedet har aldrig observeret ovennävnte fejl, suk!

CD-afspilleren har boet flere steder og har spillet med et hav af kabler, med og uden netstöjsfilter, men aligevel dukker problemet op ind imellem, arg!

Nogen forslag, udover at jeg lige köber jeres aflagte CD-afspiller?

Hammerhävn?

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2006 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Truslen om hammerhævn har åbenbart en vis form for placebo-effekt, for nu er min CD-afspiller frisk igen og "fit for fight"!

Man skal åbenbart tale med store bogstaver; det er da heller ikke til at holde anlæg nu om dage. Næh, i gamle dage; der var der... (snork-snork)

Hør en plade og bliv glad!  

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Jens Mortensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Min Arcam Alpha 5+ har netop haft en krise efter at drevet var blevet skiftet - i 2 måneder ville den ikke spille bestemte CD'er, i snit 5% af min samling. Så satte jeg den til salg, men se, den kom sig, og spiller igen som en drøm, så det var heldigt, at ingen ville betale det, jeg forlangte for den . Det er s'gu noget underligt noget.

Med venlig hilsen

Jens

Til top Vis Jens Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Mortensen

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Det er noget undeligt noget med disse Arcam Alpha 5`ere, nærmest som om de har deres egen sjæl, 10hver10fald!  

Når jeg byder den selskab af andet udstyr, og seriøst påtænker en udskiftning, så skaber CD-afspilleren sig, indtil det er lige før, at den bliver udskiftet med en anden Arcam CD-afspiller, så arter den sig igen!

Jeg har lovet den, at den bliver pakket pænt ned i en kasse med resten af sin familie, den dag jeg skal videre. Men om den får hammerhævn inden, se det er en anden historie!  

Solgt bliver den nu aldrig, jeg opkøber kun Arcam Alpha´er!

Nå; hjem i solen og høre en plade!   

NB: Dit motto er essentielt!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes