Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 13:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: AR Ear 202 no more?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har længe gået og tænkt på at jeg skulle prøve Ear 202 på et tidspunkt, men det kan jeg vist godt glemme

Det ser ud til at AR KUN har en REF udgave nu, til 7.5 k!

Eller hvad? Det er ikke til at finde ud af...og jeg kan ikke finde en mail til AR.

Cybergringo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2006
Lokalitet: København
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Hej ...
Jeg er i samme dilemma, har set rundt på nettet og ha´ fundet THE BEAST fra "Bertram Audio"
http://www.audiokabel.dk/da-beast.htm

men også 7.5K for 500W (Stereo)
Til top Vis Cybergringo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cybergringo Besøg Cybergringo's Websted

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Cybergringo skrev:
Hej ...
Jeg er i samme dilemma, har set rundt på nettet og ha´ fundet THE BEAST fra "Bertram Audio"

Er det 7.5 for 2stk monoblokke? For så er prisen da fået ét hak nedad...

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:

Jeg har længe gået og tænkt på at jeg skulle prøve Ear 202 på et tidspunkt, men det kan jeg vist godt glemme

Det ser ud til at AR KUN har en REF udgave nu, til 7.5 k!

Eller hvad? Det er ikke til at finde ud af...og jeg kan ikke finde en mail til AR.

Mail til biksen:  reality@email.dk

Cybergringo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2006
Lokalitet: København
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Cybergringo skrev:
Hej ...

Er det 7.5 for 2stk monoblokke? For så er prisen da fået ét hak nedad...

Nej det er en stereo-blok

Til top Vis Cybergringo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cybergringo Besøg Cybergringo's Websted

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Nå, fik denne mail. Øv.
Det er korrekt eAR 202 afløses af eAR 202-REF.
eAR 202 har været totalt udsolgt i et par måneder og der laves ikke flere i serie produktion.
Hvis alt gennemsøges vil jeg ikke afslå vi ikke kan lave et par stykker, dette kan undersøges, men jeg mener alle dele er brugt,

Ring, hvis du er meget interesseret på 9610 9016 imellem 8 - 16.
Så undersøger jeg det.

Med venlig hilsen,
Peter Thomsen, Acoustic Reality

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Det lyder besynderligt... Hvis Ear202 har været totalt udsolgt i flere måneder, må den jo sælge ret godt. Gad vide hvorfor et lille og dermed følsomt firma som AR så vælger at tage den af programmet???
Det lugter lidt af et markedsføringsstunt, hvor det er for let at lure den bagved liggende tanke. Mit bud er, at AR har set sit snit til at hæveprisen for en såkaldt Reference udgave, der sikkert er baseret på præcis samme moduler. Manhævder sikkert bare at den er opgraderet helt vildt... Og ja... det kan man så vælge at tro eller ej. Men de fleste af os har vel en holdning til Peter AR's måde at markedsføre sig selv på.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
Det lyder besynderligt... Hvis Ear202 har været totalt udsolgt i flere måneder, må den jo sælge ret godt. Gad vide hvorfor et lille og dermed følsomt firma som AR så vælger at tage den af programmet???
Det lugter lidt af et markedsføringsstunt, hvor det er for let at lure den bagved liggende tanke. Mit bud er, at AR har set sit snit til at hæveprisen for en såkaldt Reference udgave, der sikkert er baseret på præcis samme moduler. Manhævder sikkert bare at den er opgraderet helt vildt... Og ja... det kan man så vælge at tro eller ej. Men de fleste af os har vel en holdning til Peter AR's måde at markedsføre sig selv på.

Ja, han har i hvert fald været indblandet i en del "mindre" heldige episoder...Desuden, hvor meget kan et ICE modul modificeres mht. lydkvalitet/lydændring. Jeg ved, AR "praler" med, at deres (B&O) ICE moduler er specielt udviklet til dem, men det er vel ikke lovligt at ændre på B&O's varemærke??

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Juli 2006 kl. 07:50 | IP-adresse registreret  

Man kan sagtens få B&O til at lave en custom-udgave, men så skal man nok aftage en del mere en AR.
Man kan sagetns modifcere, ved at skifte komponenter, At ændre i selve kredsløbet duer dog ikke. Der skal kun ganske små ændringer af kredsløbet til, før modulet ikke længere er stabilt eller slet ikke vil fungere.

Udskiftning af komponenter er reelt afgrænset til nogle få op-amps, der i øvrigt er af en ganske vellydende type i forvejen og nogle få kondensatorer.
Men det lyder jo bedre at sige, at man har ændret voldsomt eller at modulet sågar er speciallavet. Det er bare næppe sandt.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

Med garanti - modulerne er ikke udviklet specielt til AR, det er det rent gas og sludder.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Hvor ved i fra at det ikke er specielt modificeret til AR??? For mig at se er der stadig en del der har ondt i en hvis legemsdel over ham Peter. Jeg ved selvfølgelig ikke om de er modificeret eller ej, men jeg ville da ihvertfald ikke sidde her og måske ødelægge mandens forretning eller andres bare fordi jeg simpelthen må vide bedre end alle andre.

Har i prøvet at finde ud af hvad modificeringen skulle være? Eller har i bare besluttet jer for at manden er fuld af løgn?

Hvis den nu havde kostet 30K og han havde kaldt den Banshee, havde i så været mere tilbøjelige til at tro på den?

Eller hvad nu hvis det var en vis forhandler fra Fyn der havde sagt han havde nogle special-modificerede ice-moduler, havde i mon så ikke siddet på jeres blødende knæ og tryglet ham om at sende et sæt til jer til 26K eller noget?

Prøv og find ud af hvad det er for noget istedet for bare at ganere mandens forretning!!

Mvh. l´Blundt

Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2006 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Jay l´Blundt

Det handler slet ikke et spørgsmål om at have ondt nogen steder, det er kendsgerninger, at det er standard moduler, noget man kan konstatere, såfremt man arbejder med og kender til produktet.

Jeg vil ikke kaste mig ud i en diskussion omkring dine andre meninger, disse må stå for din egen regning og opfattelse.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Juli 2006 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Man skal passe på ikke at være for naiv og godtroende... Et firma som AR sælger LANGT fra nok til, at B&O gider lave en custom udgave. Detv er ren standard hyldevare! Det er logik for perlehøns, og man skal være ualmindelig naiv for at tro andet. For B&O handler det om penge, og det er der ikke i at lave custom udgaver til så små aftagere.

Ang opdateringen af ICEpower... Tjaaee... Hvis man kender princippet i ICE, vil man vide at det er MEGET lidt der kan ændres, før kredsløbet ikke længere fungerer. Man kan som sagt skifte nogle eller udemærklede op-amps samt lidt kondensatorer. Om man vil kalde det en kæmpe opgradering er op til en selv. Jeg vil ikke.
Og selv med de bedst mulige komponenter, kan man næppe smide mere end 100 kroner i hver kanal. Men med den korrekte markedsføring kan man sikkert bilde folk ind, at det er 10.000,- værd.

Det er op til folk selv at vurdere produkternes kvaliteter. Men faktum er, at det erganske små ændringer der er tale om, som så blæses op til noget vildt stort.
I kan tro på mig eller lade være. Men husk på, at når Peter AR fortæller, har han jo en rimelig interesse i at overdrive, for at sælge sit produkt. Pas på ikke at være for naive.

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Juli 2006 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Toftdahl

Du arbejder altså på AR med at lave Ear202 Reference?

Min pointe er at der er en hel del herinde der altid skal svine AR og Peter til når der er en der opretter en tråd om det. Hvis det er fakta det i skriver, så må i jo komme med nogle beviser eller noget. Ellers er det jo bare postulater fra jeres side.

Mvh. l´Blundt

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Juli 2006 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Hurtig

Det er da sikkert rigtig nok. Så meget ved jeg slet ikke om ICE. Men vil man sige at det han reklamere for ikke passer, så må man da henvise til fakta, så folk(der måske, måske ikke er naive) kan selv kan se at det ikke passer. Ellers kunne man jo vælge at sige at man ikke selv(personligt)tror på den. Nu har jeg jo ikke, og så vidt jeg har set er der heller ikke andre der har(pånær AR måske), skrevet at de er modificeret eller på nogen måde andet end standard moduler. Til gengæld har i påstået at det ikke er. Er det noget B&O har fortalt jer eller hvordan?

I må underbygge jeres udsagn når i skriver den slags. Ellers er og bliver det jo ikke andet end postulater(måske til uretfærdig skade for AR).

Mvh. l´Blundt

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Juli 2006 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har siddet i udviklingsafdelingen hos B&O, og kender udemærket firmaets forretningsbetingelser.
At jeg tvivler på at AR opgraderer modulerne så meget som han gør skyldes flere ting: Jeg kender princippet i ICEpower, og ved hvor man kan sætte ind (ganske få steder, og med tvivlsom effekt). Desuden nægter Peter AR at udtale sig om opgraderingerne overhovedet. Og jo, det kan skyldes at han holder på hemmeligheden... Meennn selv om man gør det, vil man typisk have interesse i at fortælle hvor gode komponenter man benytter osv,... Det nægter han.

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Juli 2006 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Hurtig

Men du sidder der altså ikke mere og ved vel derfor ikke hvordan og hvorledes? Hvis B&O kan modificere dem, er der jo en chance for at de har gjort det. Så medmindre der er en der ved de ikke har eller at AR måske ikke har og kan dokumentere det, så syntes jeg(mig personligt) at man skal skrive at man ikke tror på den, istedet for at skrive at sådan og sådan er det og at det er virkeligheden.

Det kan jo også tænkes at han har fundet ud af en måde at modificere dem på, aner jeg intet om og det kan måske ikke lade sig gøre som du og andre påstår, og at han så ikke vil ud med hvordan og hvorledes han har gjort det, da han måske ikke kan tage patent på det. Hvem ved? Teorien(som kun er tankespind) er lige så underbygget som andres postulater herinde om at det har han ikke gjort.

Eksempelvis er der lige kommet nogle kabler på markedet til 10k meteren som der vist ikke helt er nogen videnskabelig forklaring på skulle være det værd i forhold til nogle til 50kr meteren, alligevel har jeg ikke set nogen tråd hvor de bliver trashed som det vildeste tandlæge-hokuspokus.

Det er min pointe. Lad da manden være hvis ikke i har beviser.

Mvh. l´Blundt

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

- lad mig starte med at sige at jeg INTET kender til de nye "Ref" udgaver.......og lad mig også sige at jeg erindrer Peter/AR som en meget "agressiv" Herre i  dette forum ( indtil at nogen tilsyneladende ikke kunne klare hans retorik, og bortviste ham ), og ja, han var (er) ret "svulstig" i sine annoncer

- MEN, at der kan tweakes på ICE modulerne er uomtvisteligt.....jeg har selv tidl. haft fornøjelsen af at lytte til et par tweaket "Trekanter" med 500-modulerne...og hold da op, hvor spillede de GODT .......ja, klasser bedre end mine egne eAR 1001 ( som ikke lige frem spiller "dårligt"  )

- og nok om modulerne, nu til "manden"; For mig er der ingen tvivl om at der stadig rundt omkring ( - og sikkert også på dette forum) sidder en hel masse personer og har ondt i xxxxx over Peter, for dels VED han faktisk en del om Hi-fi / elektronik, dels tilnærmelsesvis dumpede han priserne på ICE-power forstærkere i slutningen af 2004, hvilket gjorde andre producenter ret så "kede af det" ( læs; sure )

Derfor; tag venligst alle udsagn omkring Peter/AR med et vist gran salt.....men dette "salt" skal naturligvis også tages omkring evt. modificering af 202......men det KAN jo være at de ER tweakede......who knows.....?....

mvh

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Juli 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Ja, who knows??

Man bliver træt af at alle, eller ihvertfald mange, AR-tråde bliver forurenet af folk der enten har ondt i ***** over Peter/AR eller som ikke kan/vil dokumentere deres påstande. Jeg ved ikke andet om ICE-teknologien end at den fungere og at Peter ihvertfald altid lyver. Om han gør det nogle skal gange kan jeg intet vide om.

Mvh. l´Blundt

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2006 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen

Jeg er faktisk enig med dig i det meste af det du skriver, men det jo jo ikke ud på om de var tweakede. Derimod gik det ud på om det var specielt byggede moduler - moduler fra B&O, og specialbyggede moduler til AR, er det ikke. 
Selvfølgelig kan man tweake modulerne / forstærkerne, ganske som med andre forstærkere, hvilket man kan konstateres ved en direkte sammenligning, hvilket ofte er foretaget og prøvelyttet.
Peters person og evt. problemer derom, vil jeg ikke gå ind i en diskussion om her i forum, da det ikke synes at være trådens målsætning.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum