| Forfatter |
|
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 28 Juli 2006 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle Rega-tilhængere...
Er I venlige at kommentere, sammenligne, kritisere disse to modeller mod hinanden?
Skal til at smide lidt penge efter noget bedre stereo og lige nu kigger jeg lidt efter noget cd-afspiller 
Mvh Malik
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
[dB1] Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 04 August 2006 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke om du har læst "The Story" om Rega Apollo (kan findes på Rega's engelske hjemmeside under info om Apollo).
Rega Apollo er uden tvivl den mest engagerede CD afspiller jeg endnu har hørt, det er så behageligt, blødt - men stadig ULTRA åbent og klart - den lyd den kan få frem.
Jeg har personligt testet den imod en afspiller til 5 gange den samme pris - som fik tæv af Apollo! Har faktisk også testet imod en Planet 3 - der var Apollo også klart at foretrække.
Der er simpelthend markant mere hul igennem - på de HELT rigtige områder.
Hvis man så samtidig tror at den også vil fremhæve alle de ubehalige små-fejl der kan være på en CD, så må man tro om!
Apollo er samtidig også en af de mest intelligente afspillere der findes - den har i omegnen af 20 MB fejlkorrektions buffer - hvorimod en standart CD spille har ca. 200 kB!! Det er mere end 100 gange så meget fejlkorrigering i én Apollo som i det fleste andre afspillere!
Det sjove der også er ved Apollo, som er typisk Rega, det er at den lyder fabelagtigt på de analoge udgangsterminaler - hvorimod den tætteste konkurrent, en Lyngdorf CD1, lyder bedst gennem digitalt ud.
Der hvor Apollo nok kommer til at gå i knæ, det er når Rega Danmark (Medlyd) lancere deres Saturn CD spille iløbet af de nærmeste par uger - den bygger på det samme, bare ENDNU bedre (bedre løbeværk, bedre DAC, bedre udgangs transistore osv osv)...
Kan på alle punkter KUN anbefale Rega Apollo - den er milevidt foran fx. Planet 3 der er en god all-round afspiller, men ikke speciel - Apollo er one-of-a-kind, en meget sjælden afspiller set ud fra lydkvalitets øjemed. __________________ [dB1]
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 04 August 2006 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis "skidtet" holder går den hen og bliver en ny "Nad 3020" saga. Der er lissom en hel del analogt-hul-igennem over den. Holder stadig fast i min bedagede CD150B Spirit med Digitmodul, men spiller den kommende Rega bare en anelse bedre end Apollo tror jeg den ryger.
|
| Til top |
|
| |
greve Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
[dB1 skrev:
| ] Det sjove der også er ved Apollo, som er typisk Rega, det er at den lyder fabelagtigt på de analoge udgangsterminaler - hvorimod den tætteste konkurrent, en Lyngdorf CD1, lyder bedst gennem digitalt ud. |
|
|
Sjovt som mennesker opfatter tingene forskelligt og/eller har forskellig preferencer - se f.eks. et indlæg om mine erfaringer med Lyngdorf CD-1 via digital out ( http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42128&P N=1&TPN=2 (øverste indlæg på side 2)). Og jeg har også prøvet Apollo uden at være vildt begejstret... __________________ greve's bio-i-stuen
|
| Til top |
|
| |
[dB1] Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
#Greve
Som du selv skriver - sjovt som folk opfatter ting forskelligt .. Vi lytter jo ikke alle på den samme måde  __________________ [dB1]
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
dB1; du skriver det er sjovt som vi opfatter ting forskelligt - jeg har det lige akkurat sådan med det du skriver om Apolloen. Din begejstring er jo enorm og ensidigt renset for bare småkritiske bemærkninger om ting som muligvis ikke er helt 110% iorden på Regaen. Det er jo næsten for godt til at være sandt - især til de penge... Er det sådan at du er i familie med Bent Medlyd?
|
| Til top |
|
| |
[dB1] Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
#kontrast
Hehe nej jeg er ikke i familie med Bent - men jeg snakker jævnligt med Bent og de andre fra Medlyd.
Umidelbart kan jeg ikke lige finde nogle fejl på Apollo - oplys mig endelig om dem (hvis der er nogen)! 
En ting der måske vil oplyse mig om hvilke ting man har "glemt" på Apolloen, må være når jeg får prøvet en Saturn istedet.. __________________ [dB1]
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wow sikke en masse svar på det sidste 
Jeg takker for vurderingen, jeg må ud og lytte til det hele...men det er nu rart at høre andre folks meninger også 
Apollo'en er sjældent til salg brugt ikke? eller tilbud..? 
|
| Til top |
|
| |
[dB1] Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
#flaz
Tja det kan jo være der er folk der vil af med deres Apollo nu hvor Saturn kommer..?
Umiddelbart har jeg personligt IKKE set en Apollo hverken nedsat eller som brugt salg.. __________________ [dB1]
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
[dB1] Hvornår bliver Saturn lanceret?
Hvordan er finishen egentlig på Apollo? Er det alu eller plast? 
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
[dB1 skrev:
| Umiddelbart har jeg personligt IKKE set en Apollo hverken nedsat eller som brugt salg.. |
|
|
så kigger du ikke nok  de har været til salg som brugt og "tilbuds priser" kan man altid forhandle sig til
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apollo er god, som sagt mange gange før.Noget jeg gpdt kan lide ved den, er at dens "fingeraftryk" på musikken, er minimal. Den har den unikke evne at være "musikalsk", uden at den generel er varmt klingende. Det er nok mere kodeordet for ældre Rega CD spillere.
Jeg har lige hørt min Apollo op mod en AA (audio alchemy)............. skal vi sige det sådan, at det ragede Apollo en skid Nej seriøst. Det var en meget kort test, og jeg vil bestemt ikke diske AA, men det er jo ikke det tråden handler om, vel?? 
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
[dB1 skrev:
| Umiddelbart har jeg personligt IKKE set en Apollo hverken nedsat eller som brugt salg.. |
|
|
så kigger du ikke nok de har været til salg som brugt og "tilbuds priser" kan man altid forhandle sig til |
|
|
Har set dem til omkring 5500, men det er ikke mange. Tror vi skal vente til Saturn kommer, og så forhandle med dem der "hopper i fælden" og køber nyt, jeg elsker at være på SU 
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hvornår kommer Saturn?
|
| Til top |
|
| |
[dB1] Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
#flaz
I ægte Rega stil er Apollo lavet i no-nonsense plast facia (eftersom en alu plade ikke ville have nogen reflektion på at lyden skulle blive bedre).
Saturn til gengæld, dén kommer med alu plade - ikke pga noget teknisk, men mest af alt nok fordi folk i dén prisklasse forventer lidt mere end bare en plast plade (Saturn kommer nok til at lægge imellem 10-13 tusinde i Danmark).
Jeg ved Saturn liiige er blevet lanceret i England, så mon ikke snart Bent / Medlyd får nogle hjem til os andre at lytte på?
Mit bud vil være indenfor den næste lille måneds tid er den nok klar til salg i DK. __________________ [dB1]
|
| Til top |
|
| |
greve Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
[dB1 skrev:
| ](Saturn kommer nok til at lægge imellem 10-13 tusinde i Danmark) |
|
|
Hvis bare det var så vel, men i England ser den ud til at retaile for 1300GBP, hvilket nok nærmere betyder 15.000 danske kroner (Apollo'en er 500GBP og 6.500DKK). Og så kan man jo selv fratrække diverse udsalgstilbud eller hvad det nu blev kaldt tidligere i tråden, hvis man vil belemre sin forhandler med den slags diskussioner...  __________________ greve's bio-i-stuen
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 683
|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Saturn kommer til DK om ca. 14 dg, prisen vil ganske rigtigt, som Greve spår, ligge på 15.000,-
Det er også rigtigt, som DB1 skriver, at den er med metalforplade.
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 09 August 2006 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
|
Hej
Saturn kommer til DK om ca. 14 dg, prisen vil ganske rigtigt, som Greve spår, ligge på 15.000,-
Det er også rigtigt, som DB1 skriver, at den er med metalforplade.
Venligst
Bent |
|
|
Uhada, med den pris havner den lige der' hvor det gør ondt. I det pris-segment er der godt nok noget at vælge imellem. Men lad os nu se, glæder mig under alle omstændigheder til en lytter.
|
| Til top |
|
| |