Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 00:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Tilslutning af Squeezebox analog/digital? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
amokk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 12 August 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Som en del af newz.dk redationen er jeg ved at forberede en artikel hvor jeg vil teste forskellige produkter til afspilning af musik på anlægget, fra PCen, via trådløst netværk.

I den forbindelse er der en lånt Squeezebox på vej med posten til mig:

http://www.slimdevices.com/pi_squeezebox.html

Jeg vil selvfølgelig gerne have den optimale lydkvalitet ud af apparatet, og har læst at det indeholder nogle TI Burr-Brown DACs som skulle være i den bedre ende.

Min forstærker er en Sony STR-DE475 surround receiver, et apparat der kostede ca. 2000 kr for 4 år siden, så jeg går ikke ud fra det er jordens bedste converter der sidder i den.
Er det korrekt antaget at den bedste lyd opnås ved at forbinde Squeezeboxen analogt til forstærkeren? (går ud fra at signalet går uden om DAC mv. når den kører i stereo mode)

Og i så fald, vil det kræve nogle signalkabler som er bedre end de medfølgende, for at give et ordentligt resultat?
Pt. kører alle (begge) mine lydkilder digitalt til forstærkeren, så jeg har ingen "fine" signalkabler, men det kan jo anskaffes.

Hvilke kabler skal jeg så have fat i, og kan det overhovedet betale sig at ofre mange penge på kabler, eller er det rigeligt at de har guldstik og er lavet af oxygenfri kobber?
Til top Vis amokk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amokk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes