Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 157
Sendt: 19 August 2006 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
Du skal vel have fat i et apparat med AD converter.....måske kan en minidisc eller DAT maskine bruges.....kan også være du kan finde en CDrecorder maskine hvor der er AD converter i.
__________________ Gamut L3
Accuphase E408
Marantz CD-10
Audio Physic Luna
Denon DVD2900
Nad S300
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9420
Sendt: 19 August 2006 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
Tjah, hvad med at bruge en helt alm. PC. Alle PC'er jeg kender til har analog input, og en eller anden optagesoftware, der kan optage til WAV. Denne fil kan efterfølgende brændes på CD.
Bruger siden: 22 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 228
Sendt: 19 August 2006 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
Kjeldsen skrev:
Tjah, hvad med at bruge en helt alm. PC. Alle PC'er jeg kender til har analog input, og en eller anden optagesoftware, der kan optage til WAV. Denne fil kan efterfølgende brændes på CD.
HØRT!
Jeg har selv lagt flere optagelser over på cd fra casette på den måde. Det er let og hvis computeren har et fornuftig lydkort er signaltabet ikke hørbart. Til gengæld vil lyden fra en båndoptagelse altid værre dårlig og det vil den selvfølgelig stadigvæk selvom det bliver overført til cd. Et program som er yderst egnet til formålet er CD wave editor. Den er gratis at downloade og man kan her let splitte optagelsen op i tracks
Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
Sendt: 19 August 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
Tak for svarene. Jeg prøver at se om jeg kan få båndoptageren koblet til PC'en. Nogen forslag til hvordan man klipper filen op i nogle stykke så man efterfølgende kan skifte nummer på CD'en.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum