| Forfatter |
|
highwaystar Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger en AMITECH DVD/HD-optager som drev til en BENCHMARK DAC 1 DAkonverter, men lyden er mere analog og varm ved NICAMSTEREO-udsendelser fra TV, end når jeg hører CD.Skulle lyden ikke gerne være på højde med lyden ved NICAMSTEREO eller bedre?Jeg mener ikke, jeg har nogle svagheder i mit anlæg, da højttalerne er et sæt Dali IKON 6.Coaxkablet er et PSAUDIO XSTREAM.Kablet mellem konverteren og effektforstærkeren (en AR eAR 202) er et Taralabs Prism 2200.Ved gengivelse af CD-lyd er lyden hård og uengagerende, nærmest metallisk.Nogen råd til, hvordan man kunne få lyden til at blive mindre hård ved CD-gengivelse?
På forhånd tak.
|
| Til top |
|
| |
The Dude Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jitter forvrængning fra din Amitech ..., andet er der ikke at sige til det problem, det er jo ikke den vildeste elektronik der sidder i den spille
|
| Til top |
|
| |
highwaystar Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Dude skrev:
Jitter forvrængning fra din Amitech ..., andet er der ikke at sige til det problem, det er jo ikke den vildeste elektronik der sidder i den spille  |
|
|
Tak for dit svar.
Min Benchmark skulle jo netop klare dette problem mod jitter vha Ultralockprincippet, så kan det være årsagen?Jeg har overvejet at købe en forforstærker til erstatning for den pre, der sidder i konverteren.Kunne det komme problemet med hårdhed i lyden til livs?Eller måske et andet drev til CD?
mvh
Bjørn
|
| Til top |
|
| |
The Dude Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
En audio CD afspiller som dedikeret drev for HiFi er den bedste løsning i dette tilfælle
På trods af at man kan få bedre addon clock generator,
så har de store producenterne ex. Pioneer, Sony, Teac og andre mærker tænkt over den side af sagen.
Man må heller ikke glemme kvaliteten på strømforsyningerne er af en pæn størrelse på/fra mellemklasse cd afspillere og opefter.
|
| Til top |
|
| |
highwaystar Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Dude skrev:
En audio CD afspiller som dedikeret drev for HiFi er den bedste løsning i dette tilfælle
På trods af at man kan få bedre addon clock generator, så har de store producenterne ex. Pioneer, Sony, Teac og andre mærker tænkt over den side af sagen. Man må heller ikke glemme kvaliteten på strømforsyningerne er af en pæn størrelse på/fra mellemklasse cd afspillere og opefter.  |
|
|
Er en audio CD afspiller bedre som drev end en DVD-afspiller, fordi højfrekvent støj fra DVD-afspilleren kan implementeres i audiosignalet og forstyrre lyden, eller hvad?Jeg har tænkt på at købe en DENON 2910 DVDafspiller, men det er måske et dårligt valg, hvis jeg også vil bruge den som separat drev til CD?Jeg kender den ikke, men dens løbeværk ser ud til at være stabilt.
|
| Til top |
|
| |
The Dude Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er flere aspekter ved at vælge en hifi cd-afspillere,
den har jo en laser der er optimeret til at læse "redbook" format,
det er der den store forskel ligger .., resultatet mindre jitter
Desuden er strømforsyning en ikke en switchmode psu = mindre støj i nærheden af din konverter
|
| Til top |
|
| |