Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 20:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: CD-afspiller / DVD lyd?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 August 2006 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Hey HIFI-medlemmer

Hvorfor er det at nogen folk både har en CD-afspiller og en DVD, hvis de skal høre musik??..Hvorfor ikke spare pengene på CDafspilerne også købe en bedre DVD??

Er kvaliteten i laseren bedre i en cdafspiller end den er i DVD eller noget andet der spiller ind?? - Jeg forstår det simpelthen ikke...

mvh Henrik

Mit Hifi

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 27 August 2006 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Jo Henrik, der er andre ting som spiller ind.

En CD-spiller er dedikeret til lyd, alle dens kredsløb er optimeret til lyd i forhold til prisen på apparatet.

En DVD er en multiformat-maskine, som skal mange ting og derfor vil der i designet af maskinen skulle tages hensyn til flere ting og dermed spredes indsatsen til flere ting og den endelige kvalitet vil være middelmådig fremfor koncentreret som i en CD.

mvh. M

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 August 2006 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke, om det decideret er laseren, men der er mange andre dele af afspilleren, fx d/a-konvertere og selve analog-delen, som ofte lyder bedre på en dedideret cd-afspiller. I hvert fald koster det ikke ret meget at få en vellydende cd-afspiller, men en hel del at få en dvd-afspiller, der lyder rigtig godt (med cd).

Andre mulige grunde:

1. Man har henholdsvis musik- og surroundanlæg forskellige steder i hus/lejlighed
2. Når en dvd-afspiller endelig beslutter sig for rent faktisk at spille cd'en, har man allerede hørt de første tre numre på cd-afspilleren
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 August 2006 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Jeg kobler mig lige på den her tråd, da jeg har lidt samme tanker.

Jeg går lidt rundt om mig selv i de her dage og tænker lidt over en mindre ændring af mit setup (surprise !). Jeg har tænkt på at købe en større (ældre) Denon (sandsynligvis en 2800 mkII siden de går for meget lave beløb i tiden) dvd og bruge som transport til min Ontech istedet for at have separat dvd og cd afspiller.

Er der nogen der har erfaring med sådan en opstilling og kan fortælle for- og imod ? Jeg er fuldstændigt klar over at der er diverse kredsløb osv i dvd'en der måske taler imod, men samtidig er det jo rart at have ét drev til det digitale.

/Mirland

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 August 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

har en denon dvd 2910 og den vil aldrig kunne erstatte en god cd afspiller,fin til film men mindre god til musik,måske en classe' cdp 202 kan gøre det til en pris af knap 50k,eller en krell dvd standard,men så er den seperate løsning noget billigere hvis man som jeg ikke går så meget op i film
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes