| Forfatter |
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej alle jer, nu kommer et såkaldt dumt spørgsmål......
Når man downloader musik fra f.eks. Bilka henter man vist nok et nummer i 192 kb
Hvis man køber en plade i fysisk form, hvad er den så også indspillet i f.eks. 192 kb???
Spørgsmålet har sikkert været oppe at vende 39999 gange, men håber alligevel at nogen ved det.
Venligst
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror et almindeligt cd nummer ligger i ca. 1411 kbps
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Når man downloader musik fra f.eks. Bilka henter man vist nok et nummer i 192 kb
Venligst |
|
|
Det gør du ikke, SKAM DIG! Som nævnt, så er en CD godt og vel 1400 kbps, og det produkt du køber når du køber downloads er et ringere produkt! Køb CD'erne online, f.eks. på www.cd-jungle.com (har et noget større bagkatalog end cd-wow), hvis du vil spare penge. Det er såvidt jeg kan se billigere end downloads, og kvaliteten er bedre. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det passe man kun kan downloade musik i 128kbps fra itunes music store. Havde håbet på man selv kunne vælge hvilken kvalitet man ville have når man købte.
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
mn1974 skrev:
| Når man downloader musik fra f.eks. Bilka henter man vist nok et nummer i 192 kb Venligst |
|
|
Det gør du ikke, SKAM DIG! Som nævnt, så er en CD godt og vel 1400 kbps, og det produkt du køber når du køber downloads er et ringere produkt! Køb CD'erne online, f.eks. på www.cd-jungle.com (har et noget større bagkatalog end cd-wow), hvis du vil spare penge. Det er såvidt jeg kan se billigere end downloads, og kvaliteten er bedre. |
|
|
hehe, jo det gør jeg da....  pt kører bilka jo et kanon tilbud og det er en rigtig billig måde at finde ud af hvovidt man vil have et album.
anyway så er det ikke mine øre der er fuldstændig smadret, det nye album med Nephew lyder forfærdeligt, altså optagekvaliteten fra et download....
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv at brænd dine mp3 på en cd i wawe format og afspil dem i din apollo eller bare afspil dem som mp3. Med lidt held kan det være de lyder bedre som mp3 end som cd. tror nogen gange mp3éren lider lidt af at blive afspillet igennem nogen dårlige konvertere i diverse mp3 afspillere.
Har ikke gennemtestet det selv, Men jeg har hørt nogen mp3 filer lyde bedre end cd. ikke på alle punkter men det er vel så hvad man fortrækker. Det jeg nogen gange mener at have oplevet er at den mur som cd lyder som, nogen gange forsvinder på mp3 .. Det jeg så bare ikke har gennemtestet er om det er fordi det er mp3 eller om det bare er en fed optagelse. De numre jeg virkelig synes lyder godt og hvor muren er væk har jeg nemlig ikke på original cd og har derfor ikke kunne sammenligne det. Man kan selvfølgelig tage nogen numre man har på cd og lave om til mp3 og derefter brænde som wawe filer på en cd og så se hvad der sker. Jeg har bare ikke selv gidet endnu. Har kun hørt om et par stykker der har ligesom ikke kaldt mig idiot når jeg siger det. Men en mente at hvis det skulle være godt skulle mp3 koverteres i en lav bitrate skal vi sige 128kbps. prøv det og lad høre hvad du synes. når det er godt forsvinder presset/muren/tæppet fra lyden og der kommer rigtige instrumenter frem på det musikstykke du nu hører med meget mere naturlig lyd. Men prøv det prøv det prøv det. Har i tænkt over at de fleste bare pr automatik siger at mp3 lyder dårligere. Det er ligesom fastslået og almindelig folkelig viden. Men hvor mange har faktisk sat sig ned og hørt på det og så turdet sige hvis de faktisk mener mp3 lyder bedre. Man får jo skyld for ikke at kunne høre ikke.. men det er typisk for de fleste hifi entusiaster. Jeg ved hvordan det skal lyde og jeg hører bedre end dig og det hele er en stor konkurrence hvorfor spørger jeg bare.. Lyt nu bare til tingene uden alt det snobberi og vær ikke så bange for at sige noget dårligt om dit eget anlæg forresten også lige der. Det er så ikke lige møntet på andre end skal vi sige 80 % af jer der læser det her.
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Japer,
er ikke helt sikker på at jeg har nærlæst dit indlæg grundogt nok, men det du mener er det at jeg skal bibeholde mine downloadede filer som mp3 og så afspille det?
Da jeg hentede dem på Bilka online og ned på min laptop brændte jeg dem med det samme til wave-filer.......
Venligst
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
|
Det gør du ikke, SKAM DIG! Som nævnt, så er en CD godt og vel 1400 kbps, og det produkt du køber når du køber downloads er et ringere produkt! Køb CD'erne online, f.eks. på www.cd-jungle.com (har et noget større bagkatalog end cd-wow), hvis du vil spare penge. Det er såvidt jeg kan se billigere end downloads, og kvaliteten er bedre.
|
|
|
Prøv www.cdjungle.com , så virker det. 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja brænd dem som wave .. Nu ved jeg jo du har en apollo den kan jo afspille mp3 filer. Glemte fuldstændig at prøve det på den jeg havde inden jeg solgte den ærgerligt
|
| Til top |
|
| |
Dyrmann Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har forsøgt mig med at lave en cd om til MP3 og så tilbage igen og sammenligne med originalen. Jeg er ikke i tvivl, original cd'en er overlegen, mest i diskantområdet kan jeg høre stor forskel, hvor den cd, der havde været konverteret, var dæmpet meget. Det var ikke fordi det lød dårligt, men når man havde originalen ved siden af, hvorpå der var meget mere lyd, var jeg ikke i tvivl om hvilken, der var vinderen.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dyrmann skrev:
|
Jeg har forsøgt mig med at lave en cd om til MP3 og så tilbage igen og sammenligne med originalen. Jeg er ikke i tvivl, original cd'en er overlegen, mest i diskantområdet kan jeg høre stor forskel, hvor den cd, der havde været konverteret, var dæmpet meget. Det var ikke fordi det lød dårligt, men når man havde originalen ved siden af, hvorpå der var meget mere lyd, var jeg ikke i tvivl om hvilken, der var vinderen.
|
|
|
Dét i sig selv er endda kun en mindre del af problemet ved downloads. Det store problem er at flertallet netop IKKE brænder dem ud på CD, men afspiller dem direkte i PC'en, med deraf følgende lydforringelser der potentielt set kan være langt værre end MP3-komprimeringen (alt efter hvor god ens CD-afspiller er). __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
no-limit Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 826
|
| Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Det store problem er at flertallet netop IKKE brænder dem ud på CD, men afspiller dem direkte i PC'en, med deraf følgende lydforringelser der potentielt set kan være langt værre end MP3-komprimeringen (alt efter hvor god ens CD-afspiller er). |
|
|
Det afhænger vel af lydkortets kvalitet.  Morten
|
| Til top |
|
| |