Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2025 | 22:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Denon 3560 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Themann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Hey!!

Juhuuu!!

Så blev jeg lige tilbudt en 3560'er!!

Fin stand og med fjernbetjener til mellem 2500 og 3000... Skal jeg springe på?

Og er der noget specielt jeg skal spørge om? Altså noget man skal være opmærksom på?

Den skal foreløbig bruges som afspiller, men på lidt længere sigt have smidt en ekst. DAC på.

Holfi Mathilda m. Mørch arm, Rohmann PU og Densen RIAA!
Til top Vis Themann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Themann

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Prisen er vel ok, men hvorfor slide laseren med den indbyggede D/A? Til prisen kan du købe bedre integreret spille. Med mindre du selv kan svinge en loddekolbe og foretage de nødvendige modifikationer?

Check om laseren er skiftet for nylig, er den ikke så reserver 1500-2000kr. til en ombytning. Og check for modifikationer af mindre kyndige...det ses alt for ofte!

Bortset herfra er det bare at købe....

Til top Vis Skorpio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skorpio

Themann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Skorpio skrev:

Prisen er vel ok, men hvorfor slide laseren med den indbyggede D/A? Til prisen kan du købe bedre integreret spille. Med mindre du selv kan svinge en loddekolbe og foretage de nødvendige modifikationer?

Jeg forstår ikke helt?

Kan jeg få en bedre afspiller for de 3.000? eller for de 3.000 + DAC? og hvilken afspiller?

Synes bare jeg så tit har hørt, at hvis man ikke har mere end en 10-15.000,- at gøre godt med til en cd-afspiller, så kan man med fordel snuppe en 3560'er (som jeg har hørt omtalt, som det ultimative drev) og så en ekst. DAC på.

Mvh

Mads

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Themann skrev:
Skorpio skrev:

Jeg forstår ikke helt?

Kan jeg få en bedre afspiller for de 3.000? eller for de 3.000 + DAC? og hvilken afspiller?

Synes bare jeg så tit har hørt, at hvis man ikke har mere end en 10-15.000,- at gøre godt med til en cd-afspiller, så kan man med fordel snuppe en 3560'er (som jeg har hørt omtalt, som det ultimative drev) og så en ekst. DAC på.

Mvh

Mads

Kan man lide Denons lyd generelt? så får du IKKE! noget bedre til under 5 kg. nyt eller ej..

Alt du skal er først og fremmest at bypase kondensatorene i udgangene.

Så spiller den allerede der, lige op med meget helt nyt til langt over 5kg.kr.

Modeficeret med bedre opamps og ny clock, skal du op omkring en Benchmark før der er noget der decideret kan siges at kvalitativt værende lige så godt eller bedre.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9192&PN =5

Anvendt som drev, får du stort set ikke meget bedre til den pris og lang lang over!..

Køb eks. en Benchmark, et godt digital kabel, og du har en kombi der ikke er til at slå for selv 3 gange prisen af hvad det vil koste.

Andre her inde, hvad du vil kunne læse her og der (eks. Kurt Kubik mf.) har "gravet" de gamle fine Audio Alchmy DAC's frem her og der relativ billigt, og det er en ik så tossed konstalation den dag i dag!.. (smag & behag dog.)

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=19119&P N=1

Jeg selv har en D.I.Y dac. en anden jeg kender en Electrocompaniet DAC.

Som drev til eks. en TacT amp. med indbyggede Dac. er den helt perfekt!!

Mulighederne er mange..

Der er rigtig mange gode Dac's brugte og enkelte nye, der stadig rykker og giver super lyd til pengene. (især de brugte, hvor man kan opnå resultater man ellers ikke ku finde til samme penge som nyt)

Til de 3000kr. får du INTET der bare nærmer sig som "stand alone" maskine, og som drev er det et fund!.. (så behøver du nemelig ikke at gøre noget ved den overhoved)

Lever den ikke op til dine forventninger, kan du garanteret sælge den igen til samme pris (måske endda lidt mere hvis du er snu nok  )

Havde jeg lige de penge til overs lige NU! så købte JEG! den gerne! (har allerede 3 stk. 2 i fin stand og en defekt som reservedels "lager"  den ene er umodeficeret og ren drev, og den anden modeficeret efter alle kunstens regler.)

Min anbefaling er at købe den straks! du kan ikke tabe på den handel (hvis maskinen er i orden)

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Themann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

miju skrev:
Themann skrev:
Skorpio skrev:

Jeg forstår ikke helt?

Mvh

Mads

Kan man lide Denons lyd generelt? så får du IKKE! noget bedre til under 5 kg. nyt eller ej..

Alt du skal er først og fremmest at bypase kondensatorene i udgangene.

Så spiller den allerede der, lige op med meget helt nyt til langt over 5kg.kr.

Modeficeret med bedre opamps og ny clock, skal du op omkring en Benchmark før der er noget der decideret kan siges at kvalitativt værende lige så godt eller bedre.

Anvendt som drev, får du stort set ikke meget bedre til den pris og lang lang over!..

Køb eks. en Benchmark, et godt digital kabel, og du har en kombi der ikke er til at slå for selv 3 gange prisen af hvad det vil koste.

Andre her inde, hvad du vil kunne læse her og der (eks. Kurt Kubik mf.) har "gravet" de gamle fine Audio Alchmy DAC's frem her og der relativ billigt, og det er en ik så tossed konstalation den dag i dag!.. (smag & behag dog.)

Jeg selv har en D.I.Y dac. en anden jeg kender en Electrocompaniet DAC.

Som drev til eks. en TacT amp. med indbyggede Dac. er den helt perfekt!!

Mulighederne er mange..

Der er rigtig mange gode Dac's brugte og enkelte nye, der stadig rykker og giver super lyd til pengene. (især de brugte, hvor man kan opnå resultater man ellers ikke ku finde til samme penge som nyt)

Til de 3000kr. får du INTET der bare nærmer sig som "stand alone" maskine, og som drev er det et fund!.. (så behøver du nemelig ikke at gøre noget ved den overhoved)

Lever den ikke op til dine forventninger, kan du garanteret sælge den igen til samme pris (måske endda lidt mere hvis du er snu nok  )

Havde jeg lige de penge til overs lige NU! så købte JEG! den gerne! (har allerede 3 stk. 2 i fin stand og en defekt som reservedels "lager"  den ene er umodeficeret og ren drev, og den anden modeficeret efter alle kunstens regler.)

Min anbefaling er at købe den straks! du kan ikke tabe på den handel (hvis maskinen er i orden)

mvh.

Det var nemlig også det jeg troede

Kunne jeg evt. lokke dig til at sætte nogle ca. priser på?

Altså hvad koster det f.eks. at få sat ny clock i osv.?

Tak!!

Mads

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Ny clock ca. 15 - 1600 kr.

Nye opamps mm. ikke mere end max 500 kr.

Vil regne med at smider du max 2500 i den alt i alt efter hvad der står beskrevet i indslaget vedrørende modefikationer af den.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9192&PN =5

SÅ! er du godt kørende og har en seriøs maskine i mange år.

Det er bare med at slå til og få fat i en! de er svære og svære at finde og få fat i!... (og det ik så underligt)

mvh.

Themann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Ny clock ca. 15 - 1600 kr.

Nye opamps mm. ikke mere end max 500 kr.

Vil regne med at smider du max 2500 i den alt i alt efter hvad der står beskrevet i indslaget vedrørende modefikationer af den.

SÅ! er du godt kørende og har en seriøs maskine i mange år.

Det er bare med at slå til og få fat i en! de er svære og svære at finde og få fat i!... (og det ik så underligt)

mvh.

Det er jo ingenting for en god cd-afspiller!

Og så evt. lige får skiftet drev-remme... Så er jeg da ok kørende... ?

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Ja jeg har sendt mine ind til klubben, for skiftet gummi driv remme i skuffe mekanismen, sant klampe bro fjederen.

Få checket og eventuelt udskiftet laser (kan betale sig at købe en ekstra mens de har! koster kun lidt under en "plov") og så selvfølgelig rens, smøring og justering..

Så køre de den næste mange mange år!

Det stod mig i 1700 kr. alt i alt (MED! ny laser)

mvh.

Themann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Ja jeg har sendt mine ind til klubben, for skiftet gummi driv remme i skuffe mekanismen, sant klampe bro fjederen.

Få checket og eventuelt udskiftet laser (kan betale sig at købe en ekstra mens de har! koster kun lidt under en "plov") og så selvfølgelig rens, smøring og justering..

mvh.

Okay... Det er jo ikke slemt...

Men.. næste problem...

Hvordan tjekker jeg at den ikke er blevet modificeret?

Den skulle jo gerne være i original stand... og ikke spækket med diy projekter...

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Themann skrev:
miju skrev:

mvh.

Men.. næste problem...

Den skulle jo gerne være i original stand... og ikke spækket med diy projekter...

Kik ned i den!.. det er ofte nemt at se!..

Men skulle der eks. sidde ny clock i så er det jo ik så ringe endda at få med i prisen! (en sådan koster jo alligevel 1500kr) og er det DIY modefikation ORDENTLIGT! lavet så den spiller fint og uden problemer? så er det jo ik så dårligt og giver blot en bedre maskine, samt spare dig for at leve noget...

Men ellers skal du have låget af (og vide hvordan den skal se ud!)

mvh.

Themann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

miju skrev:
Themann skrev:
miju skrev:

mvh.

Men.. næste problem...

Men ellers skal du have låget af (og vide hvordan den skal se ud!)

mvh.

Der har vi problemet

Hvis jeg kan få et par billeder med låget af, og så smide dem herpå? Er det så muligt for det trænede øje, lige at skimte om det hele ser ok ud?

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Hvis de er gode nok..??

Jeg og flere her inde har originelle service manualer over den, og skematiske tegninger.. samt selvfølgelig maskinen til direkte sammenlining..

Dog skal billederne være skarpe og tæt på samt af mederste board i maskinen hvor analog delen sidder.

Grunden er at man her kan se om de oprindlige opamps sidder eller om de er skiftet, og det er HER modefikationerne skal og kan laves.

Er det gjort ordentligt er det ikke líge til at se om der er lavet noget, medmindre man kan se opamp type mm. på et billede.. (eller du selv kan fortælle hvilke det er?)

mvh.

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Jeg mener ikke maskinen er så god standard, her er eks. DCD-2560 bedre efter min mening, men der er mange andre kandidater.

Med modifikationer skifter billedet, men vær opmærksom på problemerne. Kan du ikke selv modificere bliver det dyrere, kan du ryger evt. gensalgsværdi.

Rå afspiller: 3000

Ny clock og PSU: 2000

Nye op-amps: 200

Montage: 1000

Evt. laser og service: 2000

Totalt: 8200,-

Den værdi vil du aldrig kunne få for den igen, jeg tvivler på at de 3k vil kunne holdes...?

Mit råd må være at lytte til en først i optimal stand. Det lyder til at du hæfter dig meget på hvad du læser andre syntes. Det er ok til inspiration, men har de samme preferancer som dig? Se på deres øvrige anlægsvalg også...passer det med dine veje/valg?

Gå ud og lyt og lyt og lyt.....glem andres smag

Til top Vis Skorpio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skorpio

Themann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Skorpio skrev:

Det lyder til at du hæfter dig meget på hvad du læser andre syntes. Det er ok til inspiration, men har de samme preferancer som dig? Se på deres øvrige anlægsvalg også...passer det med dine veje/valg?

Gå ud og lyt og lyt og lyt.....glem andres smag

Nu er planen jo, som sagt, at bruge afspilleren som drev. Derfor har jeg lyttet til hvilken afspiller folk syntes har det bedste drev.

Når jeg så skal til at købe DAC bliver det jo op til mig at eksperimentere med hvilken en der har den lyd jeg ku tænke mig.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Hej der!
Jeg ville ikke begynde med at rode med clocken i den spille.
Jeg synes du burde anskaffe dig 3560 + en extern DAC af rigtig god kvalitet.
Ikke en Cambridge, idet jeg helt klart mener, at så er 3560érens indbyggede bedre.

Den eneste ændring jeg ville foretage på den om overhovedet nogen, er at fjerne pulstrafoen på den ene digitaludgang, og indsætte et modstandsnetværk i stedet.
390 Ohm i serie med signalet og 90 Ohm paralelt til stel.
Så har du en trafokoblet udgang og en direkte koblet. Du kan få brug for begge, idet ikke alle kabler og indgange overholder impedanserne 100%.

Man kan foreslå mange forskellige DACs, men de er typisk meget forskellige, så her bør du prøve dig frem. Der findes fremragende typer fra Alchemy, men sikkert også fra andre.
Jeg så en der såp spændende ud fra Perpetual for få dage siden, men jeg tror annoncen er udløbet nu.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Pioneers stable platter værk er lækkert, men jeg synes ikke det virker solidt nok.
Pladetallerkenen sidder i en skuffe, der kører ud og ind af maskinen.
3560 har fast fundament under løbeværket. Kun laseren er bevægelig og spindelen kan køre rundt forstås.
Men jeg kan se laseren er den samme i øvrigt.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

PD 95 er en maskine der ABSOLUT! er værd at gå efter 20 kg. soldit gods! der får selv min elekede DCD3560 til at se billig ud både ind og udvendigt!  og så spiller den absolut fremragende..

MEN! man skal nok regne med en batragtelig højre pris for en sådan (hvis den overhoved er til at "støve" op?)

DCD3560 er best buy! og en ydderst økonomisk attraktiv løsning! da den som sagt kan fås for under 3000kr. (som oftest)

Men alligevel har e6t af de bedste drev man kan få! lige så godt som Pioneer og faktisk lidt bedre end Sonys ES modeller, samt ligeledes mindst lige så godt som de dyreste deciderede drev fra eks. Teac, og lang bedre end det man får i de billigere..

Der er stortset ikke andet end meget dyre highend drev, og lige PD95 der er lige så godt og kun de bedste og dyreste Teac der nærmer sig.

DERFOR! er den aldelse interasant og et røverkøb!..

Udseened er lidt "gammeldags" og måske lidt kedeligt? men ikke så ringe endda, finishen er ok! men overgås af eks. S10 og især S1 samt en del nyere modeller.

Men alligevel er den ganske stilig og klassisk stntes jeg! og indternt er den rigtig fornem..

selv om nyere denon modeller og andere er flottere og for enkeltes vedkommende endnu mere stilet og solidt opbygget med kobber og det hele!...  så er 3560's DERV! det bedste de har lavet! og desverre følger det ikke kvalitatvivt med i modellerne efter denne...

DERFOR er den trods sit diskrete gammeldags udseende og nyere maskiners endnu mere stilede og lækre opbygning mm. alligevel et bedre DREV! valg..

Som stand alone maskine, vil jeg tro at nyere digital teknink mm. i S10 især mkII udgaven..  og iligeledes den sjofel lækre og pånær drevet kompromisløse S1 opvejer at drevet ikke er HELT lige så suverent i disse (men alligevel af ekstrem høj og god kvalitet dog!)

Og igen så er DCD3560 SÅ! god at den til den ekstrem fordelagtige pros den kan fås som, alligevel gør sig godt (med mindre modefikationer) som stand alone maskine foruden som drev.

Man får ganske enkelt ikke bedre maskine under 5000 kr. både med eller uden modefikationer og opgraderinger mm.!

mvh.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes