| Forfatter |
|
Volt Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne godt tænke mig at prøve en rør CD, så derfor søger jeg lidt inspiration til en i prisklasse omkring de 8-10 K. Jeg er nok mere til en musikalsk spiller fremfor en analytisk,; men bunden skal altså være OK stram.
|
| Til top |
|
| |
ströck Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Vincent cd-6 mkll med rør,den er rigtig behalig i lyden,stor fyldig stram bund og spiller alligevel meget rent..jeg bruger den balanceret udgang,men den almindelige er osså super..den er musikalsk...
VH Thomas
Indlæg rettet af Administrator - salg eller opfordring til dette er ikke tilladt i forum jf. retningslinier.
|
| Til top |
|
| |
Volt Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ströck
Tak for budet, hvis du er interesseret i Tweaks kan jeg oplyse dig om at Norske Fidelity nr. 22 har et bud på 12 Tweaks man kan lave på en vincent CD-6S, er 6 MKII en senere udgave?
Ellers ikke nogen der har en kandidat i prisklassen?
Har læst lidt om den nye Sharling CD-T80, Lector CDP-0.6 lillebror til den meget roste CDP-7 spec. når det drejer sig om musikalitet; men der er jo også Unico og Audio Aero Prima CD.
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Audio Aero Prima er med rør. Den spiller rigtigt godt, har selv en. Prøv at kigge på Vassago's hjemmeside ( tilbudsavisen ).
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der har lagt øre til Ayon CD-1 fra artsound
__________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
ströck Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Volt skrev:
|
Hej Ströck
Tak for budet, hvis du er interesseret i Tweaks kan jeg oplyse dig om at Norske Fidelity nr. 22 har et bud på 12 Tweaks man kan lave på en vincent CD-6S, er 6 MKII en senere udgave?
Ellers ikke nogen der har en kandidat i prisklassen?
Har læst lidt om den nye Sharling CD-T80, Lector CDP-0.6 lillebror til den meget roste CDP-7 spec. når det drejer sig om musikalitet; men der er jo også Unico og Audio Aero Prima CD.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ströck Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Volt
Min Vincent CD-S6 MK ll er en udgave med balanceret udgang....jeg bruger DH Labs balanceret Revelation og det er fantastisk, det er testet i sommer med andre kabler her i hifi4all Har et rent sølvkabel på phonoudgangen,men det andet er meget bedre...ved ikke hvor meget bedre den balanceret udgang er. Er det muligt du vil skanne de sider fra fidelity nr. 22 ,med de 12 twaks om CD-S6 og sende det til min e-mail...tak Neugebauer@sol.dk
VH Thomas
|
| Til top |
|
| |
Elkjær Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvad med en Jungson afspiller med rør. Den har jeg pt på lyt og den spiller rigtig godt Det koster ca 9000,- mener jeg.
|
| Til top |
|
| |
Sherman Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 08 December 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt Lector CDP-0.6 hos Ljudprodukter.se i Malmø, da jeg var derovre og købe højttalere. Den lød virkelig flot, meget dynamisk. Jeg har haft den i overvejelserne længe, men har nu fundet en anden løsning.
Hvor har du læst om den? Jeg har ikke kunnet finde meget på nettet.
Mvh Søren
|
| Til top |
|
| |
Volt Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2006 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sherman skrev:
|
Jeg har hørt Lector CDP-0.6 hos Ljudprodukter.se i Malmø, da jeg var derovre og købe højttalere. Den lød virkelig flot, meget dynamisk. Jeg har haft den i overvejelserne længe, men har nu fundet en anden løsning.
Mvh Søren
|
|
|
Hej Søren
Jeg fandt en test på http://www.6moons.com/audioreviews/lector/cdp.html Jeg syntes det lød meget godt; men skal da lige høre den inden jeg bestemmer mig, når du har læst testen kan du jo lige komme med et input om du har samme mening om den. Hvad endte du op med istedet?
|
| Til top |
|
| |
Sherman Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Volt skrev:
Sherman skrev:
|
Mvh Søren
|
|
|
Hej Søren
Jeg fandt en test på http://www.6moons.com/audioreviews/lector/cdp.html Jeg syntes det lød meget godt; men skal da lige høre den inden jeg bestemmer mig, når du har læst testen kan du jo lige komme med et input om du har samme mening om den. Hvad endte du op med istedet?
|
|
|
Hej, Mit indtryk var en blød, gylden og meget ørevenlig lyd men en fantastisk gengivelse af akustikken og stofligheden i instrumenterne. Og også meget dynamisk. Men det er med det forbehold at jeg ikke var så velbevandret i at lytte på hifi dengang, som jeg er nu. Jeg købte en brugt Audio Note DAC2 til min eksisterende NAD C542. Løsnigen er desværre ikke helt tilfredsstillende, og jeg eksperiementer fortsat med kabler for at se om det kan løse problemerne. Hvis de ikke kan, skal jeg måske se på drevet, eller måske jeg en dag vender tilbage til Malmø for at købe Lector'en. (Calle, der har Ljudprodukter, er i øvrigt meget flink, han tilbød at komme forbi min adresse med Lector'en, hvis jeg bestemte mig for den, da han alligevel er i Danmark med mellemrum) PS: Havde lige i første omgang overset der var kommet respons på mit indlæg, derfor det sene svar. Mvh Søren
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
| Sendt: 14 Januar 2007 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bimx Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 329
|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
lector kan fås hos jumon audio i glostrup
og så er han til at handle med
|
| Til top |
|
| |
bimx Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 329
|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
kommer foresten også på messen i kbh
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sherman skrev:
Volt skrev:
Sherman skrev:
|
Mvh Søren
|
|
|
Hej Søren
|
|
|
Hej,
Mit indtryk var en blød, gylden og meget ørevenlig lyd men en fantastisk gengivelse af akustikken og stofligheden i instrumenterne. Og også meget dynamisk. Men det er med det forbehold at jeg ikke var så velbevandret i at lytte på hifi dengang, som jeg er nu.
Jeg købte en brugt Audio Note DAC2 til min eksisterende NAD C542. Løsnigen er desværre ikke helt tilfredsstillende, og jeg eksperiementer fortsat med kabler for at se om det kan løse problemerne. Hvis de ikke kan, skal jeg måske se på drevet, eller måske jeg en dag vender tilbage til Malmø for at købe Lector'en.
(Calle, der har Ljudprodukter, er i øvrigt meget flink, han tilbød at komme forbi min adresse med Lector'en, hvis jeg bestemte mig for den, da han alligevel er i Danmark med mellemrum)
PS: Havde lige i første omgang overset der var kommet respons på mit indlæg, derfor det sene svar.
Mvh Søren
|
|
|
Hvad er det for et problem du har med lyden?
MVH.
Niels
|
| Til top |
|
| |
Sherman Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Sherman skrev:
Jeg købte en brugt Audio Note DAC2 til min eksisterende NAD C542. Løsnigen er desværre ikke helt tilfredsstillende, og jeg eksperiementer fortsat med kabler for at se om det kan løse problemerne. Hvis de ikke kan, skal jeg måske se på drevet, eller måske jeg en dag vender tilbage til Malmø for at købe Lector'en.
|
|
|
Hvad er det for et problem du har med lyden?
MVH.
Niels
|
|
|
En hård, metallisk lyd fra f.ex. strygere. Mvh Søren
|
| Til top |
|
| |