Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 23:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: CD’spiller med rør (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Volt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 04 December 2006 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne godt tænke mig at prøve en rør CD, så derfor søger jeg lidt inspiration til en i prisklasse omkring de 8-10 K.
Jeg er nok mere til en musikalsk spiller fremfor en analytisk,; men bunden skal altså være OK stram.

Til top Vis Volt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Volt

ströck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 December 2006 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Vincent cd-6 mkll med rør,den er rigtig behalig i lyden,stor fyldig stram bund og spiller alligevel meget rent..jeg bruger den balanceret udgang,men den almindelige er osså super..den er musikalsk...

VH Thomas

Indlæg rettet af Administrator - salg eller opfordring til dette er ikke tilladt i forum jf. retningslinier.
Til top Vis ströck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ströck

Volt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2006 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Hej Ströck

Tak for budet, hvis du er interesseret i Tweaks kan jeg oplyse dig om at Norske Fidelity nr. 22 har et bud på 12 Tweaks man kan lave på en vincent CD-6S, er 6 MKII en senere udgave?

Ellers ikke nogen der har en kandidat i prisklassen?

Har læst lidt om den nye Sharling CD-T80, Lector CDP-0.6 lillebror til den meget roste CDP-7 spec. når det drejer sig om musikalitet; men der er jo også Unico og Audio Aero Prima CD.

PTHJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 December 2006 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Hej

Audio Aero Prima er med  rør. Den spiller rigtigt godt, har selv en. Prøv at kigge på Vassago's hjemmeside ( tilbudsavisen ).

Mvh

Til top Vis PTHJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PTHJ

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 December 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Nogen der har lagt øre til Ayon CD-1 fra artsound

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

ströck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Volt skrev:

Hej Ströck

Tak for budet, hvis du er interesseret i Tweaks kan jeg oplyse dig om at Norske Fidelity nr. 22 har et bud på 12 Tweaks man kan lave på en vincent CD-6S, er 6 MKII en senere udgave?

Ellers ikke nogen der har en kandidat i prisklassen?

Har læst lidt om den nye Sharling CD-T80, Lector CDP-0.6 lillebror til den meget roste CDP-7 spec. når det drejer sig om musikalitet; men der er jo også Unico og Audio Aero Prima CD.

ströck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Hej Volt

Min Vincent CD-S6 MK ll er en udgave med balanceret udgang....jeg bruger DH Labs balanceret Revelation og det er fantastisk, det er testet i sommer med andre kabler her i hifi4all  Har et rent sølvkabel på phonoudgangen,men det andet er meget bedre...ved ikke hvor meget bedre den balanceret udgang er.  Er det muligt du vil skanne de sider fra fidelity nr. 22 ,med de 12 twaks om  CD-S6 og sende det til min e-mail...tak  Neugebauer@sol.dk

VH Thomas

Elkjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 December 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Hej

Hvad med en Jungson afspiller med rør. Den har jeg pt på lyt og den spiller rigtig godtDet koster ca 9000,- mener jeg.

Til top Vis Elkjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Elkjær

Sherman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2006
Sendt: 08 December 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt Lector CDP-0.6 hos Ljudprodukter.se i Malmø, da jeg var derovre og købe højttalere. Den lød virkelig flot, meget dynamisk. Jeg har haft den i overvejelserne længe, men har nu fundet en anden løsning.

Hvor har du læst om den? Jeg har ikke kunnet finde meget på nettet.

Mvh
Søren

Til top Vis Sherman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sherman Besøg Sherman's Websted

Volt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2006 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Sherman skrev:

Jeg har hørt Lector CDP-0.6 hos Ljudprodukter.se i Malmø, da jeg var derovre og købe højttalere. Den lød virkelig flot, meget dynamisk. Jeg har haft den i overvejelserne længe, men har nu fundet en anden løsning.

Mvh
Søren

Hej Søren

Jeg fandt en test på http://www.6moons.com/audioreviews/lector/cdp.html Jeg syntes det lød meget godt; men skal da lige høre den inden jeg bestemmer mig, når du har læst testen kan du jo lige komme med et input om du har samme mening om den. Hvad endte du op med istedet?

Sherman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Volt skrev:
Sherman skrev:

Mvh
Søren

Hej Søren

Jeg fandt en test på http://www.6moons.com/audioreviews/lector/cdp.html Jeg syntes det lød meget godt; men skal da lige høre den inden jeg bestemmer mig, når du har læst testen kan du jo lige komme med et input om du har samme mening om den. Hvad endte du op med istedet?

Hej,

Mit indtryk var en blød, gylden og meget ørevenlig lyd men en fantastisk gengivelse af akustikken og stofligheden i instrumenterne. Og også meget dynamisk. Men det er med det forbehold at jeg ikke var så velbevandret i at lytte på hifi dengang, som jeg er nu.

Jeg købte en brugt Audio Note DAC2 til min eksisterende NAD C542. Løsnigen er desværre ikke helt tilfredsstillende, og jeg eksperiementer fortsat med kabler for at se om det kan løse problemerne. Hvis de ikke kan, skal jeg måske se på drevet, eller måske jeg en dag vender tilbage til Malmø for at købe Lector'en.

(Calle, der har Ljudprodukter, er i øvrigt meget flink, han tilbød at komme forbi min adresse med Lector'en, hvis jeg bestemte mig for den, da han alligevel er i Danmark med mellemrum)

PS: Havde lige i første omgang overset der var kommet respons på mit indlæg, derfor det sene svar.

Mvh
Søren

Til top Vis Sherman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sherman Besøg Sherman's Websted

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 31 Maj 2004
Lokalitet: København
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Cayin har også et par på programmet.

http://www.interceptor.dk/

Til top Vis tubefreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubefreak Besøg tubefreak's Websted

bimx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 November 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

lector kan fås hos jumon audio i glostrup

og så er han til at handle med

Til top Vis bimx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bimx

bimx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 November 2007 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

kommer foresten også på messen i kbh

Til top Vis bimx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bimx

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 04 November 2007 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Sherman skrev:
Volt skrev:
Sherman skrev:

Mvh
Søren

Hej Søren

Hej,

Mit indtryk var en blød, gylden og meget ørevenlig lyd men en fantastisk gengivelse af akustikken og stofligheden i instrumenterne. Og også meget dynamisk. Men det er med det forbehold at jeg ikke var så velbevandret i at lytte på hifi dengang, som jeg er nu.

Jeg købte en brugt Audio Note DAC2 til min eksisterende NAD C542. Løsnigen er desværre ikke helt tilfredsstillende, og jeg eksperiementer fortsat med kabler for at se om det kan løse problemerne. Hvis de ikke kan, skal jeg måske se på drevet, eller måske jeg en dag vender tilbage til Malmø for at købe Lector'en.

(Calle, der har Ljudprodukter, er i øvrigt meget flink, han tilbød at komme forbi min adresse med Lector'en, hvis jeg bestemte mig for den, da han alligevel er i Danmark med mellemrum)

PS: Havde lige i første omgang overset der var kommet respons på mit indlæg, derfor det sene svar.

Mvh
Søren

Hvad er det for et problem du har med lyden?

MVH.

Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Sherman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Sherman skrev:

Hvad er det for et problem du har med lyden?

MVH.

Niels

En hård, metallisk lyd fra f.ex. strygere.

Mvh
Søren

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes