Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 21:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Forstæker med indbygget D/A converter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
henby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 21 December 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Jeg påtænker en større udskiftning i apparat parken i løbet af 2007 og har i flere år haft et særdeles godt øje til noget Densen grej. Nu er jeg derimod kommet kommet lidt i tvivl da jeg faktisk godt kunne tænke mig at få det optimale ud af alt mit grej i stedet for "kun" cd afspilleren uden at skulle ud og spendere større formuer på nyt af alt grej.

For at ridse min problemstilling op er den at jeg har rundt regnet 15-20k at ofre på nyt anlæg (forstærker + cd) som skal spille på nogen Audiovector M3 Avantgarde. Det jeg ud over cd hører med kortere eller længere intervaller er koncert dvd'er, dab/fm radio og det hænder at min computer også er sluttet til.

Hvis jeg skal ud og investerer i nye signalkilder med analogt output i rigtig god kvalitet tror jeg ikke at der bliver penge tilbage til en forstærker der kan matche dem Mit spørgsmål går på hvad der findes på markedet af integrerede forstærkerer med indbygget D/A converter hvilket unægteligt vil kunne spare en del på udgifterne til signalkilder?

Jeg ved at Musical Fidelity har nogen ekstra digitale input i deres store kombi, men den koster små 50k og selvom den i øjeblikket er på tilbud hos TC til godt det halve er det i hvert fald pt lidt over mit budget. Findes der alternativer?

Til top Vis henby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henby

greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 24 December 2006 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Det er forskellige alternativer, som du kan bruge som inspiration:

- Lyngdorf TDA 2200 (rent digital forstærker, der kun har digital indgange - måske lidt over dit budget, men kig evt brugt, selvom de er svære at finde brugt)

- En  ældre TAG McLaren stereo forstærker som brugt (de hed vist DPA et-eller-andet - det er gode forstærkere med indbygget DAC, men mærket TAG McLaren findes ikke mere (er nu Audiolab, men de har såvidt jeg ved ikke viderebragt denne del af produktsortimentet fra TAG McLaren))

- Brug en god surround-receiver/forstærker (har som regel masser af digitale indgange, men hvis du ikke har brug for mere end 2 udgangskanaler er det måske lidt overkill selvom det ville løse dit problem).

- QUAD CDP99 (er en CD-afspiller med indbyggede digitale indgange og forforstærker - svarer nok lidt til den MF du omtaler, men i en lidt mere forbrugervenlig prisklasse).

henby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 December 2006 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret, desværre var det guldkorn jeg skal bruge ikke lige i mellem.

-Lyngdorf fravalgt som du selv siger grundet prisen.

-Det skal helst være forholdsvis nyt, og surrounden blev smidt på porten her i 2006 fordi jeg vil have et "rigtigt" stereo anlæg

Den MF jeg omtaler er en alt i en boks, se mere her: http://www.musicalfidelity.com/products/kw/kw250s.html

Til top Vis henby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henby

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 December 2006 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

henby skrev:

Mit spørgsmål går på hvad der findes på markedet af integrerede forstærkerer med indbygget D/A converter hvilket unægteligt vil kunne spare en del på udgifterne til signalkilder?

Du har fat i noget af det rigtige, men prøv at tænke den lidt videre. En D/A konverter med flere indgange er jo en herlig ting når der skal spares på pengene, især når det som du ikke er relevant med surround. Til dit budget vil jeg foreslå dig at gå efter en D/A konverter, f.eks. en Audio Alchemy løsning, som mange forum brugere mener er rigtig god. Der får du flere tilslutninger, så du f.eks. kan smide din DVD igennem også. Prisen er ganske beskeden, selvfølgelig afhængig af hvilken løsning du vælger men regn ikke med mere en 1000 kr. for at komme i gang. Mht. forstærker er der så lukket op for "det rigtige" køb nu når du ikke skal tænke på at der skal være D/A konverter i. Til dine penge tænker jeg Classic 6.6b, ganske meget for pengene (omkring 7k fra ny). Jeg har ikke hørt ovenstående på dine højtalere, men begge dele er i min hifi bog noget der ligner rigtig gode best-buy.

Held og lykke med det
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Fimpe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 December 2006 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Der findes jo også Innowatt der er testet på disse sider. Det er en "digital" konstruktion hvor der kun kan tilsluttes digitale kilder. Jeg har ikke hørt den, men den ser da spændende ud.

www.innowatt.dk

Til top Vis Fimpe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fimpe

greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 27 December 2006 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

henby skrev:

Tak for svaret, desværre var det guldkorn jeg skal bruge ikke lige i mellem.

Quad CDP 99 burde du nu ikke afskrive - den udfylder rollen som du har beskrevet den, synes jeg og prisen er ikke afskrækkende. Mærket er dog ikke så kendt i DK, men det bør ikke afskrække dig medmindre du planlægger at sælge den straks efter købet.

Jeg har selv haft fornøjelsen af at følge CDP 99 på lidt tættere hold end de fleste, da jeg blev gode venner med den person hos Quad i England, der stod for "final sound sign off" på alle Quad produkter, mens jeg boede i England. Det er et godt stykke hifi-udstyr med en god organisation bag sig.

Jeg har selv i den forbindelse lyttet til CDP 99 med en 909 power amp og resultatet var ret godt.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes