Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 18:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Hvordan normalisere man digitale signaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Hey...

Jeg har min mixerpult med Pioneer DJM-800 mixer, som kan køre alt i digital signaler, det vil sige den har digital ind fra cd afspiler og digital output til en optage media, som så er min computer

Mit problem er, at når dioderne på mixeren blinker ved 0db, som jo helst ikke skal være over eller under. Så er det digitale output fra mixeren sinket med -20db (hvis man skruer helt op så alt blinker i rødt, så går den ud med de 0db), men det er ikke til at mixe med, når man ikke kan holde øje med højden på den anden sang når man mixer.

Mit spørgsmål er så, om nogle kender et program som kan forstærke det digitale signal fra mixeren på computeren, så jeg kan spille på netradio uden er være så lav, for -20db kan høres, faktisk næsten ikke høres, så lav som det er, hehe.

P.S. alt det med lyd indstilninger som man finder i kontrol panel er skruet op, og man kan ikke booste signalet med +20db som man kan ved microfonen, hvilket jeg lige skal bruge i det her tilfælde.

Til top Vis DJ Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Green Besøg DJ Green's Websted

KimG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 04 Januar 2007 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Hvilket lydkort bruger du ?

Det kunne tyde på, du har brug for at vælge en anden indgangsfølsomhed for det digitale signal på lydkortet.

Ved ikke om din mixer har tilsvarende muligheder.
Det vigtige er ikke, om du vælger fx +4dB eller -10dB, men at ind- og ud-gange matcher hinanden.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes