Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 11:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Digiærligtalt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MBAA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 19 December 2003 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har en NAD S500i cd-afspiller og en Tact RCS 2.0 som jeg havde tænkt på at forbinde med et digitalkabel - men hvad skal man vælge??

Er der nogen, der har erfaringer med digitalkabler - her tænker jeg på optisk vs. coaxial og hva´ med priser; hva´ er egentligt forskellen på et digitalkabel til kr. 700,- og et til 3000,- (udover kr. 2300,-) ???

MVH

MBAA

Til top Vis MBAA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MBAA

Torben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 19 December 2003 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Hej MBAA

På din Tact er der mulighed for at forbinden NAD'en med coaxialkabel med BNC stik eller med en adaptor til almindelig phono stik. Men med Tact'en og NAD'en kan du også forbinde via et AES/EBU digital kabel, som er et 110 ohms balaceret digital kabel med XLR stik, og det er den bedste måde at forbinde drev og dac med. Jeg har et indlæg i brevkassen om dette emne. NAD'en har ikke nogen optisk (lysleder) udgang.

Sådan nogen AES/EBU kabler kan være temmelige dyre ( op til 11.000 kr) Jeg for snart selv et AES/EBU Supra kabel hjem, så må jeg se hvordan det virker.

Forskellen på pris kan være hvor gode stik er og hvor godt kablet er, men du må lytte dig frem. Men hvis du vælger AES/EBU, så er der ikke ret mange butikker i KBH som har disse kabler hjemme til evt. hjemmelyt, jeg har kun været hos Lydbutikken som havde lidt af disse kabler. Men der det er en professional standard, så er det muligt at bitikker med guitar forstærker og PA udstyr har sådan nogen kabler.

Mvh

Torben

Til top Vis Torben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes