Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 00:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Periodisk fejl på Beogram CDX (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mikaelhm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har en Beogram CD X, der er begyndt at svigte mig. Det er som om den aldrig rigtig kommer igang(cd'en giver et kort ryk ikke engang en helt omgang). Men hvis den kommer igang med at afspille, kører det også fint nok, men næste gang dur den måske slet ikke.

Ved der kan være problemer med laseren, så synes jeg bare det lyder mærkeligt at den virker nogle gange...

Tak Hilsen Mikael
Til top Vis mikaelhm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikaelhm Besøg mikaelhm's Websted

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Signal og servodelen i Beogram CDX er lavet af Phillips. Printene har samme fejl som en del af de ældre Phillipsmodeller. Der er brugt dobbeltsidede print, hvor forbindelsen mellem printbanerne på de to sider er lavet med et lille rør. Disse rør går nogle gange løs i lodningerne. Derfor optræder fejlen ofte som en periodisk fejl.

Det er faktisk meget sjældent at der er problemer med laseren i denne model.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

mikaelhm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2007 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Deter bare det svar jeg har fået fra mindre elektronik nørder. jeg har haft den skildt ad, men kunne umiddelbart ikke se nogle tydelige fejl på printene. Heller ikke om kring de der "rør" du snakker om. Men det kan være jeg skal ha kigget til det igen. Jeg kan da håndtere en loddekolbe, men er ikke mester.

Den ene elektronik mand jeg snakkede, snakkede noget om noget olie/fedt der smurte den ene motor, det kunne nærmest størkne når det var for varmt. Men ved ikke om det kan have noget at sige..
Til top Vis mikaelhm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikaelhm Besøg mikaelhm's Websted

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Hvis du kigger på komponentsiden på de to store print, kan du se nogle ret store og tydelige lodninger der hvor rørene sidder. Hvis du så kigger godt på lodningen på den anden side af printet, evt med en lup, er der en tynd revne i lodningen hvis den er dårlig. Det er ikke tydelige fejl, men man kan godt se dem når man ved hvor de er.

Jeg har lavet en del Phillips og B&O afspillere for denne fejl, men så vidt jeg husker aldrig oplevet fejl på mekanismen/laserenheden.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

mikaelhm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Ok, det vil jeg prøve engang, det kan jo være det ender med jeg skal have dig til at kigge på den

Den passer jo så fint ind med mit andet gamle B&O udstyr.

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

Hvad ved en "elektronik-mand" om petrokemi?  

Som hr Stanley siger: Det er sådan nogle hule nitter. De skal ikke kontrolleres, men voldloddes. Det er dem!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

mikaelhm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2007 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Oki, jammen det vil jeg se om jeg kan få fikset så...

walin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

mikaelhm skrev:

Den ene elektronik mand jeg snakkede, snakkede noget om noget olie/fedt der smurte den ene motor, det kunne nærmest størkne når det var for varmt. Men ved ikke om det kan have noget at sige..

Min margarine plejer at blive flydende når panden er varm - men selvfølgelig kan den da branke og forkulle, hvis den bliver meget varm, men altså i en CD-spille

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes