Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
Sendt: 25 Marts 2007 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
Selvom jeg lever fint med en computer toslink signalkilde til en ekstern konverter, vil jeg gerne udvide min horisont lidt. Derfor ser jeg mig om efter en DVD som ren coax SPDIF transport. Det er et krav at afspilleren skal kunne udsende 16 bit 44,1 kHz PCM, ellers kan min konverter ikke låse sig fast på signalet.
Hvis den har SACD/DVDA er det kun et plus. Men hverken SACD/DVDA/DTS eller god videokvalitet er relevant. Prislejet er omkring 2 K. Her er nogle af mine umiddelbare kandidater.
Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
Sendt: 25 Marts 2007 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
Stengt taget behøver de ikke være en DVD afspiller men jeg har fået opfattelsen at DVD afspillere har en anden måde at læse medierne på som måske er mere optimal. Desuden en anderledes efterfølgende signalbehandling. Men jeg har ikke intim viden om emnet.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum