| Forfatter |
|
Mrtn Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 08 Maj 2007 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Allesammen.
Lige siden jeg fik mit nye anlæg, har jeg har haft problemer med at få
det til at virke sammen med min iBook og mit eksterne Terratec Producer
Phase X24 Firewire lydkort.
Problemet er, at når jeg afspiller musik digitalt (optisk), så skratter
diskanten indimellem. -Det er ikke særlig højt, men når man først har
hørt det én gang, så begynder man at lytte efter det og det ødelægger
musikken. Det er ingen problemer når jeg afspiller musikken analogt og
der var ingen problemer med at afspille digital musik før da jeg havde
et billigt pc-højtalersæt med en optisk indgang. Jeg har prøvet at
skifte det optiske kabel ud med et dyrere men uden held.
Håber der er nogen som kan hjælpe!
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne lyde som en fejl i dit lydkort? Har du prøvet andet lydkort til samme setup? (Og hvad er setupet?) Hvilken slags filer afspiller du? det kan have en hel del at sige..
|
| Til top |
|
| |
Mrtn Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke prøvet et andet lydkort. Men inden jeg fik mit anlæg havde jeg et højtalersystem til computeren som jeg brugte sammen med mit terratec lydkort, og der var der ingen problemer med at afspille musik digitalt. Mht. hvilken slags filer jeg afspiller, så er det mp3 filer. Ved godt, at det er et ringe format, men da jeg satte en musik-cd i computeren og afspillede direkte fra cd'en, så var den lille skratten der stadig, så jeg kan ikke forestille mig at det kan have noget med formatet at gøre.
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du checket lydinstillingerne under "indstil lyd og midi"? Måske du beder lydkortet spille i en forkert frekvens..
|
| Til top |
|
| |
Mrtn Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg prøvet at ændre i frekvensen og det skratter stadig. Er der en måde hvorpå jeg kan tjekke om det er lydkortet som der er noget galt med? Eller nogle andre forslag??
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må næsten være lydkortet. Eller også er det dine højtalere der skratter, du kan bare ikke høre lyden klart nok til at høre det, når du lytter til mp3 analogt fra din mac... Er det ikke en mulighed? hvad er det for anlæg du har?
|
| Til top |
|
| |
Anzelz Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mrtn Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en NAD L 53 DVD receiver og 2 minipod speakers. Det spiller fremragende når man hører cd eller ser DVD for den sags skyld. Så jeg tror ikke det er højtalerne der er noget i vejen med. Frekvensen er pt 48khz og har prøvet at sætte den ned, men det hjalp ikke. Har også lige opdateret driverne til lydkortet og stadig samme problem. Jeg er rimelig meget på bar bund mht. hvad der er galt. Men det er måske som du siger (Bojsenbord) lydkortet der er noget i vejen med. Bare rimelig ærgeligt når man har givet 3000 for det.
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 10 Maj 2007 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke ne garanti mon? det lyder da for ærgeligt...
|
| Til top |
|
| |
NESREDNA Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 10 Maj 2007 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du sikker på at det ikke er støj fra lysnettet, der kommer igennem? For eksempel når et køleskab slår til eller fra...
__________________ Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701
Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
|
| Til top |
|
| |
Mrtn Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 10 Maj 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
NESREDNA skrev:
| Er du sikker på at det ikke er støj fra lysnettet, der kommer igennem? For eksempel når et køleskab slår til eller fra...
|
|
|
Den kommer du nok til at forklare lidt nærmere. Så meget er jeg ikke inde i hifi nemlig. Og hvad jeg evt. kan gøre ved det, hvis det er det der er problemet.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 10 Maj 2007 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruger du eq under afspilningen..? Hvis ja, så prøv evt. at slå det fra.
Jeg havde på et tidspunkt et problem (godtnok på PC) der lyder lidt som det du beskriver. Jeg fandt ud af at nogen af de forskellige presets til eq i WMP (Rock, jazz, vocal osv osv) fik "et eller andet" til at overstyre - uden mulighed for at dæmpe indgangsniveauet, vel at mærke. Eneste løsning jeg kunne finde var at slukke for eq (neutral) eller kun bruge negativ eq.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 10 Maj 2007 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mrtn skrev:
NESREDNA skrev:
| Er du sikker på at det ikke er støj fra lysnettet, der kommer igennem? For eksempel når et køleskab slår til eller fra... |
|
|
Den kommer du nok til at forklare lidt nærmere. Så meget er jeg ikke inde i hifi nemlig. Og hvad jeg evt. kan gøre ved det, hvis det er det der er problemet.
|
|
|
Når strømslugende apparater som f.eks. et køleskab tænder og slukker, sendes der støj gennem lysnettet som kan påvirke andre elektriske apparater, specielt hvis de er tilsluttet den samme sikring. Det kan høres som et "pop" i højttalerne, eller f.eks. ses ved at lamper blinker 1/10 sek.
Det kan også være apparater som støvsugere, mikrobølgeovne, elkedler osv - i princippet alle dem der sluger så meget strøm at de et mikrosekund sluger en meget stor del af den tilgængelige strøm.
Løsningen er som regel at tilslutte hifi-apparater, PC osv til en anden gruppe i sikringsskabet end "synderen".
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 10 Maj 2007 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
Bruger du eq under afspilningen..? Hvis ja, så prøv evt. at slå det fra.
Jeg havde på et tidspunkt et problem (godtnok på PC) der lyder lidt som det du beskriver. Jeg fandt ud af at nogen af de forskellige presets til eq i WMP (Rock, jazz, vocal osv osv) fik "et eller andet" til at overstyre - uden mulighed for at dæmpe indgangsniveauet, vel at mærke. Eneste løsning jeg kunne finde var at slukke for eq (neutral) eller kun bruge negativ eq. |
|
|
Ja EQ'en i itunes, eller et hvilket som helst andet program på en pc/mac, er helt forfærdelig! Og slå også itunes såkaldte "lydforbedring" helt fra!
|
| Til top |
|
| |
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 10 Maj 2007 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor kører du ikke bare Itunes igennem til en Mac Airport Express? Med den kan du trådløst sende musik fra Mac en til dit anlæg. Og det lyder fint!
Særlig på Appels "Lossless" indstilling kører det.
Jeg har af og til min iTunes til at køre fra iMac en i kælderen til det lille anlæg, så skal jeg ikke skifte CD hele tiden.
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
| Til top |
|
| |
Mrtn Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Hvorfor kører du ikke bare Itunes igennem til en Mac Airport Express? Med den kan du trådløst sende musik fra Mac en til dit anlæg. Og det lyder fint!
Særlig på Appels "Lossless" indstilling kører det.
Jeg har af og til min iTunes til at køre fra iMac en i kælderen til det lille anlæg, så skal jeg ikke skifte CD hele tiden.
|
|
|
Jeg har i øjeblikket ikke trådløst internet på min computer og så kan det vel ikke lade sig gøre? Og hvis jeg nu køber en Mac Airport Express så går jeg ud fra at jeg ikke længere har brug for mit eksterne lydkort. Og det giver vel en ringere lydkvalitet, hvilket jo ikke var meningen...
|
| Til top |
|
| |
Mrtn Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Ja EQ'en i itunes, eller et hvilket som helst andet program på en pc/mac, er helt forfærdelig! Og slå også itunes såkaldte "lydforbedring" helt fra!
[/QUOTE]
Både EQ og lydforbedring er slået fra. -Stadig de samme ''ticks/pops'' i lyden.
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger


Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Airport express' _digitale_ udgang skulle efter sigende være ganske god
|
| Til top |
|
| |
Kristensen Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 143
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en Mac powerbook G4 og jeg bruger en airport express til anlægget og den alm. minijack udgang til hovedtelefoner - og jeg har ingen
problemer med lyden.
Har du mulighed for at prøve "kun" at anvende lydkortet i din mac? Jeg har ingen erfaringer med ibook men lydkortet på powerbook er ganske
udemærket, og (undskyld pc brugere) meget bedre end mange bambus pc'er...
__________________ Mvh Kristensen
|
| Til top |
|
| |