| Forfatter |
|
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde en sjov oplevelse med min SAT CDfix.
Havde glemt at slukke min SAT CDfix i sidste uge, og den havde således stået tændt i næsten en uge.
Bladelius produkter nyder altid godt af at være varme - og kan lyde ganske forfærdeligt når de er kolde, men jeg var alligevel overrasket over hvor god lyden var med den ekstra opvarmning.
Hele lydbilledet var mere veldefineret og stabilt. Større dybde og frem for alt mere præcist. Der var faktisk tæt på at være klasseforskel i forhold til den normale - alm. opvarmede lyd.
Så jeg må sige jeg overvejer klart at lade den stå tændt hele tiden.
Bundy
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er jo det jeg har råbt og skreget om herinde i årvis  , lad dog de cd maskiner stå tændt, så lyder de langt bedre. Jeg forstår simpelthen ikke at der er nogen der ikke kan høre forskellen. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
det er jo det jeg har råbt og skreget om herinde i årvis , lad dog de cd maskiner stå tændt, så lyder de langt bedre. Jeg forstår simpelthen ikke at der er nogen der ikke kan høre forskellen. |
|
|
hørt... __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger


Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min kan slet ikke slukkes med fjernbetjeningen
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
det er jo det jeg har råbt og skreget om herinde i årvis , lad dog de cd maskiner stå tændt, så lyder de langt bedre. Jeg forstår simpelthen ikke at der er nogen der ikke kan høre forskellen. |
|
|
Nemlig. Det er strengt forbudt at være i besiddelse af en cd-afspiller der ikke er konstant tændt.
Prøv selv at bryde loven...og hør hvor dårligt dét lyder! ;-)
Mvh.
Niels
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger


Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg slukker heller aldrig motoren i min bil. Den går bedst når den er varm  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min ydmyge Arcam CD-spille står også på permanent on. Det er alfa-omega for god lyd.
Desuden står min lige så ydmyge rør-ib også altid med glødespænding på rørene.
1, 2, 3 og spil! 
|
| Til top |
|
| |
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det overrasker mig ikke at den lyder bedre varm ... har tit haft den tændt 12 timer eller mere inden jeg skulle nyde musik - men at det giver (så meget) yderligere at den står tændt en hel uge - det overrasker mig nok lidt.
Vil sige med hensyn til rør-forstærkere, så vinder de også ved at være gennemvarme - men det kan hurtigt blive en dyr fornøjelse i udgangsrør, hvis de står og gløder 24 timer i døgnet. Og der bliver også fyret nogle W af ... min opvarmer let området omkring anlægget!
Bundy
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Al Bundy; det er kun glødespændingen på 6,3V/12,6V som er på permanent "on", ikke højspændingen. Vi taler om rundt 10 watt!
Så behøver forstærkeren ikke særlig lang opvarmningstid inden lytteseancen kan begynde!
|
| Til top |
|
| |