| Forfatter |
|
Martin Lauritze Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der nogen der ved hvilket kabel man skal bruge for at forbinde en selector til en forstærker ??
|
| Til top |
|
| |
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har en digital coax indgang på din forstærker skal du bruge et kabel med minijack i den ene ende og phono i den anden ende og bemærrk at det kun er det røde phonostik du skal tilslutte og det hvide stik (kan være sort) skal bare hænge løst og ikke bruges. alternativt hvis du ikke har en digital indgang så sakl du bruge et scart kabel med seperat phono kabel.
|
| Til top |
|
| |
Martin Lauritze Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok men skal det ikke være et specielt digital kabel ?
|
| Til top |
|
| |
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej det behøver det ikke at være, det hedder et minjack til phono kabel hvis du skal spørge i en butik.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som zuluDK skrive skal dette værre det specielt kable fra av-connection, og da det jo er tale om et digital kable skal dette værre i 75 Ohms, derfor kan man ikke bruge et normalt lydkable.
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
| Som zuluDK skrive skal dette værre det specielt kable fra av-connection, og da det jo er tale om et digital kable skal dette værre i 75 Ohms, derfor kan man ikke bruge et normalt lydkable.
|
|
|
Det kan man nu godt, og det er ikke sikkert at man kan høre forskel, men hvis det skal være helt rigtigt skal det være sådan et kabel som jeg linker til.
|
| Til top |
|
| |
Soffe Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kører selv med et alm minijack-phono kabel på min Segam 60, og underlig nok, så er det den hvide jeg skulle bruge (;
Jeg har dog kun Pro Logic, og ikke Dolby Digital, skyldes det kablet eller er der bare ikke DD på en Sagem 60 ?
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Soffe skrev:
Kører selv med et alm minijack-phono kabel på min Segam 60, og underlig nok, så er det den hvide jeg skulle bruge (;
Jeg har dog kun Pro Logic, og ikke Dolby Digital, skyldes det kablet eller er der bare ikke DD på en Sagem 60 ?
|
|
|
Det er fordi det er meget få udsendelser, der sendes med andet end stereo. At Sagem 60 understøtter DolbyDigital er jo ikke ensbetydende med at der sendes i DolbyDigital... ;)
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Soffe skrev:
|
|
|
sjovt, den oplevelse med kablet havde jeg også. Så er det så jeg kom til at tænke på om halvdelen af producenterne af de billige kabler vender rundt på højre og venstre kanal i stereo? __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |