Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 11:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: PS3 som CD-afspiller! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
b-chill
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 01 Juni 2007 kl. 02:06 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen! Jeg havde engang en denon dvd-2910 afspiller, som jeg var ganske godt tilfreds med, både hvad angår afspilning af CD samt DVD. Den gik desværre i stykker, og kunne ikke laves. Siden da har jeg brugt min ps2 som CD-afspiller, men lyden mangler dybde og når ikke op på samme niveau som 2910. Mit spørgsmål er nu: Jeg hører mest rigtige CDer men også MP3 fra en stationær PC. det ville derfor være smart at erstatte den stationære (som stort set kun bruges til musik) med en PS3, som samtidig skal bruges til afsp. af CD og film. Kan afspilningskvaliteten på PS3 måle sig med en 2910, eller skal jeg ud og investere i en seperat cd-afsp, og evt hvilken?

Mvh jesper
Til top Vis b-chill's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af b-chill

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Juni 2007 kl. 07:15 | IP-adresse registreret  

Interessant spørgsmål.

Der må da efterhånden være nogle herinde der har efraringer den vej. Mit indtryk med PS2 var at den ikke var specielt fantastisk. Derudover var styringen helt ad pommern til.... men det kan jo være Sony har oppet sig?

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

b-chill
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2007 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Jeg har kun en ps2 slim, så jeg skal ikke kunne udtale mig om den gamle model. Jeg har været meget godt tilfreds med ps2 som cd-afspiller, og man kan nemt betjene den uden at skulle tænde fjernsynet. Men som sagt mangler der noget i lydkvaliteten

b-chill
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2007 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Nogen MÅ da have erfaringer med PS3s egenskaber på lydsiden? Eller er det er useriøst alternativ?

dikki
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Juni 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Som en anden nævnte i en tråd hvis du bruger optisk udgang på den er den perfekt. For den læser cd'erne perfekt! Ellers ville den ikke kunne læse spil uden at lave fejl hele tiden ;) Så længe det er digitalt bliver det ikke konverteret.
Til top Vis dikki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dikki

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Sendt: 01 Juli 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

dikki skrev:
Som en anden nævnte i en tråd hvis du bruger optisk udgang på den er den perfekt. For den læser cd'erne perfekt! Ellers ville den ikke kunne læse spil uden at lave fejl hele tiden ;) Så længe det er digitalt bliver det ikke konverteret.

Jo det giver da mening, men det lyder næsten fpr godt til at være sandt. Hvis det er så simpelt at lave en afspiller der er perfekt,  hvorfor koster nogle nogle afspillere over 10.000? Jeg håber da at ps3 er garant for superlyd, men den gammelkloge del af mig kan ikke får det til at passe. ...og jeg kender ikke en skid til den teknik der ligger i digitale forsærkere og afspillere...
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

Johan N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006
Sendt: 02 Juli 2007 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

dikki skrev:

Nu ligger ikke spil i samme format som en musik CD (Red book). Så det er sandsynlig nogen variant av ISO-format på den og konsolen læser den som ett filsystem och kan både buffre og genlæse hvis det bliver fejl. Det gør den ikke då man afspiller CD så det fins ikke nogen garanti at det er bitperfect. Det samme gælder i stort set alle CD-afspiller vare sig det er en CD, DVD-afspiller.

Til top Vis Johan N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johan N

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juli 2007 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Johan N skrev:

dikki skrev:

Nu ligger ikke spil i samme format som en musik CD (Red book). Så det er sandsynlig nogen variant av ISO-format på den og konsolen læser den som ett filsystem och kan både buffre og genlæse hvis det bliver fejl. Det gør den ikke då man afspiller CD så det fins ikke nogen garanti at det er bitperfect. Det samme gælder i stort set alle CD-afspiller vare sig det er en CD, DVD-afspiller.

Tak Johan N. det lød lidt for rosenrødt, men spørgsmålet er selvfølgelig stadig om ps3 er en god cd-player. hvis den er en (næsten) lige så god dvd-player som denon 2910 (var det i denne tråd det stod?), spiller den så også cd'er ligeså godt. I så fald vil den være en perfekt tilføjelse til mit hjem. valuefactoren spiller ind.

Johan N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juli 2007 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft en 2910 og jeg synes at PS3 er bedre som DVD-afspiller med den ny software update.

Hvis du har en god extern DAC og kobler PS3 til den så lyder det sandsynlig rimelig godt men husk at PS3 har en blæser det larmer en del.

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Sendt: 02 Juli 2007 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg lytter lige med her, idet jeg påtænker at købe ps3.

Har læst at det er muligt at blæseren blive skippet på et senere tidspunkt i ps3, ligesom ps2 blev til ps2slim uden blæsere. Det skulle være noget med at udnytte hardwaren bedre og skift til mindre processor størrelse ligesom cpu'er til pc.

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

Johan N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juli 2007 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Normal spiller jeg via en SlimDevices Transporter, dvs ikke en CD-adspiller men  jeg får tid prøver jeg PS3 som CD-afspiller i aften.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 02 Juli 2007 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Johan N skrev:

Jeg har haft en 2910 og jeg synes at PS3 er bedre som DVD-afspiller med den ny software update.

Det bør den jo også være, da den er langt nyere og sandsynligvis derfor har et bedre billedkredsløb. Dog kan jeg godt tvivle på hvorvidt den lydmæssigt kan matche en 2910

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 Juli 2007 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

PHN2 skrev:

Hej.

Har læst at det er muligt at blæseren blive skippet på et senere tidspunkt i ps3, ligesom ps2 blev til ps2slim uden blæsere. Det skulle være noget med at udnytte hardwaren bedre og skift til mindre processor størrelse ligesom cpu'er til pc.

mvh. Per.

Disse 2. og 3. generation spillemaskiner, kan IKKE laves uden blæsere. Det er de simpelthen for kraftige til. PS2 Slim (PSTWO) har også en lille blæser indbygget, som er faktisk ret hørbar. Den går i gang efter ca. 30 min.

Maskinerne kan laves mere støjsvage, men ikke helt lydløse. Der er jo ikke plads til at lave et vandkølingssystem inde i en PS3 eller Xbox360.

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

Johan N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juli 2007 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
Johan N skrev:

Det bør den jo også være, da den er langt nyere og sandsynligvis derfor har et bedre billedkredsløb. Dog kan jeg godt tvivle på hvorvidt den lydmæssigt kan matche en 2910

Den verkar iofs gøra det i SW då den var helt kass (svensk for udugelig) inden den software upgrade i maj.

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juli 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Hej.

Da-saint; det med manglende blæsere er ikke noget jeg har grebet ud af den blå luft. Har læst på et site at en højtstående person indenfor sony har nævnt dette. Jeg kan selvfølgelig ikke finde det nu...

mvh. Per.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 02 Juli 2007 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Da_Saint skrev:
PHN2 skrev:

Hej.

mvh. Per.

Disse 2. og 3. generation spillemaskiner, kan IKKE laves uden blæsere. Det er de simpelthen for kraftige til. PS2 Slim (PSTWO) har også en lille blæser indbygget, som er faktisk ret hørbar. Den går i gang efter ca. 30 min.

Maskinerne kan laves mere støjsvage, men ikke helt lydløse. Der er jo ikke plads til at lave et vandkølingssystem inde i en PS3 eller Xbox360.

åårh ved da ikke rigtigt, de er jo ikke helt små.

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juli 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 Juli 2007 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart er PS2 elendig til musikafspilning, billedet er heller ikke vildt fantastisk, og ja, jeg ved godt du ikke kan bruge det til en dyt, men ville lige nævne det :-)

Udover det, så er der stadigvæk forskel på optiske overførsler med mere, så tror ikke du skal forvente en super gengivelse fra PS3 via denne vej, desuden stiller det jo så bare større krav til din reciever, som skal afkode det, og så bliver spørgsmålet ligeså meget, er dens analogdel ligeså god som den der var i 2910'eren?

Jeg vil stadig foreslå dig - at købe en rigtig cdafspiller, og så lad ps'eren være en spillemaskine :)

Man kan jo få gode cd-afspillere helt nede i den billige ende, f.eks. laver Cambrigde nogle rigtig gode afspillere, til få penge, og ja ellers opefter. Mulighederne er mange...

Men igen igen igen, vi kan atter kun sige, ud og lytte :) (denne klassiske bemærkning skal bare med!!!!)

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2007 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

wamba skrev:

Umiddelbart er PS2 elendig til musikafspilning, billedet er heller ikke vildt fantastisk, og ja, jeg ved godt du ikke kan bruge det til en dyt, men ville lige nævne det :-)

Udover det, så er der stadigvæk forskel på optiske overførsler med mere, så tror ikke du skal forvente en super gengivelse fra PS3 via denne vej, desuden stiller det jo så bare større krav til din reciever, som skal afkode det, og så bliver spørgsmålet ligeså meget, er dens analogdel ligeså god som den der var i 2910'eren?

Men hvordan vil ps3 så fungere sammen med en digital receiver. Så skal signalet vel ikke afkodes?

danish
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

wamba skrev:

Udover det, så er der stadigvæk forskel på optiske overførsler med mere,

Hvad er det for nogle forskelle? 

Side af 2 Næste >>