Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 00:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Problemer med Yamaha CDX-393mkII (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rappo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 01 Juli 2007 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Min cd-afspiller er begyndt at hoppe frem i musikken ved jævne mellemrum ved afspilning. Jeg troede først det var cd'en den var gal med, men prøvede efterfølgende flere andre og samme problem. Den er knap 8 år gammel, så det er vel formodentlig slidtage og jeg gætter på at det er laseren den er gal med.

Mit spørgsmål er om i mener det er noget der kan svare sig at reparere på eller om jeg må bide i det sure æble og investere i en ny?
Til top Vis Rappo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rappo

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Juli 2007 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Hej

Det kommer an på i hvilken stand CD-afspilleren ellers er i, og hvor meget den kostede som ny. Du kan prøve at rense laseren med isopropanol (fås hos Matas) og se om det hjælper.

Selv fik jeg samme problem for nogle år tilbage. Sjovt nok havde min afspiller også spillet i 8 år, da den fik lignende symptomer. Min afspiller kostede kr. 16.000,-, så jeg tog chancen og købte en ny laser til kr. 1200,-. Den skiftede jeg selv og den har virket lige siden (bank 3 gange under bordet).

Min afspiller er den du kan se til venstre.

Rappo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 Juli 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Jeg vil jo selv mene at den er i fin stand udover det, men den var jo ikke ret dyr i sin tid. Jeg mener at nyprisen var lidt over 2000kr, men jeg gav lidt mindre, så det er jo på ingen måde en dyr hi-end afspiller og derfor regnede jeg sådan set heller ikke med at en reparation kunne betale sig. I hvertfald ikke hvis en ny laser koster så meget!
I dit tilfælde var der jo tale om en dyr afspiller og så er 1200kr for en ny laser jo ingenting, men i mit tilfælde ville det være tosset at skifte den hvis det er lige så dyrt.

Jeg må lige prøve at hive låget af den og se om laseren er til at komme til og så få den renset - det kan jo være at det bare er det...
Til top Vis Rappo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rappo

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes