Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 16:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: C.E.C. cdafspiller? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Jeg får snart en C.E.C. TL51X cdafspiller til lytning. Hvad kan i sige om disse remdrevet maskiner af gode og dårlige ting. Jeg tænker ikke på lyden (da det er meget individeuelt og det finder jeg joselv ud af) men mere på den mekaniske del. Fungere den som en alm cdafspiller eller skal den justeres i remme som en pladespiller og er de drift sikre

http://www.cec-international.de/pages/s50.html#

Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2007 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Er der slet ikke nogen som kender noget til C.E.C. cd spillere

tadman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Jeg får snart en C.E.C. TL51X cdafspiller til lytning. Hvad kan i sige om disse remdrevet maskiner af gode og dårlige ting. Jeg tænker ikke på lyden (da det er meget individeuelt og det finder jeg joselv ud af) men mere på den mekaniske del. Fungere den som en alm cdafspiller eller skal den justeres i remme som en pladespiller og er de drift sikre

de plejer at fungere fint, spiller dog ikke så gerne brændte cd'er, lyden er i særklasse i forhold til pris - ingen konkurrence!

Til top Vis tadman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tadman

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Desværre nej. Jeg kender kun til mærket af omtale (af den positive slags ).

Du må meget gerne melde tilbage i tråden, når du har fået den hjem til lytning. Du må også meget gerne smide et par billeder af dyret.

/Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Hvem spiller også brændte cd'er på deres anlæg? Med mindre der er tale om demo'er fra up-and-coming bands ....

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Yoshimura skrev:
Hvem spiller også brændte cd'er på deres anlæg? Med mindre der er tale om demo'er fra up-and-coming bands ....

Det gør jeg. Jeg har da en del brændte CD'ere fra den tid, hvor det var lovligt at kopiere CD'ere lånt på biblioteket.

Desuden har jeg også nogle CD'ere, som min afspiller ikke vil læse i original stand, men en brændt kopi æder den uden at kny.

/Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

tadman skrev:
Pierre skrev:

de plejer at fungere fint, spiller dog ikke så gerne brændte cd'er, lyden er i særklasse i forhold til pris - ingen konkurrence!

Hvordan kan de så være at man ikke høre mere til dem, vist der ingen konkurrence er til den i den prisklasse

Men glæder mig til at høre den sammen med icepower

tadman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
tadman skrev:
Pierre skrev:

Hvordan kan de så være at man ikke høre mere til dem, vist der ingen konkurrence er til den i den prisklasse

Men glæder mig til at høre den sammen med icepower

aner det ikke...? Dårlig distribution? En Audio Note Soara eller IO er også de bedste pu jeg har hørt, men hvor mange har hørt dem? Wadia er helt klart blandt det bedste cd i verden, men hvor mange kender det? Krell's gamle KRS (reference serie) er også noget af det bedste uanset pris, også i dag, men hvor mange kender det? TAD er formentligt de mest gennemførte enheder i verden, men hvem har hørt om TAD? Et 211 triode rør spiller også i verdensklasse, men alligevel spiller de fleste på KT88 og EL34, osv osv...

Hvorfor? Uvidenhed? Distribution? Ørerne der lytter? Anmelder snik snak?

en CEC cdp er ikke perfekt, men spiller i mine ører bedre end det meste du kan få på markedet, desuden siger rygtet, at en modificeret CEC skulle være blandt det allerbedste...

den har desværre ikke dsp, men den har klang alligevel.

vh

Til top Vis tadman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tadman

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes