| Forfatter |
|
Mac_Connor Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer at investere i en music server for at få adgang til internet-radio og slippe for at skifte CD'er.
Jeg ved godt at den billigste og mest fleksible løsning vil være at køre det hele over PC, men gider ikke bruge tid på at udvælge, sætte sammen og sætte mig ind i en masse programmer, så det skal (også af æstetiske årsager) være én "kasse" som jeg bare kan sætte i stikkontakten og koble på min forstærker og så ellers bare gå i gang.
Der skal være tale om absolut god lydkvalitet.
Jeg har fundet tre producenter: www.olive.us, www.arcam.co.uk og www.cambridgeaudio.com og er mest tændt på Olive Opus.
Til brug for mine videre overvejelser vil jeg dog gerne høre om I har andre bud på relevante produkter.
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er også Sonos, den er jeg selv lidt lun på.
http://www.audioholics.com/reviews/digital-media-servers/son os-digital-music-system-review http://www.hometoys.com/htinews/feb06/reviews/sonos/server.h tm http://www.cso.dk/00258/00267/00537/
__________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
Peiter Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan altså også bide i det sure æble; find en evt. brugt bærbar (2 - 3 Kkr.) + Slimserver (gratis) = Voilá __________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peiter skrev:
Du kan altså også bide i det sure æble; find en evt. brugt bærbar (2 - 3 Kkr.) + Slimserver (gratis) = Voilá  |
|
|
Hvis han har råd til at betale for en Olive Opus, er der ingen grund til at bide i sure æbler ;-) __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
Dennis Frie Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 01:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 02:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peiter skrev:
Du kan altså også bide i det sure æble; find en evt. brugt bærbar (2 - 3 Kkr.) + Slimserver (gratis) = Voilá  |
|
|
Det dur, og hvis du ikke gider bruge pengene på en slimserver, så knalder du bare et kabel fra den "blærbare" til anlægget 
|
| Til top |
|
| |
Mac_Connor Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for svarene.
Som nævnt vil jeg helst undgå at involvere min nuværende (eller yderligere en) PC i projektet, så de oplistede løsninger er ikke aktuelle, selvom jeg godt ved at de nok er de "fornuftigste", men som nævnt gider jeg ikke bruge så megen tid på det og det skal samtidig være til at holde ud at se på.
Så vidt jeg kan se forudsætter Sonos også at musikken ligger på pc'en, så det er ejheller aktuelt, ellers et udmærket bud.
Og nej, jeg har ikke p.t. råd til Opus'en (et lille huskøb suger en del penge for tiden ), men hvis jeg skærer ned på indkøb af rødvin og nye sko skulle det blive muligt
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uanset hvad du gør så kommer du til at bruge temmelig lang tid på at rippe dine cder. Lidt ekstra tid på en pc-løsning forsvinder i det store regnskab.
vH pH
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en gammel xp box stående i en kosteskab. Fungerer perfekt med min sb3, kan administreres over nettet fra min mac, og har max taget en time at sætte op. Det kan godt lade sig gøre at sætte en rigtig server op uden det fylder så meget og sm 27ph siger, er det forsvindende i forhold til tiden det tager at rippe... Mangler stadig min klassiske samling på ca. 450 cd'er er 6mdr...
__________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |