Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 10:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: problemer med Denon vs UCD amp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
raver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Hejsa alle ..

Nu har jeg langt om længe fået lavet min UCD 400 monoblok til min subwoofer ..

Problemer ligger i at jeg sagtens kan få subben til at spille hvis jeg sætter min computer eller mp3 afspiller på men når jeg sætter den til min denon AVR-3801 reciever .. så kommer der kun brum ud.. 

Jeg bruger PT en Prosonic billig DVD afspiller som kilde in i Denon'en (Da min kiss er stået af - ski** PSU problem) men den er sat til med Coax kabel og levere fint et Dolby Digital signal .. og normal snurrerundt virker osse fin på de 5 højtalere som er sat til ..

Er der nogen her som har forstand på sådan en Denon amp ? jeg købte den engang af en herinde fra som jeg ikke lige kan huske bruger navnet på .. men jeg har ledt overalt i manualen og kan slet intet finde .. kun om at sætte subben til og om det skal være LFE eller LFE+main .. men ligelidt hjælper det.. stadig kun brum ! :/

på forhånd tak..

-Raver

Til top Vis raver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af raver

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 August 2007 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Har du været inde i on screen menuen og sikrer dig at der står "on" ved subwoofer ?. Det kan være den er indstillet til at sende subsignalet ud til de 2 fronthøjttalere.
Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

raver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2007 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

ja .. den står til on og jeg har prøvet både med LFE og LFE + main .. intet virker.. :(

kan være man skal bide i æblet og købe sig en XR55 !

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 August 2007 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Hvis subben ellers virker med andre signalkilder en receiveren, og du har prøvet med andre kabler, så lugter det lidt af en defekt udgang. Det dog temmelig sjældent på en pre-out udgang.

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men prøv at stikke ned i den nærmeste klub og evt. få dem til at kigge på den. Bare et bud.

Jeg vil af gode grunde ikke give for og imod, hvad du skal købe, men det er ærgeligt at kassere en forstærker, hvis det er en lille ting der skaber problemerne.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

raver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2007 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Hejsa .. takker for svarende

Men efter grundig søgning har jeg fundet problemet .. problemet lå i min UCD forstærker ..

UCD'en har jo 4 stik til linie indgang Non-Inventerende GND og inventeret og så en tænd/sluk ledning .. jeg havde sat Non-inventerende og inventeret til linie indgangen .. så er det jo klart at den ikke kan finde hoved og hale i det .. så efter jeg fik sat GND til istedet for Non-invert så virkede det sku ! :D

Synes bare det er underligt at den kunne spille fint med en MP3 afspiller som kilde... men så er det jo ..

Og for pokker da hvor sådan en forstærker rykker ! :D

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes