| Forfatter |
|
Højrup Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften på forumet.
Jeg har brug for lidt input hvis nogen kan hjælpe. Går og overvejer at udskifte min cd (HOLFI XARA NFB). Da forstærkeren er en VINCENT SV 233 ville det være nærliggende at kigge på enten CD 3 eller CD 6 fra VINCENT. Såjeg spørger bare om nogen evt har hart afspillere fra VINCENT og evt i duel med holfi. Jeg ønsker nemlig lidt mere "fremme i skoene lyd" og jeg tror HOLFI er flaskehals her. Jeg bor på sydfyn så jeg skal køre langt for at låne en VINCENT med hjem.
Håber at få lidt input som jeg kan arbejde videre med. Er selvfølgelig også åben for andre afspilere til rimelige penge på brugtmarked.
MVH Emil
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Puha, pas på med Vincent, det jo Kina hifi og det er jo ikke noget værd! 
Som et seriøst svar vil jeg tror du får en del mere for pengene hvis du køber en cd-afspiller fra Vincent og så matcher designet nok også bedre. 
|
| Til top |
|
| |
Højrup Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bassøe
Nej Kina-grej er ikke noget værd . Det sagde jeg også da jeg så det første gang i HF. Siden skulle man ha ny forstærker. Hørte den i "klubben" på et sæt Dali MS5. Der fik jeg lidt respekt for den lille kineser der kunne fåes for 6000. Den driver et sæt Mirage M5si til min fulde tilfredsstillelse, så forstår ikke altid det med at Kina grej ikke kan spille, men uha-det er en farlig diskusion
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Højrup skrev:
|
Hej Bassøe
Nej Kina-grej er ikke noget værd . Det sagde jeg også da jeg så det første gang i HF. Siden skulle man ha ny forstærker. Hørte den i "klubben" på et sæt Dali MS5. Der fik jeg lidt respekt for den lille kineser der kunne fåes for 6000. Den driver et sæt Mirage M5si til min fulde tilfredsstillelse, så forstår ikke altid det med at Kina grej ikke kan spille, men uha-det er en farlig diskusion
|
|
|
Det var ironisk ment, jeg har intet imod kina grej, jeg har faktisk selv noget på vej.
Men ja det er en FARLIG diskussion, bare se de 2 tråde herinde de sidste par dage hvor det er blevet diskuteret til hudløshed. 
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Højrup skrev:
|
Hej Bassøe
Den driver et sæt Mirage M5si til min fulde tilfredsstillelse, så forstår ikke altid det med at Kina grej ikke kan spille, men uha-det er en farlig diskusion
|
|
|
Det er ellers et par dejlige højtalere, meget nær en drømme ht`r. Var meget tæt på at købe et sæt M7si formange år siden, ved ikke hvorfor jeg ikke gjorde det (fik nok en hjerneblødning eller noget ligende)
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal bare vide hvilken VINCENT modller der er godt og hvilken modeller der er noget skidt.
VINCENT har lavet meget skidt, hen af vejen, men også noget god (men det har NAD også, så mon ikke at NAD er lavet i Kina).
|
| Til top |
|
| |
Højrup Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe: Fangede nu godt ironien, formulerede vist bare svaret forkert
Pierre: Ved ikke omdet er drømme HT, men har man plads og en forstærker med power, er det et godt køb på brugtmarked.
Startrek: Ja ved ikke helt hvad jeg skal sige. Hvor NAD er lavet ved jeg ikke, men har haft NAD 3020i, 314 og 317, samt har hørt mange andre modeller. Det er godt til prisen og jeg var "tilfreds", men jeg savner det nu ikke.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Højrup skrev:
Bassøe: Fangede nu godt ironien, formulerede vist bare svaret forkert
|
|
|
Hehe ok, var bare lidt i tvivl. 
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 24 August 2007 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var mente som en spørsmålt vedr. NAD, da nogle modller lider af brum, sussen m.m. Ting som bl.a. også VINCENT kan lide af, derfor kunne
VINCENT og NAD også komme fra den samme fabrik i Kina, få at NAD kan holde prise nede må de blive prod. i østen eller kina.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2007 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Det var mente som en spørsmålt vedr. NAD, da nogle modller lider af brum, sussen m.m. Ting som bl.a. også VINCENT kan lide af, derfor kunne VINCENT og NAD også komme fra den samme fabrik i Kina, få at NAD kan holde prise nede må de blive prod. i østen eller kina. |
|
|
Øh, NAD har været producerert i østen i mange år, det er der intet nyt i. NAD er kombinationen af Vestligt design og østens billige produktion. Hvordan du får det til at de skulle komme fra samme fabrik bare fordi de begge kan have et problem med brum kan jeg ikke lige se. Der er jo så mange andre der også kan have et problem med brum, støj, susen etc. fra andre producenter.
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 24 August 2007 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan kun stå ind for den Holfi... den har jeg haft til låns.. den er god.. den havde så fået lidt opdateringer hos Peter Holstein.
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |