Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 18:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: component (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
RockyNordberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har for et halvt år siden købt et PHILIPS 28PW8818 16:9 tv med Digital Natural Motion... Så var det jeg ville høre jer!! Jeg har tænkt mig at købe en ny DVD'afspiller og jeg har studeret debatterne her i forumet og kan godt se at et stik som component er sagen.. men da tv'et jo ikke har et component indgang, kun scart... Hvad skal jeg så vælge for at få det bedste billede ud af tv'et?? Kan man stadig bruge component hvis DVD'afspilleren har progresiv scan gennem et scart eller er det lige så godt at bare at bruge alm scart..?? alternativ kunne S-VHS også være sagen???

Håber I vil hjælpe.. 

Til top Vis RockyNordberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RockyNordberg

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Component og progressiv scan hænger sammen, Tv'et skal altså
have component for at udnytte progressive scan. Det bedste billede
vil du få med RGB. Dog kan der være enkelte undtagelser hvor
s-video er bedst, men det er kun på maskiner der ikke har ægte
RGB (oftest de helt billige), på disse maskiner er det blot et s-video
signal der konverteres til RGB, og det gør dit TV sikkert bedre.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

RockyNordberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

tusind tak for det....

Så har jeg endelig styr på det!!!

Til top Vis RockyNordberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RockyNordberg

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Du kan få et component til scart kabel, der efter sigende skulle være en anelse bedre end scart til scart.  Du får dog stadigvæk ikke progressive scan.
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Du kan få et component til scart kabel, der efter sigende skulle være en anelse bedre end scart til scart.  Du får dog stadigvæk ikke progressive scan.

Du kan ikke bare lave et kabel med component i den ene ende og scart (RGB) i den anden. I de tilfælde hvor du ser et scart>component kabel (eller omvendt) skyldes det de sjældne tilfælde hvor component-udgangen (eller indgangen) ligger i et scart-stik, f.eks. Kiss DVD-afspillere. Den eneste måde at tilslutte component til et normalt scart-stik er at konvertere det til RGB først, og så kan man lige så godt bruge RGB-udgangen i stedet.

Mvh. Otto, Tape Connection

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

jdg1 skrev:

Du kan ikke bare lave et kabel med component i den ene ende og scart (RGB) i den anden. I de tilfælde hvor du ser et scart>component kabel (eller omvendt) skyldes det de sjældne tilfælde hvor component-udgangen (eller indgangen) ligger i et scart-stik, f.eks. Kiss DVD-afspillere. Den eneste måde at tilslutte component til et normalt scart-stik er at konvertere det til RGB først, og så kan man lige så godt bruge RGB-udgangen i stedet.

Mvh. Otto, Tape Connection

Nu har jeg aldrig selv prøvet den pågældende kabel type.  Men så vidt jeg ved, kan du bruge dette kabel, hvis f.eks. din dvd-afspiller har komponent udgang og dit tv har scart indgang (med rgb), men ikke komponent indgang.

Denne opfattelsehar jeg efter at have læst en del indlæg på www.avforums.com og så sent som i dag var jeg nede i hifiklubben, hvor en kunde fik anbefalet et sådant kabel: http://www.selek.dk/templates/product.asp?product=PGV372

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes