Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 23:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Meridian vs. Northstar DAC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Jeg er på udkig efter en ny/brugt CD-afspiller eller DAC i 6-7.000 kr. klassen, men er mildest talt lidt på herrens mark. I denne prisklasse er der jo rigtig mange muligheder.

Senest er jeg faldt over en Meridian 508.24 med 8 år på bagen. Den er prissat til 8.000 kr., hvilket er for meget for min pengepung. Jeg har aldrig hørt den i aktion, så min interesse for den, er alene baseret på de meget positive anmeldelser, der er af modellen.

Hvad siger i til sådan en model. Er den stadig top notch til prisen efter 8 år? Hvordan er holdbarheden på den, og er det til at få reservedele til den?

Jeg er også faldet over en North Star DAC mod. 192. Den har jeg ej heller lyttet til, men den har også fået en del gode ord med på vejen. Den er prissat til 6.000 kr., hvilket er indenfor mit budget. Den skal i så fald kombineres med en Thule CD 100, der skal fungere som drev. Hvad siger i til denne konfiguration?

Jeg overvejer selv North Star modellen, især fordi den også giver mulighed for at køre DVD-afspiller og computer gennem DAC'en. Mit problem er bare, at jeg ikke har mulighed for at lytte til den før et evt. køb.

Hvad har i af andre alternativer, jeg skal kigge nærmere på?

Mit system består af Bryston BP-25 forforstærker, Meridian 557 effektforstærker, Thule CD 100 CD-afspiller og GamuT L3 højtalere.

/Henrik
Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Der må da være nogen, som har hørt en af disse, som vil dele ud af sine erfaringer.

/Henrik

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Du er velkommen til at komme forbi til et lyt på North Star DAC'en, også selvom du ikke har tænkt dig at købe den her.

Hilsner,

Karsten

Sir Round
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

spped six skrev:
Senest er jeg faldt over en Meridian 508.24 med 8 år på bagen. Den er prissat til 8.000 kr., hvilket er for meget for min pengepung. Jeg har aldrig hørt den i aktion, så min interesse for den, er alene baseret på de meget positive anmeldelser, der er af modellen.

Det er også en lækker sag. Meridian er kendt for at ha et ekstremt presist lydbilled. Jeg er sikkert du ikke vil fortryde at købe Meridian.

spped six skrev:
Hvad siger i til sådan en model. Er den stadig top notch til prisen efter 8 år?

Den holder bestemt stadig. Personlig vil jeg lede efter en af deres 598 DVD afspillere og få en fantastisk DVD audio afspiller med i købet. Som cd afspiller er den mindst lige så god.

spped six skrev:
Hvordan er holdbarheden på den, og er det til at få reservedele til den?

Holdbarheden af Meridian udstyr er helt i top og du behøver ikke bekymre dig om reservedele. Jeg har hørt historier om folk der gratis har fået lavet 20 år gammelt udstyr hos Meridian. Jeg siger ikke du skal forvente at det er gratis, hvis den skal laves, men laves det kan den.
Til top Vis Sir Round's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sir Round

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Sir Round skrev:
spped six skrev:

Det er også en lækker sag. Meridian er kendt for at ha et ekstremt presist lydbilled. Jeg er sikkert du ikke vil fortryde at købe Meridian.

spped six skrev:
Hvad siger i til sådan en model. Er den stadig top notch til prisen efter 8 år?

Den holder bestemt stadig. Personlig vil jeg lede efter en af deres 598 DVD afspillere og få en fantastisk DVD audio afspiller med i købet. Som cd afspiller er den mindst lige så god.

spped six skrev:
Hvordan er holdbarheden på den, og er det til at få reservedele til den?

Holdbarheden af Meridian udstyr er helt i top og du behøver ikke bekymre dig om reservedele. Jeg har hørt historier om folk der gratis har fået lavet 20 år gammelt udstyr hos Meridian. Jeg siger ikke du skal forvente at det er gratis, hvis den skal laves, men laves det kan den.

Du skal have mange tak for din feed back.

/Henrik

Kasper, TC
Branchemedlem
Branchemedlem

Tapeconnection

Bruger siden: 27 Marts 2007
Lokalitet: København
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

spped six skrev:
Jeg er på udkig efter en ny/brugt CD-afspiller eller DAC i 6-7.000 kr. klassen, men er mildest talt lidt på herrens mark. I denne prisklasse er der jo rigtig mange muligheder.

Hvad siger i til sådan en model. Er den stadig top notch til prisen efter 8 år? Hvordan er holdbarheden på den, og er det til at få reservedele til den?

Jeg er også faldet over en North Star DAC mod. 192. Den har jeg ej heller lyttet til, men den har også fået en del gode ord med på vejen. Den er prissat til 6.000 kr., hvilket er indenfor mit budget. Den skal i så fald kombineres med en Thule CD 100, der skal fungere som drev. Hvad siger i til denne konfiguration?

Jeg overvejer selv North Star modellen, især fordi den også giver mulighed for at køre DVD-afspiller og computer gennem DAC'en. Mit problem er bare, at jeg ikke har mulighed for at lytte til den før et evt. køb.

Hvad har i af andre alternativer, jeg skal kigge nærmere på?

Mit system består af Bryston BP-25 forforstærker, Meridian 557 effektforstærker, Thule CD 100 CD-afspiller og GamuT L3 højtalere.

/Henrik

Tror umiddelbart du får mest ud af den Meridian. Har ikke hørt de nævnte muligheder op mod hinanden godt nok, men meridian kan en ting eller 2 med digital teknik

Til top Vis Kasper, TC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper, TC Besøg Kasper, TC's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes