| Forfatter |
|
jkjaers Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sad og bladrede lidt i det nye Stereophile og læste testen på den nye SA-60. Til 4600$ virker de da ret begejstrede.
Jeg ved at det er TEACs Lexus men ellers er jeg ret blank på Esoteric. Er der nogen der har erfaringer med mærket? Bliver det solgt i DK? __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Rohlander Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Elkjær Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er virkeligt noget lækkert hifi!! Har kigget lidt på det og det er håndværk og lyd i særklasse. Lydspecialisten i århus har haft en afspiller stående og en forstærker.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja mange af de modeller findes ikke mere, det er flere år siden nogle af dem udgik.
Find en forhandler i tyskland , der er en del der har det i deres shop.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er ultra lækre - omend sjældne - sager!
Og ja den SA-60 fik en ret god anmeldelse og ikke "sindsyg" dyr.
Men mon den er landet i dk?
Ligesom Marantz SA8001 fik også en rigtig god anmeldelse - men den er vist ikke her endnu.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu ikke umiddelbart planer om at skifte CD men jeg kan ikke lade være med at blive lidt nysgerrig... jeg må holde øjnene åbne, så kan det være jeg falder over en en dag.
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
| Jeg har nu ikke umiddelbart planer om at skifte CD men jeg kan ikke lade være med at blive lidt nysgerrig... jeg må holde øjnene åbne, så kan det være jeg falder over en en dag. |
|
|
I mellemtiden kan du jo kigge lidt hér! http://www.teac.com/esoteric/
Jeg tror ikke der findes mere gennemførte produkter nogetsteds i verden...
Tjek også den nye VRDS NEO drevmekanisme. Ikke så underligt at disse apparater hører til i den lidt dyre ende!
Læs evt. også test af Esoteric P-03 og D-03 i TAS, april/maj 2007.
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen Esoteric i DK, har forgæves forsøgt at få lov til at forhandle men men 
de sælger det i Norge, og alle andre lande undtagen DK
Købte for et par år siden 2 stk. i udlandet til en billig penge, de var væk før solen gik ned
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved godt at denne tråd er lidt "out of date".
Men jeg har lige fundet ud af, at Esoteric nu kan købes i Danmark hos:
http://www.audiovision.dk (gå ind under prislister og find Esoteric).
Den omtalte model, SA-60 står til 36000, hvilket vel må siges at være fornuftigt for en afspiller i den kaliber.
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Jeg ved godt at denne tråd er lidt "out of date".
Men jeg har lige fundet ud af, at Esoteric nu kan købes i Danmark hos:
http://www.audiovision.dk (gå ind under prislister og find Esoteric).
Den omtalte model, SA-60 står til 36000, hvilket vel må siges at være fornuftigt for en afspiller i den kaliber.
|
|
|
Spændende - tak for updaten Hvis nogle får prøvet den så husk lige at skive et par linier __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
|
Jeg ved godt at denne tråd er lidt "out of date".
Men jeg har lige fundet ud af, at Esoteric nu kan købes i Danmark hos:
http://www.audiovision.dk (gå ind under prislister og find Esoteric).
Den omtalte model, SA-60 står til 36000, hvilket vel må siges at være fornuftigt for en afspiller i den kaliber.
|
|
|
Ja-uhada! Det er faktisk ret fornuftige priser på det Esoteric-grej! Måske skulle man lægge vejen forbi og se på sagerne... 
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum


Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men en pris der er knap dobbelt så dyr som hvad en amerikaner skal betale, så er den prissat ret så fornuftig af forhandleren 
Sorry for min ironi, men det fremgår vist tydeligt at prisen - for et ellers lækkert produkt - endnu en gang ikke er speciel attraktiv for en dansk køber. __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
|
Men en pris der er knap dobbelt så dyr som hvad en amerikaner skal betale, så er den prissat ret så fornuftig af forhandleren 
Sorry for min ironi, men det fremgår vist tydeligt at prisen - for et ellers lækkert produkt - endnu en gang ikke er speciel attraktiv for en dansk køber.
|
|
|
Den CD kunne jeg godt tænke mig et lyt på. Byggekvaliteten er vist heller ikke så ring endda
Men prisen . Så hellere måske SA-10 til 24995,- som dog ikke er en DVD afspiller __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger


Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det er saftsuseme guf.
Bygger til at holde i en menneskealder som de gamle Sony ES topmodeller. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen derude som har hørt de Esoteric modeller - måske SA10
Den kunne godt være interessant når og hvis der skal investeres i nyt legetøj. Den skal bare ikke have japanerlyd.....! __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger


Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
mener der er en test i det tyske stereo fra dec.
over noget af deres grej....
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger


Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
En bekendt fra Aalborg er ved at hente en SA-60 hjem fra Canada. Til den nette sum af 23k.
At tage 40k for den herhjemme er fuldstændig latterligt. Især nu med dollarkursen.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Chr. R. skrev:
|
Men en pris der er knap dobbelt så dyr som hvad en amerikaner skal betale, så er den prissat ret så fornuftig af forhandleren 
Sorry for min ironi, men det fremgår vist tydeligt at prisen - for et ellers lækkert produkt - endnu en gang ikke er speciel attraktiv for en dansk køber.
|
|
|
Den CD kunne jeg godt tænke mig et lyt på. Byggekvaliteten er vist heller ikke så ring endda
Men prisen . Så hellere måske SA-10 til 24995,- som dog ikke er en DVD afspiller
|
|
|
SA-60eren er heller ikke en dvd-afspiller. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
hansen Forum Bruger


Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 520
|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
En bekendt fra Aalborg er ved at hente en SA-60 hjem fra Canada. Til den nette sum af 23k.
At tage 40k for den herhjemme er fuldstændig latterligt. Især nu med dollarkursen. |
|
|
Kan den rigges om til 230V eller hvordan loeser han det problem?
|
| Til top |
|
| |