| Forfatter |
|
hitachi Forum Bruger


Bruger siden: 13 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg så læst lidt om at CD ( Red Book ) ? , er forældet rent lydmæssigt og musik afspilles bedst fra en harddisk og at det lyder allerbedst fra en tussegammel opfindelse der hedder en grammofon. Har ikke en pladesamling eller er PC freek eller forstand på "RedBook" , men hvilken lyd-kilde er den bedste , når vi nu ser bort fra prisen ? Ved godt at koncertsalen live stikker alle rekorder og pris lidt ligegyldig , jamen så inviterer vi da bare TV2 på besøg i stuen live forståes Hvad er den optimale lydkilde , når alt tages i betragtning ?
|
| Til top |
|
| |
niklasthedolphi Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 217
|
| Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spolebånd.  2 spor, høj hastighed (76 cm/s). Evt. 1'' eller 2'' bånd. "dolph"
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger


Bruger siden: 13 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok..Og hvor får jeg fat i sådanne spolebånd ?
|
| Til top |
|
| |
Kenneth Hansen Forum Bruger


Bruger siden: 30 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 209
|
| Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
DVD-Audio og SACD, der kommer desvære bare ikke rigtigt noget nyt på de formater.
ps. 1" og 2" tomme spolebånd bruges/har været brugt til 8, 16 eller 24 spor. 1/4" og 1/2" til 2 spors master. __________________ Mit DIY Setup
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger


Bruger siden: 13 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok , hvor får jeg så fat i en lækker professionel spolebåndoptager og nogle masterbånd ? Lyder som en lidt umulig opgave Sikkert nok en lækker lyd , men nytter intet når det ikke er til at få fat på for almindelige mennesker ..
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger


Bruger siden: 13 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Især spolebånd (master) indspillet med den musik jeg kan li`
|
| Til top |
|
| |
niklasthedolphi Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 217
|
| Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
TapeOp Tapersection Audioasylum TapeProject DBA eBay QXL KSB Det er nogle eksempler på steder hvor man enten køber/sælger/bytter bånd og båndmaskiner og/eller steder hvor man udveksler erfaringer om hvor og hvordan man bruger og køber båndoptagere og bånd, heriblandt 2.- og 3. generations masterbånd. Derudover er der jo altid muligheden for selv at gå ud og lave optagelser efter aftale med musikere. Så har man jo herefter 1. generations masterbånd på hånden. Så har man også noget sjov ud af det.  Venligst "dolph"
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger


Bruger siden: 13 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 01:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
WAW !! Det troede jeg skisme ikke ...SUPER Kan du anbefale en god og billig båndmaskine ? Skal bare eksperimentere i første omgang..
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
hitachi skrev:
|
Nu har jeg så læst lidt om at CD ( Red Book ) ? , er forældet rent lydmæssigt og musik afspilles bedst fra en harddisk og at det lyder allerbedst fra en tussegammel opfindelse der hedder en grammofon. Har ikke en pladesamling eller er PC freek eller forstand på "RedBook" , men hvilken lyd-kilde er den bedste , når vi nu ser bort fra prisen ? Ved godt at koncertsalen live stikker alle rekorder og pris lidt ligegyldig , jamen så inviterer vi da bare TV2 på besøg i stuen live forståes Hvad er den optimale lydkilde , når alt tages i betragtning ?
|
|
|
Ja-ja...Red book er 'forældet'..hmm...
Det er sikkert rigtigt!
MEN...køb dig en Audio Note DAC (ikke den allerbilligste) og nyd så de millioner af Red Book-cd'er der findes ude i verden - og glem alt om de nye fancy formater. Du kommer tættere på 'masterbåndet' end du drømmer om!
Eller køb en god pladespillerkombination...
Måske skulle du lige ha' de basale ting på plads i dit anlæg, inder du begiver dig ud på eventyr med spolebåndoptagere, og forskellige båndbredder (bogstaveligt talt)! 
Man køber heller ikke en gammel Bugatti sportsvogn som éns første bil!...
Mvh.
Niels
|
| Til top |
|
| |
mad_max Forum Bruger


Bruger siden: 04 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du nu vil ha en ting som er den bedste kilde så ville jeg ikke anbefale spolebåndoptageren da det er kun i teorien den er bedst. Der er støj osv. på afspilningen. SACD er nok det som spiller en kilde bedst lige pt og der er ikke den samme støj som du har ved analog afspillere som jeg personligt hader. Ved så ikke om der er nogle ordentlige SACD medier på markedet. Det bedste jeg selv har hørt er Eagles - When hell freezes over. I DTS på et mark levinson, MIT og Revel setup. Da jeg lukkede øjnene var det som jeg selv var til koncerten  Lytterummet var også bygget specielt af nogle lyd ingeniører fra Aalborg universitet så alt var i top. __________________ Specifikationer er lige så nyttige som en skovl uden skaft.
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger


Bruger siden: 13 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
hitachi skrev:
|
Nu har jeg så læst lidt om at CD ( Red Book ) ? , er forældet rent lydmæssigt og musik afspilles bedst fra en harddisk og at det lyder allerbedst fra en tussegammel opfindelse der hedder en grammofon. Har ikke en pladesamling eller er PC freek eller forstand på "RedBook" , men hvilken lyd-kilde er den bedste , når vi nu ser bort fra prisen ? Ved godt at koncertsalen live stikker alle rekorder og pris lidt ligegyldig , jamen så inviterer vi da bare TV2 på besøg i stuen live forståes Hvad er den optimale lydkilde , når alt tages i betragtning ?
|
|
|
Ja-ja...Red book er 'forældet'..hmm...
Det er sikkert rigtigt!
MEN...køb dig en Audio Note DAC (ikke den allerbilligste) og nyd så de millioner af Red Book-cd'er der findes ude i verden - og glem alt om de nye fancy formater. Du kommer tættere på 'masterbåndet' end du drømmer om!
Eller køb en god pladespillerkombination...
Måske skulle du lige ha' de basale ting på plads i dit anlæg, inder du begiver dig ud på eventyr med spolebåndoptagere, og forskellige båndbredder (bogstaveligt talt)! 
Man køber heller ikke en gammel Bugatti sportsvogn som éns første bil!...
Mvh.
Niels
|
|
|
Hvilke basale ting er det du mener jeg mangler ? 
|
| Til top |
|
| |