Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 11:05   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Ripping af CD´er til Ipod (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Boie
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Marts 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Hej folkens

Jeg har bestilt den nye 160 GB Ipod. Jeg skal bruge den sammen med min nye Denon AVR 2807 og ASD R-1 Ipod dock.

Min plan er at rippe alle mine CD´ere over på en ekstern hard disk, for så derfra at overføre dem til min Ipod. Denne lille omvej skyldes risikoen for at tabe en Ipod i colaen.

Mit spørgsmål til Jer eksperter er så, hvilket format burde jeg rippe dem i? Kan jeg rippe i PCM (CD format) for så at konvertere dem til Loss less eller WAV når jeg overfører dem til Ipod´en.

Hvilket format anbefaler I for absolut bedste lydkvalitet - loss less, MP3 (high solution) eller WAV?

Har I et par eksempler på gode programmer til at rippe med?

 

Til top Vis Boie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boie
 
Mark.S
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 531
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Når du nu har en iPod, var det jo meget oplagt at rippe til Apple's eget lossless format ALAC (Apple Lossless Audio Codec).
Det nemmeste vil helt klart være at bruge iTunes (i secure mode), hvilket ikke skulle have indflydelse på rippe-kvaliteten, hvis dine CD'er ikke er ridsede.
Hvis du derimod vil gå efter den bedst mulige kvalitet, skal du bruge EAC (Exact Audio Copy). Om det kan rippe direkte til ALAC er jeg ikke sikker på, men ellers kan det af omveje.



__________________
Mit setup:
FLAC, Hercules DJ Console, Densen Beat B-100, Qln Signature MK. II
Til top Vis Mark.S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mark.S
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes