| Forfatter |
|
MrForce Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 249
|
| Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har i ca. 14 dage lyttet en del til min "nye" forstærker baseret på 2 stk. NewClassD moduler (købt brugt, så den skulle være spillet til !). Den har generelt en rigtig flot lyd, men der er et område i diskantområdet (nedre diskant - som jeg høre det !), hvor den er meget hård i lyden. jeg har prøvet med forskellige digitale kilder + en analog kilde - samme resultat 
Forstærkeren er tilsluttet et par ældre KEF 104/2 højttalere, som jo såvidt jeg ved, er kendt for at være rimelig kontante/direkte i netop Diskant og øvre mellemtone, men jeg synes den hårde lyd jeg oplever er for udtalt til at det hele kan tilskrives højttalerne !!? 
Er der andre herinde som har erfarringer med disse NewClassD moduler og deres lyd ?
M.v.h.
MrForce 
|
| Til top |
|
| |
Gnist Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 283
|
| Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg har kørt med NewclassD i næsten et år nu, og jeg synes den har en dejlig meget vægtløs top. Mine højttalere er Dynaudio Myrage med Essotar T 330 D diskantenheder
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv med nogle Riken modstande i serie med indgangen, det hjalp på Hans Nielsens efter råd fra mig.
|
| Til top |
|
| |
MrForce Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 249
|
| Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa 
Takker for jeres svar 
Jeg har udskiftet de 2 OPAmps til 8620'erne - Det hjalp rigtig meget 
Hvor kan jeg få fat i sådan et par Riken modstande og hvor store (ohm) vil du mene de skal være ?
Jeg forsøger i øjeblikket at skaffe en ekstra 500 VA trafo af den type som LC audio indtil for nylig solgte (Keen Ocean TTO- 13440-00) - desværre uden held indtil videre, planen er at lave en dual mono konstruktion - måske dette også kan hjælpe lidt på lyden !! 
M.v.h.
MrForce 
|
| Til top |
|
| |
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
500 KVA !!!! Femhundrede Kilo Volt Ampere...
|
| Til top |
|
| |
MrForce Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 249
|
| Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaaa min plan er jo en kraftig forstærker, så mindre en 500 KVA kan da ikke gøre det - hurtig response ved skrivefejl - dejligt at vide at tråden bliver læst 
Og så i pap: 500 KVA = fejl --> 500 VA = Rigtig (er rettet i indlæget ovenover.....) 
M.v.h.
MrForce 
|
| Til top |
|
| |
MrForce Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 249
|
| Sendt: 26 Februar 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
NESREDNA Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 26 Februar 2008 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Følger lige med på sidelinien!  Den ser spændende ud den "op-amp"! Hvad koster sådan en lille fætter? Og hvad menes der med "Differential amplification network"? Balanceret eller sådan?
__________________ Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701
Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 26 Februar 2008 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Send mig PB med Navn og Adresse så sender jeg Riken helt gratis. < 470 ohm >
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger


Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller jeg kan sende MrForce 8 stk. 1/2Watt's 2K-Ohm's vintage Beyschlag's, stadig helt gratis..
Mvh. Jens/Modifix.
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 06:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror næppe de gør helt det samme som Riken. Er de lavet af kulmasse?
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger


Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Tror næppe de gør helt det samme som Riken. Er de lavet af kulmasse? |
|
|
Forhåbentlig ikke! - med kulfilm, så vidt jeg husker..
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kulmasse farver lyden ganske kraftigt og især Riken. Det er en god hjælp til de skrigende Classe D forstærkere. Dersværre blev jeg fristet til at bruge dem i klubbens brokoblede LC Audio XP og i den er det ikke særligt heldigt. De skulle gerne fjernes ved lejlighed da instrumenter og sangere bliver for fysisk store.
|
| Til top |
|
| |
MrForce Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 249
|
| Sendt: 04 Marts 2008 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Først en STOR tak til Diamagnetic fordi han sendte mig et par Riken-modstande og til Modifix for tilbudet om at sende mig nogle Beyschlag's - mange tak begge to 
Nå men jeg har nu uskiftet det lille stykke signal-ledning jeg benyttede mellem NCD modulerne med Riken-modstandene, så det kun er modstandende som sidder mellem indgangsstikkene og forstærker-modulerne.
Hvis nogen havde fortalt mig inden jeg gik igang med denne modificering, hvilken lydændring dette lille indgreb (læs: montering af 2 "skide modstande") ville gøre, så havde jeg nok ikke troet det !! 
Til min kommentar "skide modstande" skal lige knyttes at jeg har arbejdet med elektronik i mange år, og havde ikke forventet at modtage modstande med guldben - Det har de Riken-modstande som Diamagnetic sendte mig - Har aldrig tidligere oplevet at en modstand kan have forgyldte ben og ose af kvalitet 
Lyden er blevet en helt anden, tidligere var der lidt problemer i den nedre diskant/øvre mellemtone, hvor specielt stemmer kunne komme til at lyde anstrengt, et problem som desværre havde tendens til at forstyrre hele lydbilledet !
Efter modstandene er monteret, så er hele lydbilledet blevet varmere (og større), hvilket gør at jeg oplever at øret bedre kan slappe af og lukke de andre frekvenser i lydbilledet ind = meget større lyd/musik nydelse 
Så nu har min NewClassD forstærker og mine Kef Reference 4 højttalere fået nyt liv.
Som det jo nok kan forståes af ovenstående, så kan jeg varmt anbefale sådan et par Riken-fætre sammen med NCD1 modulerne - fungere ihvertfald godt her hos mig 
Da jeg ikke kender de der Beyschlag's som Modifix tilbød mig, så kender jeg ikke deres egenskaber for lyden.
M.v.h.
MrForce 
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 04 Marts 2008 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Er det muligt at få et foto kastet på af den "modstands-forbindelse"? skal selv til at prøve ncd...
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
MrForce Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 249
|
| Sendt: 04 Marts 2008 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Per
Yep skal nok lægge et billed på af forstærkeren i sin nuværende form, hurtigst muligt 
Angående monteringen af modstandene, der har jeg monteret mine NCD1 moduler så tæt på bagpladen / Indgangsstikkene, så modstandene i sig selv kan nå fra signal-ind stikket på NCD1 modulerne til Phono-stikkene på bagbladen af kabinettet. Så har jeg bare loddet modstanden fast i begge ender og benyttet en midterleder fra et audiosignalkabel som stel mellem modulerne og Phono stikkene !
God fornøjelse med dit NCD-projekt.............. 
M.v.h.
MrForce 
|
| Til top |
|
| |
MrForce Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 249
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa 
Så blev der endelig taget nogle billeder:



M.v.h.
MrForce 
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger


Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 15 Marts 2008 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Æv - de billeder kan jeg ikke se..
Mvh. Jens/Modifix
|
| Til top |
|
| |
MrForce Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 249
|
| Sendt: 15 Marts 2008 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Døde links...
mvh. Per
|
| Til top |
|
| |