Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 00:19   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Lyngdorf SDA-2175 som effekt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 682
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Tænker på at prøve den som effekt på min Denon AVC-SRA. Højttalerne er VA Beethoven Concert Grand. Er der nogen ide i at prøve det eller har min Denon samme krafter via dens 7x170W? Det jeg savner er specielt noget mere saft kraft og hold i bunden. Det havde jeg på min gamle Audia Flight One. Lyngdor'en kan fåes til 5k brugt og vil ikke ofre mere på det, så hellere lade være hvis det ikke kan give noget væsentligt.
Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S
 
JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 494
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Jeg vil påstå at det vil være en hørbar forbedring - og go værdi for pengene, hvis du køber den brugt. Lyngdorfen har masser af kræfter - flere end din Denon - og jeg har selv haft og været rigtig glad for en SDAi2175.

Mvh Jonas



__________________
Sonos :-)

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant
 
Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 682
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

JoeConsultant skrev:

Jeg vil påstå at det vil være en hørbar forbedring - og go værdi for pengene, hvis du køber den brugt. Lyngdorfen har masser af kræfter - flere end din Denon - og jeg har selv haft og været rigtig glad for en SDAi2175.

Mvh Jonas



Men du ved det ikke rigtigt alligevel? Kender du min Denon?
Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S
 
JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 494
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Nej, jeg har ikke hørt din Denon, så jeg kan ikke komme med en direkte sammenligning - så måske formulerede jeg mig forkert øverst.

Jeg skulle nok have nøjedes med at skrive, at en SDA2175 er en rigtig, rigtig god forstærker og at jeg godt kan lide Lyngdorf lyden. Samtidig har den også masser af kræfter - og bruger ikke meget strøm (ved ikke, om det betyder noget). Til 5k er den et godt køb! Jeg vil også tro, at du vil kunne sælge den igen uden de store nedsalg i prisen, hvis du ikke er tilfreds med den; de er ganske efterspurgte og der er ikke mange til salg af dem.

Mvh Jonas



__________________
Sonos :-)

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant
 
Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 682
Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har en 2175 hjemme på prøve nu. Den har lidt mere styr på bunden, men umiddelbart synes jeg ikke det er den store revolution. Synes den spiller en del tilbagelænet, der skal skrues godt op for den ligesom bryder igennem. Indtil da synes jeg ligesom der er lidt låg på det hele. Diskanten synes jeg er en anelse tilbagelænet. Jeg skal nok op i noget større og dyrere effekt før jeg får noget mere vellyd .
Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S
 
JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 494
Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Okay, cool at du fik en hjem til prøve!

Jeg har selv nogle håbløse højttalere at drive, lav følsomhed og en impedanskurve der svinger voldsomt (B&W XT4). Jeg synes selv ad min SDAi2175 lød ret godt på dem, men at der manglede noget power. Derfor købte jeg en Musical Fidelity A5cr effekt ( http://www.musicalfidelity.com/products/a5/a5crpow_specs.htm l), der i den grad kan levere varen.

Jeg havde fået indtrykket at de fleste viennaer ikke var sådan alt for svære at drive, hvorfor jeg ville have troet at Lyngdorffen havde kræfter nok. Samtidig kan jeg rigtigt godt lide Lyngdorf-lyden - derfor anbefalede jeg dig at prøve dem.

Jeg vil dog sige; hvis du har mulighed for at prøve Musical Fidelity A5cr tror jeg du bliver positivt overrasket. Jeg har svært ved at forestille mig en højttaler den ikke kan vække til live. Masser af råstyrke (200 ampere, 255 watt 8 Ohm, 416 watt 4 Ohm), hug i bassen og samtidig sammenhængende lydbillede & god, luftig diskant. Jeg ville ikke foreslå den, da den koster en del mere en Lyngdorfen. Men de har den på tilbud i Tapeconnection lige nu, så tag et lyt.

Mvh Jonas



__________________
Sonos :-)

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes