| Forfatter |
|
pirat Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 90
|
| Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har haft en EAR 202 i et stykke tid, den er meget klinisk i sin lyd.
Jeg havde også en Zappluse 2.3 for et godt stykke tid siden, den mindes jeg mere blød/varm i lyden.
Er der nogen, som har oplevet noget af de digitale forstærkere med en varm lyd?
Hvis ja, hvilke, og hvad syntes I bedst om?
Mvh.
Pirat __________________ Brik Audio forstærker, Tannoy D70
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hypex180 lyder "varm", det var en positiv oplevelse at lytte til den.
|
| Til top |
|
| |
reenberg Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 466
|
| Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
De to Zap'er jeg har/har haft har begge været meget klare og detaljerede i lyden, det er mit indtryk at klasseD forstærkere som sådanne ikke farver lyden i nogen nævneværdig grad. Hvis du vil have farved lyd tror jeg det skal skabes et andet sted i kæden (rør-cd/Preamp/farvede højtaler)
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Trends er også traditionel
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
|
Trends er også traditionel |
|
|
Semidigital, er vist et bedre ord. Så er der en smule digitalteknologi i, frem for slet ingen. http://news.ecoustics.com/bbs/messages/10381/349551.htmlCitat: "
Class-T is actually a registered trade mark of Tripath Technology Inc.
for their Digital Power Processing (DPP) technology which is one of the
many modifications on Pulse Width Modulated (PWM) switching technology
more commonly known as Class-D."
Link
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er en digitalforstærker pr. definition klasse D?
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimC skrev:
|
Er en digitalforstærker pr. definition klasse D?
|
|
|
Klasse D kommer af at Klasse A, B, C var de første topologier. D'et blev så hurtigt fejloversat til digital.
Digitale effekteforstærkere findes ikke. Digitalt kontrollede effektforstærkere er så en anden sag. Her findes dog kun ganske få på markedet.
Derfor er der nu to typer klasse D forstærkere.
Analogt styrede klasse D - Også kaldet semi digital
Digitalt styrede klasse D - Også kaldet fuld digital eller ægte digital
Pt. kender jeg ikke andre typer forstærkere end klasse D, der kan udstyres med en digitalt generet signal.
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger


Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
pirat skrev:
|
Hej
Jeg har haft en EAR 202 i et stykke tid, den er meget klinisk i sin lyd.
Jeg havde også en Zappluse 2.3 for et godt stykke tid siden, den mindes jeg mere blød/varm i lyden.
Er der nogen, som har oplevet noget af de digitale forstærkere med en varm lyd?
Hvis ja, hvilke, og hvad syntes I bedst om?
Mvh.
Pirat
|
|
|
Jeg har selv et par trekanter fra AR Enigma+LE2 og kører dem som BI-amping. De lyder på ingen måde kliniske men er varme og detaljerede i lyden.
Forstærkerne er også opbygget på de første A-moduler uden egen strømforsyning. Her havde Peter flere muligheder med at tweake dem, og det er helt klart de bedste ICE-power forstærkere jeg har hørt. Du kan få en demo hvis du har lyst.
|
| Til top |
|
| |