Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 15:16   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Digital forstærker med varm lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pirat
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 90
Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har haft en EAR 202 i et stykke tid, den er meget klinisk i sin lyd.

Jeg havde også en Zappluse 2.3 for et godt stykke tid siden, den mindes jeg mere blød/varm i lyden.

Er der nogen, som har oplevet noget af de digitale forstærkere med en varm lyd?

Hvis ja, hvilke, og hvad syntes I bedst om?

Mvh.

Pirat



__________________
Brik Audio forstærker, Tannoy D70
Til top Vis pirat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pirat
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 113
Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 08:03 | IP-adresse registreret  

Hypex180 lyder "varm", det var en positiv oplevelse at lytte til den.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
reenberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 466
Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

De to Zap'er jeg har/har haft har begge været meget klare og detaljerede i lyden, det er mit indtryk at klasseD forstærkere som sådanne ikke farver lyden i nogen nævneværdig grad. Hvis du vil have farved lyd tror jeg det skal skabes et andet sted i kæden (rør-cd/Preamp/farvede højtaler) 
Til top Vis reenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reenberg
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Den digitalforstærker jeg har hørt, med bedst lyd, er Trends TA 10.1.

Der er en tråd her, omkring den:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50495

NB. Zappulse er iøvrigt ikke en digitalforstærker, men traditionel PWM.


__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9424
Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Den digitalforstærker jeg har hørt, med bedst lyd, er Trends TA 10.1.

Der er en tråd her, omkring den:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50495

NB. Zappulse er iøvrigt ikke en digitalforstærker, men traditionel PWM.

Trends er også traditionel

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

Spencer skrev:
Den digitalforstærker jeg har hørt, med bedst lyd, er Trends TA 10.1.

Der er en tråd her, omkring den:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50495

NB. Zappulse er iøvrigt ikke en digitalforstærker, men traditionel PWM.

Trends er også traditionel


Semidigital, er vist et bedre ord.
Så er der en smule digitalteknologi i, frem for slet ingen.

http://news.ecoustics.com/bbs/messages/10381/349551.html

Citat: " Class-T is actually a registered trade mark of Tripath Technology Inc. for their Digital Power Processing (DPP) technology which is one of the many modifications on Pulse Width Modulated (PWM) switching technology more commonly known as Class-D."

Link


__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
kimC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 675
Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Er en digitalforstærker pr. definition klasse D?

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC
 
Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9424
Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:

Er en digitalforstærker pr. definition klasse D?

Klasse D kommer af at Klasse A, B, C var de første topologier. D'et blev så hurtigt fejloversat til digital.

Digitale effekteforstærkere findes ikke. Digitalt kontrollede effektforstærkere er så en anden sag. Her findes dog kun ganske få på markedet.

Derfor er der nu to typer klasse D forstærkere.

Analogt styrede klasse D  - Også kaldet semi digital

Digitalt styrede klasse D - Også kaldet fuld digital eller ægte digital

Pt. kender jeg ikke andre typer forstærkere end klasse D, der kan udstyres med en digitalt generet signal.

 

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 760
Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

pirat skrev:

Hej

Jeg har haft en EAR 202 i et stykke tid, den er meget klinisk i sin lyd.

Jeg havde også en Zappluse 2.3 for et godt stykke tid siden, den mindes jeg mere blød/varm i lyden.

Er der nogen, som har oplevet noget af de digitale forstærkere med en varm lyd?

Hvis ja, hvilke, og hvad syntes I bedst om?

Mvh.

Pirat

Jeg har selv et par trekanter fra AR Enigma+LE2 og kører dem som BI-amping. De lyder på ingen måde kliniske men er varme og detaljerede i lyden.

Forstærkerne er også opbygget på de første A-moduler uden egen strømforsyning. Her havde Peter flere muligheder med at tweake dem, og det er helt klart de bedste ICE-power forstærkere jeg har hørt. Du kan få en demo hvis du har lyst.

 

Til top Vis callesoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af callesoroe
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes