Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 13:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Mega glad for min SB3!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
skum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 17 November 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Ikke noget decideret debatindlæg det her... men vil barelige udtrykke min overdrevne begejstring for min SB3!

Har haft den i et stykke tid efterhånden, men aldrig rigtig haft tiden til at få den virke ordentligt, dvs server, wi-fi osv.

Men nu har jeg givet migselv tidentil det, og jeg må klappe i mine små hænder over hvilket prægtogt stykke lgetøj det egentlig er. Er overhovedet ikke begyndt med den kedelige del endnu, som er at rippe alle mine cd'er (500+= endnu, men kun lige linket til mine mp3'ere, og nogle enkelte wav'er. Den spiller altså virkelig fantastisk, og jeg er næsten sikker på den er på højde eller over min cdafspiller, selvom den i sig selv er aldeles fremragende, og ejerglæden er høj.

Jeg er næsten på vippen til at rippe alle mine cd'er og skippe mit nuværende stereosetup, og kun benytte effekt + højttalere. Men er virkelig i tvivl om hvilken effekt der skal benyttes.

Har seriøst overvejet en DIY Newclassd, LCaudio Hypex semi-dig effekt...men er i tvivl (der er jo også Lyngdorf?)

Anken er at jeg også lytter rigtig meget på vinyl, og i min forstærker er der en fabelagtig RIAA...så spørgsmålet er hvilken forforstærker der vil være god til prisen... har overvejet en Micromega Pre, men de er ikke til at komme i nærheden af brygte, og nypris er for høj (7000+ kr)

Derfor har jeg skævet til Rotel, enten RC-1070 eller RC-06 ....

Eneste krav er at der skal være remote, og riaa, og fornuftig pris ;-)

Et andet spm, er hvordan andre brugere af en SB3 ripper deres cd'ere, ifht indeksering af Album, titel, artist, tracknr... synes ikke rigtig jeg kan få ensartethed i betaudgaven af Slimserver 7.0 (som i øvrigt har et rigtig lækkert gui) ... men det ordner sig sikkert når jeg ripper alle mine cd'er på et tidspunkt

God weekend til alle!! :-)

Til top Vis skum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skum

KoxxBoxx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 18 November 2007 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Jeg må også indrømme, at jeg er ret glad for min SB. Det er en fin, lille sag.

Mht dit sidste spørgsmål: Slimserver indekserer udfra tags i dine musikfiler, så hvis disse er ensartede bør SS også vise dem rigtigt. Personligt bruger jeg Exact Audio Copy til at rippe til FLAC, og bruger som udgangspunkt EAC's indbyggede freedb-funktion til tagging. Har jeg senere hen brug for at ændre på tags bruger jeg Mp3tag - http://www.mp3tag.de/en/

Gør dig selv en tjeneste og læg en slagplan, FØR du begynder at rippe dine CD'er. Overvej mappestruktur, filnavne osv. og vælg en god ripper og et tabsfrit filformat fra starten af. FLAC er efter min mening det oplagte valg pga. filstørrelse, kvalitet og SB'ens indbyggede understøttelse af dette format. Ripningen er i forvejen et kedeligt stykke arbejde, så det vil være rigtig surt at skulle starte forfra halvvejs inde i processen, fordi du opdager at du kunne have gjort det bedre.

Happy ripping!

Til top Vis KoxxBoxx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KoxxBoxx

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes