Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 05:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Hjælp til valg af digital/pwm forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nenox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 November 2007 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Hej,

Var egentligt på udkig efter en integreret forstærker til c. 5000-6000,  men kigger nu efter noget
digital/pwm i stedet, da jeg har ladet mig fortælle at man får meget(!!!) mere forstærker for pengene.
Valget står umiddelbart mellem L C Audio til ca. 5000,-
(Saml selv) eller f.eks. Lyngdorf/Tact sda2175 til ca. 9000,-.

Jeg vil i første omgang køre direkte ud af mit lydkort og ind i
forstærkeren (med en eller anden form for powerbrake), dog vil jeg nok gerne
have fat i noget passiv preamp, så jeg kan by-passe computeren når andre kilder spiller, hvis det skal være.

Har også tænkt mig at prøve at køre Acourate room correction på pc'en, hvis jeg kan finde en måle mikrofon jeg kan låne/leje.

Nogle gode råd til valg af forstærkeren eller andet??

Smile Sune

Mine nuværende komponenter:
RMA audio HDSP Multiface (10.000,- lydkort) + Lossless audio
Tara Labs Prism Bi-wire
B&W DM601 (1. version solgt i hi fi klubben.. Skal nok opgraderes!)

Til top Vis Nenox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nenox

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 November 2007 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Lyngdorf SDA2175 skulle være en kanon forstærker til prisen og til de brugt priser man kan finde dem til så det et super køb, har set dem til 5000 DKK på DBA.

Et andet godt valg ville være en NAD Silverline S200, den kan også fåes til en 5000-6000 DKK brugt og den leverer masser af power og har super kontrol i bassen.

Det er de 2 forstærkere jeg selv hælder mest til når jeg en dag skal have en ny effekt.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

Nenox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2007 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået  hørt lidt forskelligt Denon over den sidste tid (10.000-40.000 excl. højtalere) og må konstatere at jeg virkeligt ikke kan lide at høre på det, så en S200 er nok ikke interessant.

Har kigget på dba men har ikke fundet noget lyngdorf. Til gengæld har jeg set at Acoustic Reality laver en billig pwm amp, eAR-202 REF, til lige omkring 3.000,- Er der nogen bud på hvordan den spiller i forhold til de andre?

Jeg kunne selvfølgelig stadigt vælge at købe mig noget brugt integreret. Har både kigget på Copland, Denson og Sugden i 3500-5000... Men jeg får måske meget mere for pengene hvis jeg vælger digitalt?

More input please :-)

Sune

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Sendt: 23 November 2007 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Nenox skrev:
Jeg har fået  hørt lidt forskelligt Denon over den sidste tid (10.000-40.000 excl. højtalere) og må konstatere at jeg virkeligt ikke kan lide at høre på det, så en S200 er nok ikke interessant.

Har kigget på dba men har ikke fundet noget lyngdorf. Til gengæld har jeg set at Acoustic Reality laver en billig pwm amp, eAR-202 REF, til lige omkring 3.000,- Er der nogen bud på hvordan den spiller i forhold til de andre?

Jeg kunne selvfølgelig stadigt vælge at købe mig noget brugt integreret. Har både kigget på Copland, Denson og Sugden i 3500-5000... Men jeg får måske meget mere for pengene hvis jeg vælger digitalt?

More input please :-)

Sune

Nu er Denon jo ikke NAD, så hvis du ikke kan lide Denon er det vel meget sandsynligt at du evt. kan lide NAD Silverline S200
Men hvorfor ikke købe en SDAi2175, så du får den integrerede del med, det koster ikke meget mere end effekten, på brugtmarkedet..

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Sendt: 23 November 2007 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Har haft SDAi2175. Kan kun anbefale den - lækker forstærker, godt med kræfter og dejlig lyd. Synes jeg i det mindste

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

Nenox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2007 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
Nu er Denon jo ikke NAD, så hvis du ikke kan lide Denon er det vel meget sandsynligt at du evt. kan lide NAD Silverline S200
Men hvorfor ikke købe en SDAi2175, så du får den integrerede del med, det koster ikke meget mere end effekten, på brugtmarkedet..

He he :-) Streg lige det der Denon.. Det NAD jeg ikke kan lide.... NAD! Denon har jeg ikke noget forhold til, ud over at det hverker virkes som om det rykker i eller støder nogen.

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Sendt: 24 November 2007 kl. 02:56 | IP-adresse registreret  

Test af den gamle version af eAR-202 her  http://www.hifi4all.dk/brugeranm/anmeldelse.asp?Kat=7&id =61&titel=eAR+202

Og prisen er da ganske behagelig http://arhifi.com/shop/productlist.asp?Id=1

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 November 2007 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

- Mener LC Audio har 30 dages fuld retur-ret, så du kan jo "købe" en færdig forstærker og teste dine ører på, og returnere den for at bytte med et byggesæt???

I værste fald, og du ikke kan lide den har det vel kun kostet retur-fragten...

Lars / Viborg

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg

Nenox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2007 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Hej Lars,

Det kunne godt være en idé.. Var faktisk lige i studiet (som musiker) her den anden dag, hvor der stod et fuldt 5.1 dynaudio air setup. Jeg mener at det er 800xe der sidder i dem? Havde ikke den vilde mulig for at vurdere lyden, da vi arbejdede med elektronisk musik i tidlig indspilnings fase. Men power det var der da i det! Men nu er en engagerende lyd ved lavere nivauer det vigtigt for mig (Kan altid leje et party anlæg i KT hvis jeg skal holde fest :-) )

Jeg formoder at 800ex vil blive noget dyrere (Specielt hvis det skal være incl. kabinet og arbejdsløn) end en eAR200 der kan fås til omk 3000,- (Eller brugt til omkring 2000,-) Og så har jeg jo ingen anelse om hvordan de lyder i forhold til hinanden..  Dog har jeg fået 800ex kraftigt anbefalet, men det var dog ment som at det skulle køre sammen med noget pc baseret room correction, hvilket jeg formoder kan ændre forstærkerens karaktestik temligt meget.

Hvis jeg skal have en færdig forstærker fra LC, formoder jeg ikke at den kan bestilles via hjemmesiden. Desværre er jeg stødt på div. indlæg om at det kan være svært at få svar når man skriver til LC. (Har selv ikke fået svar på netop et tilbud om en færdigbygget amp, med det er nu heller ikke mere en 3-4 dage siden jeg skrev) Hvis du eller en anden kan give mig et praj om hvor jeg bør skrive til, for at få hurtigt expedition, ville det være fedt :-)

Sune

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 November 2007 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Slettet grundet reklame - witzel
Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg

Nenox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2007 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

:-) Takker!

Jeg har lige hørt fra Gert, som for øvrigt gav sig god tid til at "forsøge" at sætte mig ind i tingene, da jeg ringede. (Jeg er lidt af en abe i forhold til forstærker teknik og selvbyg..)

Vil gerne lige understrege at jeg ikke på nogen måde prøvede at brokke mig over noget, men var mere bange for at der kunne komme til at gå tid, på baggrund af det jeg havde læst. Er jo lidt ivrig efter at få noget, nu hvor jeg har besluttet mig for at skulle investere + har nogle gode brugt tilbud jeg også overvejer.

Sune

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 November 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Jaeh, Gert er jo en af de tunge dregne i industrien... - Han er osse bagmanden bag TC electronic, Tannoy og LAB-Gruppen i sverige, så han har vel lært et par ting hen ad vejen...!!

Lars / Viborg

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes