| Forfatter |
|
Kinnaps Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 23 November 2007 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bagerst til venstre på DC-91, findes to indgange - HPC (optisk) og HPC (balanceret). Det er begge digitale indgange, som jeg forstår det. Ikke at der mangler digitale indgange på konverteren , men måske nogle brugere har erfaring mht. disse lidt specielle stik?.
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 23 November 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg ved er det Accuphases egen opkobling for afkodning af SACD-signaler (fra et Accuphase SACD løbeværk), som ellers normalt ikke kan transporteres i det digitale domæne.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Kinnaps Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2007 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
| Så vidt jeg ved er det Accuphases egen opkobling for afkodning af SACD-signaler (fra et Accuphase SACD løbeværk), som ellers normalt ikke kan transporteres i det digitale domæne. |
|
|
Under Digital Recorders kategorien, findes ligeledes det balancerede stik for digital in og digital out. Tænkte derfor, at det måske var en slags standard. Jeg har dog ikke set det anvendt andre steder. Det er nok en intern standard, som du siger.
|
| Til top |
|
| |
Kinnaps Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ingen, der har gjort sig nogen erfaringer mht. HPC indgangsstikkene?.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 23 November 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
| Så vidt jeg ved er det Accuphases egen opkobling for afkodning af SACD-signaler (fra et Accuphase SACD løbeværk), som ellers normalt ikke kan transporteres i det digitale domæne. |
|
|
Det er jeg 99% sikker på at det ikke er for det er DC-91'eren for gammel til, de sidste blev produceret i 1997, og den kan slet ikke dekode SACD signaler. Men derudover mener jeg også der er tale om Acccuphase egen standard til at overføre digital lyd, mener jeg har et kabel liggende der passer til, men den passer sikkert kun på det tilhørende DP-91 drev __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Kinnaps Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2007 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
janils skrev:
|
|
Det er jeg 99% sikker på at det ikke er for det er DC-91'eren for gammel til, de sidste blev produceret i 1997, og den kan slet ikke dekode SACD signaler. Men derudover mener jeg også der er tale om Acccuphase egen standard til at overføre digital lyd, mener jeg har et kabel liggende der passer til, men den passer sikkert kun på det tilhørende DP-91 drev
|
|
|
Hej Jesper
Flot setup du har der. Var lige inde og checke. Har du haft mulighed for at teste DP-91 drevet op mod andre drev?.
Jeg har overvejet DP-91 lidt, men det er jo også meget at kaste efter et drev.
Angående HPC, har jeg en svag erindring om engang at have set et lydkort, med denne standard. Er dog ikke sikker på det. Måske var det analog balanceret.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 24 November 2007 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kinnaps skrev:
Jesper Juul skrev:
janils skrev:
|
|
Det er jeg 99% sikker på at det ikke er for det er DC-91'eren for gammel til, de sidste blev produceret i 1997, og den kan slet ikke dekode SACD signaler. Men derudover mener jeg også der er tale om Acccuphase egen standard til at overføre digital lyd, mener jeg har et kabel liggende der passer til, men den passer sikkert kun på det tilhørende DP-91 drev
|
|
|
Hej Jesper
Flot setup du har der. Var lige inde og checke. Har du haft mulighed for at teste DP-91 drevet op mod andre drev?.
Jeg har overvejet DP-91 lidt, men det er jo også meget at kaste efter et drev.
Angående HPC, har jeg en svag erindring om engang at have set et lydkort, med denne standard. Er dog ikke sikker på det. Måske var det analog balanceret.
|
|
|
Tak. Nej jeg har aldrig haft mulighed for at høre DP-91 drevet i mit eget setup, men har hørt sættet et enkelt gang i et ukendt setup, så jeg ved ikke hvor godt det er. Har dog de sidste 4-5 år er det vel brugt en Sony xa-5es som drev, og det er indtil videre den bedste løsning, som jeg har råd til, i mit setup. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |