| Forfatter |
|
Kharmakiller Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 23 November 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke effektforstærkere findes der med digitalt input? Jeg bruger et Sonos-sytem m. variabel output på coax-udgangen og kunne godt tænke mig at gøre systemet så simpelt som muligt.
|
| Til top |
|
| |
JoeConsultant Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 494
|
| Sendt: 23 November 2007 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror sådan én den er svær at finde - men ved det ikke med sikkerhed. Jeg har selv Sonos & en effektforstærker og kører de analoge udgange direkte i effekten; det virker fint.
Leder dog efter en D/A konverter til at smide imellem de to. Så svaret på dit spm er (så vidt jeg ved):
Køb en effekt & en seperat D/A konverter og kør Sonos coax ind i konverteren og konverteren analog ud i effekten. __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 November 2007 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er det jeg gør i øjeblikket - har en Tact RCS2.0 som jeg bruger som DAC. har endnu ikke prøvet at lege med rumokorrektionen, men går igang med det snarest. Det bliver spændende! Jeg ved at Tact lavede en 100% digital effekt, så de findes - Jeg har dog hørt at Tact'en ikke lyder så godt som min Lyngdorf SDA2175 effektblok.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 November 2007 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ah. Jeg tror at du er ret godt kørende med det setup du har nu.
Nu ved jeg ikke, hvor mange penge du har at smide efter det, men jeg mener at Musical Fidelitys nye A1008 integrerede forstrærker har
- en rigtig, rigtig god D/A konverter indbygget
- En "source direct" (eller lignende), med fixed input volumen, der tillader dig at regulere volumen fra kilden istedet for på forstærkeren
- Et fantastisk effekt-trin
Har selv en Musical Fidelity effektblok (med nogle flere hestekræfter en A1008 godt nok) som jeg synes er fantastisk - men hvis jeg havde klejnerne var det lige nøjagtigt MF a1008, de stod hjemme på hylden... eller gulvet (den vejer en krig) 
Mvh Jonas __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 November 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes, jeg er godt kørende - tanken var at minimere af rene syns-hensyn :-)
Hvd koster sådan en fætter i runde tal?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 November 2007 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror den runder 25K eller deromkring - tror eksempelvis Tapeconnection forhandler MF.
Hvis de rent æstetiske hensyn vejer tungt tror jeg ikke det skal være MF'en; den har seperat strømforsyning så du får faktisk to kasser alligevel: http://www.musicalfidelity.com/products/a1008/a1008int.html
Hvis vi snakker de priser kunne du jo kigge på en Lyngdorf TDAi2200 og bruge den med fixed output level. Der er ligeledes indbygget en rigtig god D/A Konverter & en super effekt (Har selv haft SDAi2175) - i en kasse. __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 25 November 2007 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kharmakiller skrev:
Det er det jeg gør i øjeblikket - har en Tact RCS2.0 som jeg bruger som DAC. har endnu ikke prøvet at lege med rumokorrektionen, men går igang med det snarest. Det bliver spændende! Jeg ved at Tact lavede en 100% digital effekt, så de findes - Jeg har dog hørt at Tact'en ikke lyder så godt som min Lyngdorf SDA2175 effektblok.
|
|
|
Nej, Tact har mig bekendt ikke lavet en digital effektforstærker. De har lavet digitale integrerede forstærkere uden rumkorrektion. De rene effektforstærkere har være klasse D konstruktioner med analogt input.
Jeg er ikke 100% sikker, men næsten
|
| Til top |
|
| |
schifferer Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 25 November 2007 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvofor ikke købe aktive højtalere med digital input. Meridian har lavet det og B & O har det også på deres program. Ved ikke lige hvor volumen så sidder.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 25 November 2007 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|