Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 22:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Hypex UcD 400 HG HxR (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ZAP4EVER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 24 November 2007 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Er der nogen som har sammenlignet den gl. UcD400AD og den nye UcD400HG med HxR?
Der skulle være implementeret temmelig omfattende ændringer på HG version, men indtil nu er der ikke mange anmeldelser/lytte test af de nye moduler.

Kunne være lærerigt med en sammenligning af det gl. og nye modul for at høre hvor stor forskel der egentlig er - jeg har ikke noget imod at tage en køretur på sjælland med mine gl. UcD400AD moduler for at sammenligne dem med et par UcD400HG - hvis en har dem stående.

E lille bøn. Lad denne tråd være "ren" - ikke nogle kommentarer om at "mærke xx" er meget bedre end Hypex etc. - her burde udelukkende være kommentarer fra folk som har prøvet de nye moduler og som evt. også har de gamle stående til sammenligning.

Jeg har "punket" Frequence.dk om at tage nogle moduler hjem hvor HxR er implementeret - de syntes at ideen var god og så skete der vist ikke mere der  :-)

Her er lige et billede af den nye UcD400HG med HxR

Til top Vis ZAP4EVER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZAP4EVER Besøg ZAP4EVER's Websted

ubl_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 November 2007 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Ja det kunne helt sikkert være interessant at høre folks erfaringer! Da jeg selv går med tanker om at udvide med 3 ekstra Hypex moduler (jeg har i forvejen 2xUcD400AD) og så ville det jo være oplagt at vælge HG'en evt med HxR

1. Bare fordi modulet kaldes for klasse-d, er den ikke digital af den grund.
2. Vil mene at emnet hører til under selvbyggeri
Til top Vis ubl_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ubl_

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 November 2007 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Hallo hallo derude
Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 November 2007 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Hallo hallo derude

Der må da være nogle der har prøvet de nye moduler fra Hypex

Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har haft et sæt UCD400 HxR i et stykke tid nu, og kan kun sige, at jeg er tilfreds med dem. Jeg har lige bypasset overføringskondensatorerne i går, og det gav yderligere et løft. Så mangler jeg kun at montere 2 stk. SST511 pr. modul, samt at forsyne HxR-regulatorerne fra en separat transformer, det skulle være et sikkert hit.

HG, og især HxR, lyder renere, varmere og "dyrere" end ST-udgaven, men om de er merprisen værd, skal jeg undlade at udtale mig om, det er jo op til den enkelte.

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

ZAP4EVER
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2008 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Hej David

Kedeligt at du bor så F...... lang væk.
Kunne havde været sjovt at sammenligne den forrige Hypes 400 med den sidste nye.

Gav seperat PSU til HxR et markant løft af lydkvaliteten?

vh.

Ole

David skrev:

Hej,

Jeg har haft et sæt UCD400 HxR i et stykke tid nu, og kan kun sige, at jeg er tilfreds med dem. Jeg har lige bypasset overføringskondensatorerne i går, og det gav yderligere et løft. Så mangler jeg kun at montere 2 stk. SST511 pr. modul, samt at forsyne HxR-regulatorerne fra en separat transformer, det skulle være et sikkert hit.

HG, og især HxR, lyder renere, varmere og "dyrere" end ST-udgaven, men om de er merprisen værd, skal jeg undlade at udtale mig om, det er jo op til den enkelte.

Til top Vis ZAP4EVER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZAP4EVER Besøg ZAP4EVER's Websted

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2008 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke kommet så langt endnu - jeg tester stadig transformer, dioder og elektrolytter.
Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

ZAP4EVER
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2008 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

David skrev:
Jeg er ikke kommet så langt endnu - jeg tester stadig transformer, dioder og elektrolytter.

Hej David
Rart at få din kommentarer.
Det undrer mig lidt, at du laver så store ændringer på de nye moduler . De nye moduler skulle jo netop være forbedret mht. lytter, overføringskondensatorer m.m. - men hvis det kan gøres bedre "Then why not"...
Jeg vil meget gerne høre fra dig når du har koblet en ekstra PSU på modulerne og vide om der er markant forskel. Det undrer mig at de moduler ikke bliver markedsført mere agressivt. Der er praktisk talt ingen test e.lign af dem. Jeg har prøvet at kontakte Eyrun hos Frequence.dk for at høre om de havde et sæt vi kunne få lov til at prøvelytte. Svaret var noget af det korteste jeg har oplevet!

vh.

Ole

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2008 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Store ændringer??

SST511 er der lavet plads til på printet, men er ikke monteret fra fabrikken. De gør udelukkende det, at de belaster udgangen på op-ampen med 5mA i stedet for at den står ubelastet,når der ikke er signal.

Separat forsyning, til op-ampen eller HxR, er der lavet en guide til på Hypex's hjemmeside. Det kræver, at man fjerner 2 transistorer, hvilket jeg ikke kalder store ændringer - du kan jo bare smide dem i igen.

Lige nu kører jeg med overføringskondensatorer igen, da jeg havde problemer med min nybyggede rørforforstærker, som gav udfald i lyden. Med AC-kobling er der ingen problemer.

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2008 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Jeg smider et indlæg, når jeg har prøvet separat forsyning af HxR.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes